Koliko novine mogu utjecati na sadržaj plaćenih oglasa i kakva je u tom smislu politika nas u Večernjem listu

Oglas na dušu oglašivača

08.08.2006.
u 17:18
Pogledaj originalni članak

Nekoliko sam se dana dopisivala s čitateljem koji je imao ozbiljnu primjedbu na jedan oglas, a naglasio je da je slične i prije viđao na Večernjakovim stranicama. Riječ je o oglasu poznate pekarske tvrtke koja traži vozače, a propisala je i poželjnu životnu dob, dakako, mlađu. "Jedan propis brani dobnu diskriminaciju pri zapošljavanju, pa bih vas zamolio da porazgovarate s vašim ljudima", negoduje taj čitatelj.

Točno je, Zakon o radu kaže da nijedna osoba "ne smije biti stavljena u nepovoljniji položaj od drugih na temelju rase, boje kože, spola, bračnog stanja, porodičnih obveza, dobi, jezika, vjere..." Naša novinarka Ljubica Gatarić objasnila mi je da brigu, a onda i odgovornost za poštovanje Zakona o radu ima Državni inspektorat RH. On bi trebao kontrolirati i sankcionirati tvrtke koje postavljaju neprimjerene uvjete, a ne Večernji list, otpisala sam čitatelju i podsjetila ga da u mnogim tekstovima naš list upozorava na poštovanje svih zakona, pa i Zakona o radu.

Naš čitatelj nije bio zadovoljan i rekao je da se ispričavam poput lopova koji je "samo držao vreću". On ne vjeruje da Večernjak nema nikakvu odgovornost za sadržaj oglasa. Pitao me znači li to da bismo objavili oglas o prodaji heroina. Usporedba je provokativna, nema što. Ne, Večernji list nikad ne bi objavio takav oglas, ali će zasigurno objaviti još niz oglasa kojima se može naći neki formalni prigovor.

Čitatelj me nadalje podsjetio na Zakon o medijima koji kaže da je "zabranjeno prenošenje programskih sadržaja u medijima koji bi mogli poticati ili veličati nacionalnu, rasnu, vjersku, spolnu ili drugu neravnopravnost...." i optužio me da neargumentirano opravdavam Večernjak jer tvrdim da je krivnja na prvome u lancu objave oglasa. Ne slažem se s njim: Zakon o medijima također jasno govori da je "za sadržaj oglasnih poruka odgovoran isključivo oglašivač".

U posljednjoj poruci čitatelj mi kaže: "Moje novine su Večernji list od rođenja, već 31 godinu. Čak ni molećivi pogledi sedmogodišnjakinje da kupim druge novine, uz koje se dobiju bomboni, ne daju rezultat. Stoga ne objavljujte više diskriminirajuće oglase."

 Uvjeravam vas da ljudi u Večernjaku, posebno u Oglasnom odjelu, i te kako paze da oglasi budu primjereni ugledu našega lista. Nije se jednom dogodilo da smo, iako pred zakonom ne bismo bili odgovorni, odbili oglas neprimjerena sadržaja. Dakle, ne stoji optužba da bi Večernji list objavio sve samo da se domogne novca. I od novca ima nešto vrednije. Zastupnica čitatelja predstavlja čitatelje u listu. Mišljenja i zaključci su njezini, a ne redakcijski. Kolumna izlazi najmanje jedan put na tjedan.

Zastupnica čitatelja razgovarat će s vama i odgovoriti na vaše primjedbe, pitanja i pohvale u vezi sa sadržajem lista u kolumni ili na vašu adresu. Sa zastupnicom čitatelja možete kontaktirati na načine opisane u rubrici Ispravci i objašnjenja.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr