Polako se približava kraju druženje s Nissanovim modelom Tiida, koji
smo podvrgli već poznatoj Večernjakovoj etapi izdržljivosti, odnosno
popularno zvanom maraton testu. Nakon početnog upoznavanja već je
nekoliko čitatelja imalo priliku sjesti za upravljač Tiide te iz prve
ruke upoznati prednosti, ali i nedostatke ovog vrlo zanimljivog
proizvoda.
Sada, pred kraj testa, vrijeme je da i čitatelje koji nisu imali
priliku isprobati Tiidu, upoznamo s bitnim osobinama ovog japanskog
automobila. Spomenimo tako da ime Tiida dolazi iz japanskog dijalekta,
gdje označava “nešto što se stalno mijenja”, poput plime i oseke.
Izravni je nasljednik Almere, a zajednička nit vodilja prilikom
stvaranja obaju modela bila je staviti praktičnost ispred dizajna. Tako
je Tiida model koji je stvaran po principu “iznutra prema van”, što bi
značilo da je veći naglasak stavljen na praktičnost i funkcionalnost
putničke kabine nego na dizajnersko usavršavanje eksterijera vozila.
Tiida je automobil kod kojega je gotovo nemoguće zavući ruku između
prednjih sjedala i vrata. Taj je prostor sveden na minimum. Na taj
način, što većim razdvajanjem sjedala vozača i suvozača, dobiveno je na
dojmu šire putničke kabine.
Zbog toga ručica za podešavanje nagiba naslona sjedala nije smještena
na strani prema vratima, nego između sjedala, kao i ručica za
podešavanje visine vozačeva sjedala.
Položaj sjedenja je podešen tako da ne umara, te je jednostavan i za
ulazak, odnosno izlazak i osoba narušenog zdravlja, koje imaju problema
s kralježnicom. Nadalje, osim činjenice da je stražnja klupa djeljiva,
ona je i klizna, pa se omogućuje vlastiti odabir prostranosti stražnje
klupe, odnosno prtljažnog prostora. Nudi se mogućnost pomicanja za čak
24 centimetara. Na žalost, nakon preklapanja naslona na raspolaganju
nije ravna podnica, što možemo ubrojiti kao minus.
Nasuprot tome je vrlo konvencionalan dizajn, koji će privući kupce koji
ne žele privlačiti pozornost, a opet žele biti drugačiji. S obzirom na
“debele” gume, i vrlo dobro podešen ovjes, Tiida je kao skrojena za
domaće, vrlo loše, prometnice. Nije namijenjena suludim jurnjavama,
nego svakodnevnom obavljanju životnih zadaća.
Nissan Tiida 1,6 Acenta
Motor:
četverocilindrični, benzinac
Obujam: 1598
ccm
Snaga: 110
KS (pri 6000 okretaja)
Moment: 153
Nm (pri 4400 okretaja)
0-100 km/h:
11,1 s
Maks. brzina:
186 km/h
Pros. potrošnja:
6,9 l
Dimenzije:
430,5/169,5/153,5 cm
Međuos. razmak:
260,5 cm
Prtljažnik:
300-425 l
Cijena od 119.900 kuna
Tiida se nudi s dva benzinska pogonska agregata, a birati se može između 1,6-litrene izvedbe od 110 konja te 1,8-litrene od 126 KS. Na raspolaganju su i tri razine opreme, s time da se osim peterovratne izvedbe nudi i sedan izvedba koja starta od 124 tisuće kuna. Početna je cijena Tiide 119.900 kuna, a testni primjerak može se pohvaliti srednjim paketom Acenta, koji stoji 128.500 kuna, čemu još valja dodati 3000 kuna za metalik boju.