Kolegice i kolege novinari, nemojte stati! Pišite i dalje o Ani Rukavini Erceg, pišite o njezinoj zakladi, o oboljelima od leukemije i limfoma, o Udruzi koja se bori za iste ciljeve za koje se borila i Ana.
Novinari, nemojte slušati ministra Nevena Ljubičića koji govori da u tranzicijskim zemljama ne postoje banke matičnih stanica, jer banka koja bi imala 2000 uzoraka stoji 30 milijuna kuna. Pustite njega neka se bavi studijama iskoristivosti, a vi slijedite Aninu ideju i njezinim žarom idite dalje. Poslušajte Anina liječnika dr. Miranda Mrsića koji kaže da je cijena banke puno niža od one koju je izrekao ministar Ljubičić i poslušajte ministra Dragana Primorca koji se zalaže za ispunjenje Aninih nastojanja.
U nedjelju i ponedjeljak svi su mediji izvijestili o Aninu odlasku, sutra ćemo je ispratiti, a već jučer samo su neke redakcije odvojile prostor za Anu. Svima je jasno, Ana više nije samo Ana Rukavina Erceg, Ana je postala simbol borbe za život mnogih oboljelih, a ona traje. Za samo nekoliko dana, zahvaljujući novinarima, prikupljeno je 1,2 milijuna kuna, a treba nam šest. Kolegice i kolege novinari, jeste li primijetili da je Ana učinila još nešto ujedinila nas je. Mnogi od nas, pa i ja, već smo mislili da su novinarska etičnost i profesionalnost odavna zaboravljene kategorije.
Međutim ovih dana nije bilo važno tko je iz koje redakcije. Svi smo imali isti cilj. Zajedno smo senzibilizirali javnost do mjere za koju je, vjerujem, malo tko od nas vjerovao da ju je moguće dosegnuti. Fotoreporteri Siniša Hančić (24 sata) i Nenad Reberšak (Novi list) inicirali su aukciju fotografija za Vjesnikovu novinarku, novinari svih redakcija prodavali su svoje knjige na jednom štandu... Srušeni su bedemi medijskih kula jer se probudilo poštenje i čast. A nebrojeno je ciljeva do kojih bismo mogli samo zajednički.
Čvrsto vjerujem da je ovo dobra prilika da svi novinari razmisle o sebi i kolegama, da vide mora li novinar novinaru biti vuk u borbi za nakladu, gledanost i slušanost. Istina, hladnoća je danas moda koja se nosi, emocijama nema mjesta ni tamo gdje radimo, niti na čemu radimo. Novinare se uči da jure, hvataju, traže "robu", kopaju i napuhavaju, a medijski je svijet, posebno tiskani, već odavna shvatio da u utrci s elektroničkim medijima pobjeđuje onaj tko je vjerodostojan i analitičan, koji piše u korist svojih čitatelja, dakle, koji je profesionalan. Ana je kod novinara probudila humanost i vratila ih profesiji.Zastupnica čitatelja predstavlja čitatelje u listu. Mišljenja i zaključci su njezini, a ne redakcijski. Kolumna izlazi najmanje jedan put na tjedan.
Zastupnica čitatelja razgovarat će s vama i odgovoriti na vaše primjedbe, pitanja i pohvale u vezi sa sadržajem lista u kolumni ili na vašu adresu. Sa zastupnicom čitatelja možete kontaktirati na načine opisane u rubrici Ispravci i objašnjenja.