Osim što je plasman hrvatske reprezentacije pobudio sve one niske strasti koje se mjere dubinom zrakopraznog prostora u pojedinim glavama, odlazak hrvatskih nogometaša u egzotični Brazil u Hrvatskoj će zasigurno pobuditi i osjećaje koji se mjere dubinom džepa. Stvar je poznata još otkad je profesionalnog sporta – SP i moderno loptanje prije svega je posao koji svima uključenima treba donijeti zaradu. Zato su zbog ishoda utakmice s Islandom najviše strepili pivari, ugostitelji, turističke agencije, kladionice, marketingaši, prodavači televizora (jer Hrvatska proizvodnju nema), telekomunikacijske tvrtke i svi oni koji su iskalkulirali da će im nogometna euforija na ljeto 2014. donijeti najmanje milijardu dodatnih kuna.
Samo će Hrvatski nogometni savez, krovna nogometna organizacija zemlje u kojoj su domaći klubovi sličniji prosjacima pred crkvom, za plasman dobiti oko 55 milijuna kuna, ne računajući najmanje 30 milijuna kuna od sponzorskih ugovora. Pivari najviše trljaju ruke jer od onih milijardu planiranih kuna koji su im u Reykjaviku gotovo pa izmakli, njima će otići gotovo polovica ukupne svote. Hrvatski građani u vrijeme održavanja prvenstva pivo pretvaraju u nektar pa je 2006., kada se igrao posljednji SP na kojem je Hrvatska sudjelovala, popijeno 40.000 hektolitara piva više nego u istom mjesecu godinu prije. Kada se litre po srednjem tečaju pretvore u kune, pivarima je kapnulo oko 420 mil. kuna. Dovoljno za zaključak da vatreni dobro prodaju “vatrenu vodu”.