Ako ste se ikada zapitali zašto su avioni obojeni u bijelo, postoji pet važnih razloga - a nijedan od njih nema veze sa stapanjem s oblacima. Prvo, bijela boja reflektira sunčevu svjetlost, održavajući unutrašnjost aviona hladnijom tijekom vrućih dana kada se letjelica prži na pisti. Zatim, tu je problem težine - svijetli lak teži manje od tamne boje, piše New York Post.
Privatna čarter jet tvrtka Menkor Aviation rekla je da je za zrakoplove Boeing 737 potrebno 240 litara boje, dok za Airbus A380 treba 3600 litara, ili više od 951 galona. Što je lakša boja, to je bolja učinkovitost goriva aviona u zraku, što je jednako nižoj cijeni za upravljanje vozilima. Također, bijela boja pokazuje istrošenost više od bilo koje druge boje.
Pukotine ili koroziju puno je lakše uočiti na svjetlijem laku, što omogućuje održavanju da brže primijeti i riješi problem. Naravno, svjetlija boja neće izblijediti tako brzo kao što bi ostale nijanse kada su izravno izložene oštrim UV zrakama tisućama kilometara u zraku. Sporije blijeđenje negira potrebu za stalnim retuširanjem vanjskog izgleda aviona.
Na kraju, ptice mnogo lakše uočavaju avione na nebu kada su obojeni u bijelo. Iako se čini kontraintuitivnim, oštar kontrast između plavog neba i bijele letjelice čini avion vidljivijim pticama, koje predstavljaju sigurnosni rizik u rijetkim slučajevima kada se sudare s avionom.
Ali, avioni nisu uvijek bili bijeli. Prije 1970-ih mnogi su zrakoplovi letjeli neobojeni, samo su se na nebu pojavljivali kao sjajne, aluminijske kapsule. Prije pola stoljeća, međutim, zračni prijevoznici su se prebacili na bijele vanjštine, a posljednji prijevoznik koji je izdržao bio je American Airlines, koji je svoju cijelu flotu prebacio na potpuno bijelu boju tek 2013. godine.
‘Otkako je Air France predstavio prvu 'Euro-bijelu' livreju 1976., potpuno bijeli izgled trupa postao je sve više standardan za zračne prijevoznike’, rekla je Shea Oakley, povjesničarka zrakoplovstva, ‘To se samo ubrzalo u 21. stoljeću, sa znatno povećanom upotrebom kompozita u konstrukciji putničkih aviona’. Jedina iznimka od neizgovorenog standarda bio je kratkotrajni Air France Concorde koji je 1996. bio obojen u ‘Pepsi plavo’ kao dio marketinške kampanje s tom tvrtkom.