Domaći poslovnjaci otkrivaju da je bitno što tko nosi

Lijepi i uredni kandidati lakše dobivaju posao

24.01.2009.
u 15:29
Pogledaj originalni članak

Svijet domaćih menadžera i poslovnjaka često je obavijen velom tajni, a tomu svakako pridonosi i njihov imidž “ljudi u crnom”! Online istraživanje skriveno iza znakovita imena “Koliko hrvatski poslovnjaci drže do svog izgleda” tvrtke Proago odlučilo je proniknuti u tajne njihova zanata, ispitujući ih koliku ulogu u tome svijetu novca igra izgled. Rezultati će svakom menadžeru biti očekivani, ali običnom smrtniku činit će se pomalo diskriminirajućim.

Silivanje odijela
Jer čak je 54 posto ispitanih istaknulo da ljepota i izgled pomažu u dobivanju posla. Jednako tako, čak 56 posto ispitanika podvrglo bi se estetskoj operaciji ako bi im to olakšalo poslovni put. Od 556 ispitanika nitko nije sto posto zadovoljan svojim izgledom, svi misle da mogu bolje i više, ali jednako tako nitko od njih ne smatra se neuglednim i ružnim, što znači da su zadovoljili glavni preduvjet za ovaj posao - “naoružani” su samouvjerenošću!

– Izgled je sastavni dio menadžerskog posla i da, često pridonosi dobivanju posla, i uspješnosti u njemu. Osobno, uvijek odvagnem važnost i mjesto sastanka i onda se spremam vođen tom idejom, ali pazim da sam uvijek dotjeran, da se pravilno držim, neovisno o tome jesam li u najboljem odijelu ili casual varijanti. Nažalost, riječ je o poslu u kojem pakiranje prodaje proizvod, pa je izgled često presudan.

Mislim da mnogi “siluju” odijelo, tj. da ga zlorabe noseći ga u svakoj prilici, treba znati kako se za što odjenuti, tako da me ne čudi da neki konzultiraju stiliste. Morate znati da je u ovom poslu svaki dan biti ili ne biti, pa se treba koristiti svim raspoloživim sredstvima na putu prema vrhu – iskreno je rekao Domagoj Delač, voditelj prodaje oglasa u jednom renomiranom mjesečniku, a kada smo ga upitali koliko su marke bitne za uspjeh u ovom poslu, kaže:

– Nije presudno biti u markiranim stvarima, ali često će na sastanku ljudi gledati kakav mobitel imate, koji auto vozite, iz koje su vam sezone cipele, jednostavno to je face to face pristup i morate se pripremiti najbolje što možete. Ipak, vjerujem da je mnogo važnije da je čovjek uredan i čist, pa makar i u “no name” odijelu.

Što nosiš, takav si
No, nisu samo menadžeri pod estetskim i modnim povećalom, svi koji rade u društvenim djelatnostima su, htjeli-nehtjeli, izloženi znatiželjnim pogledima, i ma koliko se svi mi trudili potvrditi onu staru da “odijelo ne čini čovjeka”, činjenica je da odjeća puno govori o osobi i da većina nas ljude ipak prosuđuje na prvi dojam u kojem, opet, najvažniju ulogu igra outfit, odnosno cjelokupni vanjski izgled.

Jer tko može u četrdeset sekundi detektirati da vi imate IQ 165, da sve kompjutorske programe imate u malom prstu i da govorite pet stranih jezika?! Ali u tih malih četrdeset sekundi mnogi će procijeniti, isključivo na temelju vašeg izgleda, kakvi ste u poslu, je li taj posao za vas i koliko ste sposobni. Zato ne čudi da domaći poslovnjaci otvoreno priznaju da jesu ono što nose!

Pogledajte na vecernji.hr