IMM COLOGNE Europski sajam namještaja

Narudžbe tvornica namještaja pale 40 posto

19.01.2009.
u 21:51
Pogledaj originalni članak

Ne preokrene li se loš trend smanjenih narudžaba i raskinutih ugovora, proizvođači namještaja mogli bi se okrenuti polufinalnoj i primarnoj proizvodnji i ponovno postati sirovinska baza za treće zemlje. U Spin Valis Grupi narudžbe sa zapadnoeuropskih tržišta, koja su proizvođačima namještaja bila primarna, u posljednjih nekoliko mjeseci pale su 40 posto. Stoga od Kölna očekujemo i nove kupce i nova tržišta, rekao je Željko Jelčić, predsjednik uprave Spin Valisa i predsjednik Udruženja drvoperađivača pri HGK, na danas otvorenom najvećem europskom sajmu namještaja IMM Cologne.

Na sajmu izlaže više od 1050 uglednih svjetskih proizvođača namještaja iz 49 zemalja, među kojima i sedam hrvatskih proizvođača namještaja u organizaciji HGK i uz sufinanciranje resornog Ministarstva šumarstva te mladi dizajneri iz Intere s Numen grupom. Oči i hrvatskih izlagača uprte su, doznajemo, u Pakistan, Tursku, Ujedinjene Arapske Emirate, Rusiju, srednju Afriku, golema i bogata tržišta manje pogođena recesijom i krizom, a oni se nadaju i konkretnoj podršci Hrvatskih šuma i Vlade.

– Tražimo veće rabate, 30 posto za finalne proizvode koji imaju sedam puta veću vrijednost. Kad bi se na hrast i bukvu, koji su naša glavna sirovina, primijenio rabat od 30 posto, izračunali smo da bismo u 11 mjeseci 2008. uštedjeli 80 milijuna kuna – objašnjava Jelčić koji je danas na sastanku s ministrom Petrom Čobankovićem iznio zahtjeve i prijedloge finalista da im se u 2009. daju i veći poticaji i subvencije, osigura status povlaštenih potrošača električne energije, da se rokovi plaćanja Hrvatskim šumama produlje na 180 dana te da se smanji porez na dohodak u toj branši.

Probleme velikih, koji su lani otpustili 3000 radnika, nemaju i male tvrtke poput Lapibusa koji se nametnuo kao proizvođač ekološkog dizajniranog namještaja više cjenovne kategorije koji zasad prodaje jedino u Hrvatskoj. U DI Novoselcu također kažu da u 2008. nisu osjetili pad u smislu poslovnih rezultata, već u manjim narudžbama. Zato se okreću zemljama bivše Jugoslavije gdje se još ne osjeća kriza.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr