Možete li mi reći kol’ko je love dobio novinar za priču o
šatoru za vjenčanja? A kol’ko je još
dobio urednik? Takva mi pitanja stvarno dižu tlak i odmah sam spremna
na oštru raspravu s čitateljem. “Gospodine, nije
dobro da tako počinjemo razgovor i moram vas upozoriti da
paušalne pljuske na račun novinara ne primam”,
odmah sam reagirala, a čitatelj je nastavio: “Nek je i
Zagrebački holding u pitanju, brate, pretjerali ste. Što će
vam reći drugi vlasnici šatora za vjenčanja? Ne samo da ste
napisali kol’ko košta najam nego ste objavili i
broj telefona.” Ruku bih u vatru dala (možda sam malo naivna)
da novinar nije dobio nikakvu lovu, a urednik još manje
(dobro ih poznajem), ali moram priznati, čitatelj je u pravu.
Što drugo pomisliti nego da je tako reklamerski tekst
napisan zbog mita.
A onda sam se prisjetila informacije sa slikom, kojom smo obavijestili
drage nam čitatelje kako se u jednom poznatom restoranu zavrtila prva
mlada paška janjetina. Napisali smo i koje sve specijalitete
nudi “legendarni zagrebački ugostitelj”, a na
kraju, valjda kao opravdanje, doznajemo da je tim povodom održana
konferencija za novinare. Dakle, janjetinu nismo jeli samo mi iz
Večernjaka nego i drugi novinari. Ma nemoj!
Prošle nedjelje čitam reportažu s Kariba, a onda shvatim da
je jedna velika domaća tvrtka snimala reklamnu kampanju za svoje nove
modne marke, ni manje ni više nego baš na
Karibima. I tu doznajem da na tom jednotjednom izletu nisu bili samo
novinar i fotoreporter Večernjeg lista nego i drugi “brojni
novinari”. Ni po jada, takve se reportaže objavljuju i u
najvećim svjetskim novinama, samo iznad njih piše
“sponzorirana reportaža” ili se glasno i jasno kaže
kako nas je tvrtka ta i ta počastila jednotjednim boravkom na Karibima,
gdje sigurno nismo samo uživali nego i radili. Puno je
poštenije, i prema čitateljima i prema darivatelju, otvoreno
reći tko je zaslužan što čitate baš tu reportažu.
Moram biti poštena prema večernjakovcima i reći da ovakvo
reklamiranje zaista nije njihov specifikum, radi se to u svim
novinama, na svim radijima i televizijama, ali to ne može biti
opravdanje za tzv. prikriveno reklamiranje, pa kao zastupnica
čitatelja, pa onda i čuvateljica etičnosti, moram reagirati. Priznajem
i to da je granica između informacije i reklame vrlo fluidna, ali o
tome ćemo drugom prilikom.
A Ivanu Žmegač, direktoricu Večernjakova Odjela prodaje i
oglašavanja, ne usudim se ni pitati što kaže na
ove primjere i koliko je novca izgubila jer Zagrebački holding nije
zakupio prostor za oglas u Večernjaku, jer ugostitelj nije oglasio
svoju janjetinu...
Pošto priča u novinama?
Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića
- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.
Izdvajamo 15 najboljih cjenovno pristupačnih hidratantnih krema koje stručnjaci obožavaju
FOTO Snijeg paralizirao promet prema Jadranu, autocesta zatrpana, pogledajte kako izgleda
Većina državnih cesta kroz Liku zatvorena je za sve skupine vozila zbog nanosa snijega i olujnog vjetra uključujući i državnu cestu DC1 na dionici Korenica-Ondić-Gračac
Testirali smo Xiaomi Smart Air Purifier Elite u uredu i evo što mislimo
Zrak koji dišemo često uzimamo zdravo za gotovo, no njegova kvaliteta ima značajan utjecaj na naše zdravlje.
Jedna vrsta štednje je hit među studentima: 'Studenti nisu bespomoćni kad su u pitanju financije'