AKTUALNO Francuski kompakt treće generacije

Napravili smo prve kilometre s novim Renault Meganeom

02.12.2008.
u 14:12
Pogledaj originalni članak

Renault je na jesenskom salonu automobila u Parizu pokazao treću generaciju kompaktnog Meganea. Prošlog smo tjedna na madridskim prometnicama isprobali što su nam pripremili francuski stručnjaci.

Nakon vrlo ekstravagantne druge generacije, sada se Renault odlučio za puno smireniji dizajn, pa je Megane uglađeniji i sliči Laguni. Takav dizajn neke je razočarao, ali ustvari riječ je receptu koji će osigurati da automobil brzo ne posustane i ne postane dosadan. Tome će svakako pridonijeti i veća razlika između berline i coupea.

Naime, protekla je generacija, koja se prodavala od 2003., imala samo minimalne dizajnerske razlike između modela sa 3 i 5 vrata. Razlog je to zbog kojeg je coupe izvedba bila zastupljena samo 10 posto. Mnogo veće razlike, s naglašavanjem sportskog karaktera kod trovratnog modela, trebale bi osigurati udio od 30-ak posto.

Unutrašnjost novog Meganea podignuta je na višu razinu, pa automobil djeluje mnogo kvalitetnije. Prvi je dojam da je, prema dosadašnjem modelu automobila, čvršći, a ne možemo se požaliti da smo pronašli prevelikih zamjerki. Dio koji nam se nije svidio odnosi se na modele s navigacijskim uređajem koji je smješten na sredini konzole, te previše “strši”.

Berlina izvedba ima prtljažni prostor od 405 litara, što je 23 posto više nego na dosadašnjem modelu, dok coupe ima 377 raspoloživih litara obujma. Renault je poradio na smanjenju buke u putničkoj kabini, te na lagnom smanjenju ukupne težine.

Može se pohvaliti i posve novim servo uređajem, koji je omogućio mnogo bolji osjećaj na volanu. Upravljač nudi najraskošnije podešavanje po dubini u klasi. Novi je peterovratni model dug 4295 milimetara, širok 1808 te visok 1471, dok je coupe niži 48 mm.

Novi je Megane dizajniran kako bi omogućio najbolju sigurnost u klasi. Naslijedio je dvostruke senzore za bočni sudar i zračne jastuke iz dva dijela kao na Laguni, koji umanjuju posljedice bočnih sudara. Peterovratna je izvedba već u prodajnim salonima, a dolazak coupea očekuje se u početku veljače.


Jedan benzinac i tri dizelaša

Na početku prodaje na našem su tržištu predviđena tri dizelska i jedan benzinski agregat. Riječ je o 1,6-litrenom modelu od 100 konja. Dizelska ponuda kreće sa 1,5 dCi modelom od 85 KS, a tu je i jača izvedba od 105 KS. Top model je 1,9 dCI od 130 KS. Druge godine paleta će se proširiti još nekim izvedbama. Govorimo li o benzincima, mislimo na 1,4 Tce od 130 KS, te dvolitreni od 143 konja. Kod dizelaša očekuje se još 1,5 dCi od 110 KS te dva dvolitraša od 150 i 160 konja.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr