Zanimljivu temu nametnuo mi je čitatelj koji piše: “S naslovnice
Večernjaka na internetu gleda me gospon Kotler. Grad je oblijepljen
plakatima s kojih me gleda još jedan gospon, a sponzorira ga i
Večernjak. Svako malo pojavi se neki veliki guru menadžmenta i uči naše
menadžere kak’ da nam uzmu novce... Biste li mogli malo istražiti u
svojoj novinskoj kući zašto to sponzorirate?”
Primijetila sam i ja da nas s Večernjakove papirnate stranice
upozoravajuće gleda Michael Porter, “vodeći svjetski autoritet na
području konkurentnosti i strategija”. S web-stranica smiješi nam se
Philip Kotler, stručnjak koji zna “kako stvoriti profit kroz prvoklasni
marketing, a istodobno iskoristiti marketing za razumijevanje,
stvaranje, komuniciranje i isporuku vrijednosti...” Kotleru na
internetu konkurira dr. Peter Senge, koji će govoriti o krizi kao
prijetnji i šansi, poučit će nas da budemo “inicijatori značajnih
socijalnih i organizacijskih promjena u svrhu kreiranja željene
budućnosti...”
Još ne blijedi ni slika Jacka Welcha, “gurua nove klase”, koji je baš
njoj govorio o razlikama između jakih i slabih menadžera. Nedavno je
ovdje bio i Nick Wreden, ekspert za branding, stručnjak za stvaranje
marke (imena) koji poručuje: “Najvažnija procjena branda je
profitabilnost.”
Jasno je, sva ta gostovanja stoje poprilično novca. Predavači imaju
svoju cijenu, a organizator radi sve zbog vlastita imidža, koji će
negdje drugdje dobro unovčiti, i želi barem pozitivnu nulu. Večernjakov
novinar Sergej Županić objavio je da je svaki od 1200 okupljenih oko
menadžerskog gurua Jacka Welcha trebao platiti od pet do deset tisuća
kuna, a posve je jasno da je najveći dio tog kolača dobio Welch.
U održavanju takvih, ali i mnogih drugih događanja pojavljuju se dvije
ili tri kategorije “suradnika” u organizaciji – sponzori, pokrovitelji
i medijski pokrovitelji. Moje je da čitateljima objasnim funkciju
medijskog pokrovitelja. Medijska kuća, u slučaju Michaela Portera, na
primjer, Večernji list, uz 24 sata i Poslovni dnevnik, za njegovo
predavanje ne daje ni lipe. U novcu. Daju prostor za reklamu i pišu o
tom događaju.
Taj prostor, koji se u tiskanom izdanju mjeri stranicama ili stupcima,
a u web-izdanju pozicijom i vremenom objavljivanja, svakako ima svoju
vrijednost i ona se uglavnom mjeri cijenom jedne oglasne stranice ili
nekog manjeg formata. A što je za čitatelje najvažnije, oglasi za
medijska pokroviteljstva ne objavljuju se na štetu sadržaja, već ulaze
u oglasnu kvotu.
Istodobno, organizator predavanja obvezuje se da će znak (logo)
Večernjeg lista, 24 sata i Poslovnog dnevnika biti na svakom
promotivnom i drugom materijalu vezanom za gostovanje M. Portera, što
je također reklama za medije. Dakle, u slučaju medijskog
pokroviteljstva novac nije u optjecaju, ali su i organizator i mediji
razmijenili prostor koji također ima cijenu.
Mediji daju prostor, a ne novac
Šibenik zabio bizaran gol Hajduku, Skomina: Čim to vidim, prekidam utakmicu
- Da ja sudim, čim vidim baklju, prekidam. No, vidimo da bijeli igrač ne može napadati igrača. Ali ostali igrači su prati akciju. Moje mišljenje je da bi svakako bilo bolje da je prekinuo utakmicu.
VIDEO Ovako izgleda kuhinja eurozastupnice Biljane Borzan: Moderni uređaji i otok prekriven granitom
Biljana Borzan, koja je po struci liječnica, svoj je životni put započela na Medicinskom fakultetu, gdje je upoznala supruga Vladimira.
FOTO Nikad ne znate kada će trebati: Znate li što sve treba biti u ruksaku za preživljavanje?
Upoznajte ostale ukućane s pripremom kompleta za evakuaciju i pomozite im u pripremi. Ako u kućanstvu imate bebe, starije osobe ili osobe s invaliditetom ne zaboravite pripremiti stvari i za njihove potrebe. piše Ravnateljstvo civilna zaštita.
Testirali smo Xiaomi Smart Air Purifier Elite u uredu i evo što mislimo
Zrak koji dišemo često uzimamo zdravo za gotovo, no njegova kvaliteta ima značajan utjecaj na naše zdravlje.
Jedna vrsta štednje je hit među studentima: 'Studenti nisu bespomoćni kad su u pitanju financije'