NOVA GENERACIJA U Lisabonu smo isprobali novi japanski adut u kompaktnom segmentu

Nova Mazda 3 koketira s luksuznom klasom

07.04.2009.
u 12:57
Pogledaj originalni članak

Nova generacija Mazde3 ima ozbiljan zadatak - nastaviti uspješan niz. Budući da je 2008. za Mazdu u Europi bila rekordna godina, te da je dosadašnja “trojka” najprodavanija Mazda ikad (472.000 prodane od 2003. u Europi, a 2,000.000 u svijetu), to neće biti lako. Prije nego što su nam prošli tjedan u Lisabonu prepustili upravljač svog noviteta, Japanci su objasnili zašto toliko vjeruju u novu “trojku”. Kao njezine ključne vrijednosti ističu dinamičan dizajn, sofisticirane vozne osobine te sigurnost i, u posljednje vrijeme sve popularniju, brigu za okoliš.

U vožnji se Mazda3 zaista iskazala. Dorade na šasiji i karoseriji dovele su do tihog okruženja, ali i do ugodne i udobne vožnje. Automobil je 15 kilograma lakši od prethodne generacije. Na cesti je poslušan i predvidljiv, na pritisak gasa i pomak upravljača reagira trenutno. Ručica mjenjača sada je malo povišena, te bliže vozaču, što također podiže ukupni dojam.

Novo lice “trojke” ujedno je novo lice Mazda obitelji. Cilj je dominantne prednje rešetke da iz daljine bude jasno da je riječ o Mazdi. Sportske crte nastavljaju se i u interijeru, gdje je očito i podizanje kvalitete materijala i završne obrade na još višu razinu. Iz Mazde time - osim boljim voznim osobinama, udobnošću i raskošnijom opremom - objašnjavaju svoja stremljenja ka luksuznom segmentu, konkretno prema kompaktima sa značkom BMW-a i Audija. Nama se taj plan ipak čini preambicioznim, pa takvim smatramo i novo pozicioniranje početnih izvedbi.

Naime, iz ponude je iščeznuo 1,4 model, koji je u Hrvatskoj dosad činio glavninu prodaje. Početni je model sada 1,6-litreni benzinac, uz koji se veže i (vjerojatna, ali još nepotvrđena) cijena od 135.000 kuna, koliko bi nova Mazda3 trebala koštati kad u svibnju stigne u Hrvatsku. U dobre vozne osobine, kvalitetu izrade, bogatu već serijsku opremu, držanje vrijednosti,... nema sumnje, ali ipak s nestrpljenjem čekamo prodajne akcije koje će početnu cijenu “trojke” približiti prosječnom kupcu kompaktnog japanskog modela.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr