Kolumna

Ministra treba obilježiti da se takvo što nikad ne ponovi

Foto: www.photos.com
Ministra treba obilježiti da se takvo što nikad ne ponovi
03.07.2010.
u 12:00
Možda je nekad čuo da su svi jednaki bez obzira na boju kože, spol, nacionalno i spolno podrijetlo... i da to čak piše u hrvatskom Ustavu.
Pogledaj originalni članak

Svatko tko je ikad bio diskriminiran moći će se poistovjetiti i uživjeti u osjećaj djeteta koje u svečanom trenutku primitka školske svjedodžbe shvati da je obilježen, odnosno spozna razloge zašto je njegova svjedodžba drugačija od drugih.

Možda je nekad čuo da su svi jednaki bez obzira na boju kože, spol, nacionalno i spolno podrijetlo... i da to čak piše u hrvatskom Ustavu. Možda su za to čuli i ravnatelj, mjerodavni u Ministarstvu, pa i sam ministar Fuchs, ali očito im to malo znači ili im dostojanstvo učenika, a to je prvo što bi školski sustav trebao usaditi u svako pojedino dijete – jako malo znači.

Kako inače protumačiti da prva pomisao nije bila da se ministar hitno ispriča diskriminiranoj djeci. Bez obzira na to čija je pogreška različita, žuta boja svjedodžbi za djecu s prilagođenim oblikom školovanja. No, činjenica da su i u školi, nakon što su uočili pogrešku, ipak podijelili drugačije svjedodžbe “drugačijoj” djeci, jasno govori o stanju svijesti o ljudskim pravima u Hrvatskoj te da nas je Europa s pravom zavlačila.

Nevjerojatno je i da nakon upozorenja koje je pravobraniteljica za djecu zbog ogorčenih roditelja uputila Ministarstvu obrazovanja, umjesto da hitno povuku diskriminirajući Pravilnik, oni još nisu shvatili o čemu je riječ, već se još opravdavaju daje to za dobrobit djece da svjedodžbe za “normalnu” djecu budu na obrascu 1A, a za “drugačiju” 1B.

Naime, ako su različite boje posljedica nes(p)retnih okolnosti, ministrovo neispričavanje za tako grubi propust, pa k tomu još i takvo neznanje, zaslužuju da ih se jasno obilježi kako se takvo što ne bi više nikad ponovilo.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 17

Avatar nekakav
nekakav
13:32 03.07.2010.

pa jesu li ta djeca koja su učila i radila po posebnom, prilagođenom programu sa nekim problemima u razvoju ili nisu?! jel mogu oni pratiti normalnu nastavu? ne mogu. jel imaju prosječne sposobnosti? nemaju. pa zar onda moraju dobiti i istu diplomu?! ako im se u školovanju oprostilo 80% gradiva koje nisu mogli naučiti, jer eto, nažalost, imaju neki hendikep, zar se misli da kroz život mogu na taj način dalje? hoćemo li da nam sa fakulteta izađe osoba koja ne može ili ne zna osnovne računske operacije? u čemu je to točno problem? čemu onda ocjene? nije li i to diskriminacija djeteta? kolega mu odlikaš, a on siroče ni dvojku da uhvati! treba li tome stati na kraj? pa da djecu šalejmo u školu kolaže ljepit?! čim se ovako direktno utječe na selekciju, imamo problema kasnije. u prirodi se to nabrzinu sporješava. pametniji i sposobniji ima više ženki, više djece, živi na višoj socijalnoj ljestvici. kao i kod nas. pa ne vjerujete valjda da će dijete sa downovim sindromom završiti fakultet?! diskiminacija? ne, nema temelja za to. djetetu treba omogućiti da se osposobi za što samostalniji život. a one druge ostaviti da se selekcijom na vrh pospnu stvarno najsposobniji! uostalom, kad budemo imali 50-ak godina, i sretnemo se na godišnjicama mature, škole, faksa, neće li svima nama kroz glavu prolaziti misli, kako je ovaj bio slab učenik, a gle ga, mercedes, firma... a ovaj štreberčić kraj mene je sad čisti prosjek. ako ga ne upitaš nešto, ni riječi od njega!

OB
-obrisani-
20:17 03.07.2010.

Evo ga tipičan primjer hrvata - @ nekakav , traži da se više cijene sposobni nego oni koji rade i znaju. Pod sposobnost u Hrvata se zna šta se traži : krađa, lijenost, lopovluk, licemjerje, poltronstvo , prijevare, bahatost isl. Da bi se tim vrijednostima Hrvate naučilo već u ranoj dobi naučilo ih se da će izvrsne ocjene dobiti na osnovu utjecaja njihovih roditelja i eventualno znanja, već tu je prilika da se poštene i vrijedne kažnjava, a nagrađuju se sposobni koji znaju kako utjecati da mu dijete ima sve petice . Naravno to pokazuje i da treba hitno u prosvjetu ubaciti još nekoliko milijardi kuna, treba nagraditi one koji promiču hrvatske vrijednosti, a ujedno dodatno zadužiti državu.

GA
ganga
12:52 03.07.2010.

nije baš sve onako kako vama izgleda.Ti učenici rade po posebnom programu tj.programu koji je skraćen kod nekih i 80%.Ti učenici odgovaraju po puno nižem kriteriju ocjenjivanja.Nitko od njih se ne buni prilikom odgovaranja na vrlo lagana pitanja tipa npr.koji je glavni grad Francuske.Tada se nitko ne osjeća diskriminiran.Takav način školovanja mora biti negdje zabilježen.Ne mora biti svjedodžba druge boje ali mora biti neka napomena na njoj.Ti učenici idu u srednju školu,jesu li sposobni z asrednju škplu?Posebno mislim n aove individualizirane koji najčešće ništa cjelu godinu ne rade a ocjena koja se napiše ista j ekao kod onih koji su nešto radili.Svjedok sam da u i roditelji tražilii da im djete radi po individualiziranom programu jer ne teb aučit a svjedodžba će biti ista.Ovo o različitosti svjedodžbi mi u školama smo znali ima dvadesetak dana i to j edošlo iz ministarstva a sada se oni čude.