REZULTATI Visoka dobit koprivničke kompanije zahvaljujući farmaceutskom dijelu poslovanja

Podravka napada Drogu Kolinsku

30.03.2009.
u 18:24
Pogledaj originalni članak

U posljednjih desetak godina koprivnička Podravka nije imala tako dobar organski rast kao lani, kada je prodajom utržila gotovo 2,5 milijardi kuna, objavio je predsjednik uprave Zdravko Šestak govoreći novinarima o poslovnim postignućima grupe Podravka u prošloj godini.

Šestak je o rezultatima svoje kompanije, kojoj je na čelu manje od godine dana, govorio u prisutnosti svojeg prethodnika Darka Marinca, aktualnog predsjednika Nadzornog odbora, koji pak nije smatrao potrebnim dodati da su lanjski rezultati posljedica i njegova dugogodišnjeg upravljanja vodstvom Podravke.

Umjereni optimizam
Organski rast od 9 do 10 posto značajniji je ima li se na umu kriza koja je potkraj 2008. godine zahvatila i našu industriju, no unatoč tome, vodstvu kompanije ne manjka optimizma.

– Te stope rasta nastavljaju se, pa vjerujem da ćemo i ove godine, koja će biti krizna u svakom mogućem parametru, moći reći da naša grupa ostvaruje rast i razvoj – napomenuo je Šestak.

Očekuje se rast prihoda od prodaje i nastojanje da se, prema Šestakovu mišljenju, akviriraju brendovi i kompanije iz obiju Podravkinih industrija, dakle i prehrambene i farmaceutske industrije. Upravo je Belupo kao farmaceutski odvojak lani ostvario znatan prihod od 729 milijuna kuna, što je 19 posto više nego godinu prije, a kupio je Farmavitu (BiH) i 10 domaćih ljekarni. Osnovna, prehrambena djelatnost lani je kupila slovenski Čokolešnik i riječki Lero.

– Svjestan sam svojih riječi i vremena u kojem živimo, ali ja sam umjereni optimist i vjerujem da ćemo na krilima svojih marki ostvariti daljnji rast, što će se očitovati u većim marketinškim ulaganjima – kazao je Šestak.

Politika ne smeta
Stope rasta prisutne su i na vanjskim tržištima na kojima Podravka ima još što reći i poduzeti jer, ako se može suditi po kuloarskim pričama, zainteresirana je i za kupnju Droge Kolinske čija bi se prodaja trebala oglasiti u travnju.

Koprivničanci neće ići na tržišta i u biznise koje ne razumiju, pa se može očekivati da će se u planu dugoročnog preuzimanja naći još neke prehrambene i farmaceutske tvrtke u regiji o čemu pak Šestak nije bio izričit. No, čini se da poslovnim namjerama regionalne gospodarske uzdanice neće naškoditi politički angažman pojedinaca iz vodstva kompanije, jer Šestak je kazao da oni rade više nego ikad.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr