zanimljivi trikovi

Znate li zašto u shopping centrima nema satova? Razlog će vas iznenaditi!

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Znate li zašto u shopping centrima nema satova? Razlog će vas iznenaditi!
03.04.2024.
u 10:30
Postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u trgovačkim centrima - a to je mali trik koji se zove ‘temporalna distorzija’.
Pogledaj originalni članak

Nekima najdraža zanimacija, a nekima nužno zlo - rijetko koja osoba nije provela nekoliko sati lutajući u bespućima šoping centara. A, vjerojatno su mnogi i izgubili pojam o vremenu. No, jeste li ikada primijetili sat u nekom od centara? Odgovor je vjerojatno ne - trgovački centri jedno su od onih mjesta gdje vrijeme kao da ispari i gdje bi se dvadesetominutni šoping mogao lako pretvoriti u višesatno trošenje novaca, piše Metro

Zapravo, postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u trgovačkim centrima - a to je mali trik koji se zove ‘temporalna distorzija’. Odnosno, čin mijenjanja percepcije osobe o vremenu. Dakle, kako to radi? I tjera li nas da trošimo više novca?

VEZANI ČLANCI: 

'Nepostojanje satova u trgovačkim centrima pomno je razrađena strategija, duboko ukorijenjena u psihologiji potrošača', kaže psihologinja Laura Geige, ‘Osmišljeno je da produži trajanje vašeg posjeta, a time i vaše izdatke’. 

'Trgovački centri su projektirani da budu samostalni svemiri u kojima se konceptom vremena suptilno manipulira. Namjerno izostavljanje satova strateški je element psihologije okoliša, čiji je cilj odvojiti vas od prolaska vremena’, dodaje. 

I dok zaboravljamo na vrijeme dok kupujemo, potičemo 'duboku uključenost' u iskustvo kupnje. Ne možemo skrenuti pogled. ‘Što dulje ostanete u ovom bezvremenom stanju, veća je vjerojatnost da ćete dodatno kupovati, potaknuti odvajanjem od vanjskih vremenskih obveza i rasporeda’, objašnjava Laura.

GALERIJA: Ovo je 10 svjetskih rekorda za koje vjerojatno niste znali da Hrvatska drži

Foto: shutterstock
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
U Sisku pripremili najdužu štrudlu na svijetu
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Hvar: Nevera izložena na gradskom trgu
Foto: Jason Kovac
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Najveća atrkacija na Proljetnom vašaru u Karancu je slanina teška 195 kilograma
Foto: marusic dusko
ARHIVA - 2003. Oko Arene svezana najve?a kravata na svijetu ?ime je obilježen me?unarodni Dan kravate
Foto: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL
Vidovec: Održana 20. Zeljarijada na kojoj su kuhari tradicionalno pripremali najve?u sarmu
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Zagreb: Tomislav Lubenjak pokušat će gurati automobil 100 kilometara i probati oboriti Guinnessov rekord
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pet godina od osvajanja srebrne medalje na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Split: Tvrtka Brodosplit predstavila najveći jedrenjak na svijetu Flying Clipper
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Zagreb: Svečana izvedba Stilskih vježbi u kazalištu Gavella povodom 50 godina izvođenja

To nije jedina taktika kojom vas trgovački centri privlače: oni također stvaraju određenu vrstu atmosfere pomoću kontrolirane rasvjete, temperature i glazbe u pozadini.'Ovi osjetilni znakovi osmišljeni su kako bi podigli vaše raspoloženje, smanjili stres i suptilno potaknuli potrošnju stvaranjem okruženja koje djeluje umirujuće i poticajno', kaže Laura.

Javna je tajna da trgovine i supermarketi koriste tehnike kako bi privukli ljude da troše više novca. Jeste li se ikada zapitali zašto u trgovinama često sviraju opuštene pjesme? To je zapravo psihološka tehnika. 'Supermarketi obično puštaju sporiju glazbu kako bi se stvorila mirna atmosfera bez žurbe ostavljajući vas u trgovini puno dulje', rekao je Richard Price, stručnjak za uštedu novca i direktor online supermarketa Britsuperstore. 

VEZANI ČLANCI: 

'Kako biste se izborili s tim kada obavljate tjednu kupovinu, svakako si postavite vremensko ograničenje – sat je odlična početna točka’, dodaje. Također, s godinama su kolica za kupnju postala veća – kako bismo unutra mogli staviti više. 'Što su veća kolica, veća je vjerojatnost da ćete na kraju potrošiti više, pa se umjesto toga pokušajte zadržati na ručnoj košari', objasnio je Richard.

‘Istraživanje je otkrilo da kada se veličina košarice udvostruči, potrošači kupuju 40% više’, kaže. I, prilično je uobičajeno da se skuplji proizvodi postavljaju u razini očiju. Da biste pronašli jeftinije alternative, samo pogledajte malo više ili niže.

Kupila je kožnu jaknu u trgovini rabljenom robom, ali ono što je pronašla u džepu ostavilo ju je u nevjerici:

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

TO
Tonka1
12:03 03.04.2024.

Ja imam ručni sat.