ĐORĐE NOVKOVIĆ

Mišo ga privukao karakterističnim - 'falševima'

Foto: import
Mišo ga privukao karakterističnim - 'falševima'
08.05.2007.
u 21:16
Pogledaj originalni članak

Premda je Đorđe Novković nedavno izjavio kako Danijela Martinović ima "anđeoski glas", zapravo, volio je pjevače koji su u interpretaciju, više od vrhunske glazbene tehnike, unosili strast i emociju. Upravo zahvaljujući tim "pogreškicama", prepoznao je talent Miše Kovača.

- Slušao sam Zvonka Špišića kako besprijekorno na Zagrebfestu izvodi "Budi takva kakvu te želim", ali pjesma mi se nije učinila osobitom. Kasnije, čujem Mišu kako pjeva tu istu pjesmu sa svojim karakterističnim falševima i shvatim - to je odlična pjesma, to je odličan pjevač. To me zaintrigiralo! Pokazalo mi je da u tom čovjeku nešto postoji - pričao je Đorđe kad je opisivao početak iznimno plodne i uspješne suradnje s Mišom.

Đorđe Novković nikad nije živio u Dalmaciji, ali govorio je kako osjeća dalmatinski senzibilitet pa je stoga, pogotovo za Mišu, ali i za mnoge druge izvođače radio pjesme u tom stilu.

Kuruzne terce
Štoviše, kasnije će Đorđe često govoriti kako je baš s pjesmom "Više se nećeš vratiti" u Mišinoj interpretaciji počeo s takozvanim kuruznim tercama, u dalmatinsko-meksičkom stilu i nastavio sa sljedećom (također za Mišu) "Čemu da živim". Nakon toga dogodila se prava lavina sličnih pjesama na domaćoj estradi. Za Mišu je Đorđe govorio kako je čovjek silne sugestije, ali nikad sebi nije prisvajao zasluge za njegov uspjeh.

Samozatajni Đorđe nije sebi prisvajao zasluge ni za uspjehe drugih "svojih" pjevača.
Tako je, relativno malo, poznato da je Đorđe prvi prepoznao kvalitete Ljupke Dimitrovske. Naime, ona je sredinom šeszdesetih nastupala na bosanskom festivalu"Mladi pjevaju proljeću" i pobijedila. Kao predsjednik žirija Đorđe joj je uručio nagradu - tranzistor - i čestitao predviđajući joj veliku karijeru.

Ljupkin duet s Đorđom
Stjecajem okolnosti oboje su se 1968. doselili u Zagreb i živjeli u susjedstvu pa su se Ljupka i Nikica Kalogjera često družili s Novkovićima, a Ljupka se voljela družiti i s (onda) malim Borisom. Početak njihove profesionalne suradnje vezan je za pjesmu "Željela sam samo tebe". Osamdesetih pak, Novković je za LP Ljupke Dimitrovske napisao nekoliko skladbi među kojima i naslovnu "Nisam se kajala", koju je ona kasnije prevela i na njemački i kao veliki hit izvodila je i tamo.

Najzanimljivije ipak bilo je to što se na tom albumu nalazi i pjesma "Isplači tugu, jedino moje", pisana kao duet za Ljupku i Ivicu Šerfezija. No, u trenutku kad se snimalo, Šerfa je bio na svojoj turneji pa je duet s Ljupkom otpjevao - sam Đorđe, koji inače nije bio vokal. Ne samo da je taj LP bio, kako sama kaže, Ljupkin "come back" nego je i dva puta nagrađen Zlatnom pločom.  (nastavlja se sutra)

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Pogledajte na vecernji.hr