Televizija je doista vraška stvar – i nehoteći ništa ne prikriva, a isto tako i razotkriva. Da su televizijske kamere i mikrofoni dobri svjedoci, mogli smo se uvjeriti i nakon televizijskog razgovora s kazališnim režiserom Oliverom Frljićem. Dotad je, uslijed javne razvikanosti, najvećma slovio za kazališnog nonkonformista koji ne trpi nacionalne kazališne tradicije i umjesto njih žustro, makar i ne odveć razložno, brani svoje estetsko-političke postulate. U razgovoru s Aleksandrom Stankovićem vidjelo se da ono što priča o kazalištu i o politici nije ni tečno ni argumentirano. U političkom se diskursu pokazao neukim taocem stereotipnih ideoloških shema, a u kazališnoj estetici neuvjerljivim. Ukratko: Frljić je ofrlje zborio i o politici i o kazalištu. Televizija je pokazala da, osim Miljenka Jergovića, postoji još jedan anacionalni Bosanac koji si je umislio da mu je osobna zadaća Hrvate upozoravati što bi im trebala biti estetska, etička i politička zadaća te dokud mogu sezati njihove granice.
Oliver Frljić je u nedjelju potvrdio da još zapravo mentalno živi u Jugoslaviji. Kao što su nekada iz Bosne i Hercegovine u Hrvatsku dolazili predstavnici institucionalizirane partijske avangarde i dijelili ideološke lekcije o bratstvu i jedinstvu, slično je i s današnjim nekim Bosancima. Jedino što nam danas drže moralke o ljudskim pravima i toleranciji. Jergović se dohvatio novina, a Frljić kazališta.
Frljić je u svojim političkim TV petljanjima potvrdio da ne shvaća uzroke rata u bivšoj državi. No, nije mu jasno ni kako su se nakon međunacionalne bosanske pastorale isukale čakije! Cijela njegova hrvatska kazališna karijera zapravo je bavljenje traumatičnim događajima nedavne hrvatske ratne prošlosti. Nitko razložan i sklon potrebi nacionalne katarze ne može imati ništa protiv takve Frljićeve namjere. Ali, dvojben je način na koji on to čini. U maniri balkanskoga barbarogenija, a u tradiciji nekadašnjih bosanskohercegovačkih titoista, Frljić svima u “regionu”, koji smatra svojim duhovnim zavičajem, dijeli lekcije, a zapravo, ne samo da nije shvatio uzrok rata, nego ni uzroke bosanskoga “hrkljuša”. Zašto kazališno nije pokušao riješiti kako se u njegovoj Bosni moglo dogoditi da se godinama pjeva: “Druže Tito mi ti se kunemo”, a da se to vrlo brzo pretvori u tragičnu ojkalicu: Druže Tito, mi ti se koljemo?
U nekadašnjoj jugomaniri Ljubiše Ristića, Oliver Frljić danas nastoji kazališno reintegrirati “region” koji shvaća kao svoju duhovnu domovinu. Jer, kao apatridu domovina mu i nije zemljopisni pojam, nego valjda samo suvišni emocionalni teret.
U razgovoru sa Stankovićem Frljić to i potvrđuje, ne držeći domovinom ni rodnu Bosnu, a ni Hrvatsku u kojoj godinama živi. Oliver Frljić je pred televizijskim kamerama i mikrofonima ustvrdio i da se rat mogao izbjeći! Jedino nije rekao kako, i kako je to bilo moguće, kao što je pitao voditelj Stanković, uz Miloševića i velikosrpsku politiku? Frljić je spominjao i staru floskulu o podjeli Bosne, ne shvativši da su Milošević i njegovi velikosrpski sljedbenici htjeli cijelu Jugoslaviju pretvoriti u srpsku državu. Istodobno, Frljić govori da je njegov umjetnički credo raditi politički angažirani teatar! Kako je moguće raditi takav teatar uz takvo pogrešno tumačenje nedavne prošlosti? Dirati, pak, u nacionalno traumatična mjesta, a ne shvaćati uzročnu bit, nije samo neodgovorno nego i vodi u još veću nelagodu i traumu. Osim toga, televizija je pokazala da Frljić, usprkos velikoj formalnoj naobrazbi, nema dovoljnu jasnoću misli ni tečni govor. Ako se kao paradigma suvislosti misli i riječi uzme naputak njegova sugrađanina Ive Andrića: “Piši tako da je riječima tijesno, a mislima široko”, onda je Frljićevim mislima pretijesno, a riječima preširoko. Hrvatski je problem što se nekoga poput Jergovića i Frljića nametnulo kao mjerilo svih stvari, kao kriterije što bi Hrvati u Hrvatskoj trebali misliti i činiti!
Oliver Frljić bi kazališno reintegrirao 'region', kao svoju duhovnu domovinu
Vozači smislili način kako da prevare kamere i sakriju tablice: Za to mogu platiti i do 2000 eura kazne
Što bi značilo da registarske pločice nisu čitljive? Ako se iz neposredne blizine ne može odrediti o kojim se brojkama i slovima radi na tablici, bez obzira na to je li do toga došlo vozačevom namjernom ili nenamjernom pogreškom.
FOTO Zlatko Dalić u rijetkom izlasku sa suprugom Davorkom na domoljubnom koncertu 'Domu mom'
Što se sve nosilo ovog studenog na zagrebačkim ulicama? Pogledajte u velikoj street style galeriji
Glavobolja, bol u mišićima i intenzivan umor dolaze iznenada, a mogu potrajati sedam do deset dana
S ovim neugodnim problemom susrela se trećina muškaraca u svijetu, a ignoriranje dovodi do ozbiljnih problema
odličan tekst Jajčinoviću, i zbilja fin i umjeren (da, kako vitić kaže, ja bih to malo podebljao, ali ajd' poruka je jasna); sjajan komentar crna vrana (komparacija s Lordanom Zafranovićem...ista sudba čeka i ovog sirotog Frljića, šteta što on to već nije shvatio); a ja ću samo dodat još ovo: osim Jergovića i Frljića, tu je još jedan Bosanac koji je došao Hrvate učiti ljudskim pravima, toleranciji, borbi protiv korupcije itd. Munir Podumnjak, čovjek koji je isto tako zbrisal iz BH. pa boga mu, nema li u BH još više problema oko korupcije i ljudskih prava, i čovjek se pita, ako voliš svoju zemlju pa zašto onda svoje znanje- ili talente- ne staviš na raspolaganje toj svojoj zemlji? nego trčiš preko, kod susjeda, koje zapraff ne voliš, ali voliš njihove pare, to da, i onda umjesto da si barem pristojan, ne, pljuješ po domaćinu ko' da ti je krvni neprijatelj. To se odnosi i na Jergovića posebno, i na Frljića i Podumnjaka...