EUROPA Tijekom veljače 18,3 posto manje novih osobnih automobila

Prodaja automobila i dalje pada

24.03.2009.
u 10:25
Pogledaj originalni članak

Posljednji izvještaj tvrtke Jato Dynamics o europskom tržištu novih automobila pokazuje da je tijekom veljače i dalje osjetan pad prema istom lanjskom mjesecu, ali je mnogo manji nego u siječnju. To se, ponajprije, može zahvaliti snažnom uzletu prodaje novih automobila u Njemačkoj. Do punog su izražaja došle potpore njemačke vlade od 2500 eura pri kupnji novog i recikliranja starog vozila, pa je prošlog mjeseca ovo tržište poraslo čak 21,5 posto.

Podaci za veljaču u Europi pokazuju pad prema istom mjesecu lani - 18,3 posto - dok je tijekom prvog mjeseca u godini taj pad bio 26 posto. Tako je nakon dva mjeseca ovogodišnji pad registracija novih vozila 22,9 posto, što je vrlo ozbiljna brojka.

Nešto manji pad prodaje može se zahvaliti i povećanoj potražnji za novim modelima. To je najviše istaknuto kod Forda Fieste. Sa 27.692 registracije porasla je potražnja od 15,6 posto prema prošlogodišnjih 23.947 u veljači, dok je na razini prva dva mjeseca rast 13,3 posto. Među prvih deset najtraženijih modela pozitivan učinak prošlog mjeseca imala je i Fiat Panda sa 5,7 posto rasta, te 20.538 registracija.

Istodobno je najveći pad doživjela Opel Astra koja je do početka ožujka imala samo 32.564 registracije, što je prema prošlogodišnjih 55.912 pad 41,8 posto. Gotovo u stopu prati je Renault Clio, koji je sa 58.289 pao na 34.721 registracija, što je smanjenje od 40,4 posto. Volkswagenov Golf je i dalje najtraženiji model u Europi, iako je sa 69.151 primjerkom doživio 11,6 posto pada. Prošle godine drugi, Peugeot 207, trenutačno je sa 51.919 primjeraka i padom od 32,2 posto na trećoj poziciji.

Pogledajte na vecernji.hr