Za kvalitetnu turističku ponudu važna je dobra i kvalitetna hrana, a toga su prije nekoliko godina bili svjesni u LAG-u Lika, na čijem vodstvu je bio današnji ravnatelj NP Plitvička jezera, koji je u strategiju održivog razvoja i brendiranja Like kao jedinstvenog odredišta, poznatog po prirodnim ljepotama uključila i certificiranje premium proizvoda ličke kvalitete. U svrhu stvaranja prepoznatljivosti destinacije kao gastro-destinacije, u sklopu projekta integralnog gospodarskog razvoja INTEGRA LIKA 2020, izgrađen je cjeloviti regionalni sustav kvalitete hrane, pića i suvenira pod nazivom Lika Quality.
U Lika Quality sustavu trenutno je 60 proizvođača s područja Like. Od 2015. kada je započeo projekt ponuda izvorno ličkih premium proizvoda narasla je s 98 na ukupno 169 proizvoda u 10 različitih kategorija. Vrhunski sirevi, med, povrće i voće, štrudle, meso i mesne prerađevine i mnoge druge delicije po kojima je Lika nadaleko poznata prošli su kroz strogi sustav selekcije i ušli u kategoriju premium proizvoda te tako zaradili svoj Lika Quality certifikat. Tu su i autohtona pića, ali i već dobro poznati suveniri te drugi proizvodi, poput ličke kape, keramički i tekstilni proizvodi.
Sama oznaka Lika Quality dizajnirana je kao kombinacija tradicionalne ličke kape i međunarodne oznake za kvalitetu – slova Q te zaštićena u Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske kao jamstveni žig. Nositelj projekta je Lokalna akcijska grupa Lika, a projekt provodi Klaster Lika Destination.
Važnost ovog projekta prepoznala je i uprava Nacionalnog parka Plitvička jezera, pa je u suradnji Klastera Lika Destination i Poljoprivredne zadruge Lika COOP prošle godine u okviru parka Plitvička jezera otvorena kućica, koja služi kao zajedničko prodajno mjesto za sve odabrane Lika Quality proizvođače. Kako je u fokusu cijelog projekta promocija autohtonih domaćih proizvoda, pa su tako u turistički razvoj Like izravno uključena obiteljska poljoprivredna gospodarstva čime se potencira veća i snažnija proizvodnja, čuvaju radna mjesta i potiče jačanje lokalne gospodarske scene.
Kako ističu na stranicama Klastera Lika Destination, sljedeći korak je uključivanje ugostiteljske ponude u sustav Lika Quality, pa će tako uskoro započeti i certificiranje restorana koji u svojoj ponudi imaju hranu pripremljenu od namirnica koje već nose oznaku Lika Quality.
Na svečanom otvaranju prodajnog mjesta Lika Quality u okviru NP Plitvička jezera, ravnatelj parka predstavio je zajedničku ulaznicu Lika destinacije koja je dio jedinstvenog projekta održivog razvoja turizma i brendiranja destinacije u Hrvatskoj. Zajednička ulaznica posjetiteljima parka omogućava posjet i obilazak drugih znamenitosti i zaštićenim prirodnim područjima, poput Nacionalnog parka Paklenica, Nacionalnog parka Sjeverni Velebit, Parka prirode Velebit, Pećinskog parka Grabovača i Baraćevim špiljama, Hrvatskog centra za autohtone vrste riba i rakova krških voda te posjet Memorijalnog centra Nikola Tesla.
sada mi je lakše , kada je lička kapa brendirana ... što će nama brodogradnja kad imamo ličku kapu ? ...