Puno je Save proteklo ispod Hendrixova mosta otkako je 50 Cent prvi put nastupio u Zagrebu 2007., ili Public Enemy 1994., a još više otkako je 1973. „izmišljen“ hip hop, čija se pedeseta godišnjica upravo slavi. Slavi i 50 Cent dvadesetu obljetnicu prvog albuma „Get Rich or Die Tryin'“, u sklopu čije je „Final Lap“ turneje u utorak navečer stigao u Arenu Zagreb. Rasprodanu, natrpanu i punu zagrijane i strasne publike koja je u ovo doba navodne invazije nepoćudnih narodnjaka izgledala kao da u Zagrebu, ili Hrvatskoj, ima više fanova repera nego u Atlanti.
Ispada da je hip hop živ i zdrav i da je koncert 50 Centa sve vratio na svoje mjesto; izgledalo je da smo ne samo u Europskoj uniji, nego da smo dio Amerike, sjeverne, po tome kako su ljudi reagirali na ukazanja Jeremih (kraći na početku), sjajnog Busta Rhymesa (malo dužeg, 45-minutnog nastupa) i glavne zvijezde 50 Centa (sat i pol). Bilo je to slavlje hip hopa i naklon neprolaznosti možda zadnjem demokratičnom žanru popularne glazbe, u kojem svatko (s dozom talenta) može uzeti mikrofon i sasuti vam u lice tešku istinu koja je davno izašla iz upotrebe u svjetskoj rock glazbi „na sedativima“.
To da vam tu istinu i danas govori medijski mogul kakav je 50 Cent - više skloniji televizijskim i filmskim projektima nego turnejama, zbog čega mu je ova puna u svim gradovima gdje gostuje - samo potvrđuje da neki ne zaboravljaju odakle su stigli i kako su krenuli. Kako je krenuo 50 Cent vidjeli smo i u Domu sportova, iako je to gostovanje medijski ostalo zapamćeno po ulasku domaće televizijske ekipe u garderobu dok su Cent i ekipa in flagranti „uhvaćeni“ kako dižu glavu od stola - da li s laptopa ili šmrkanja nedozvoljenih supstanci - ne misleći da idu zadnje minute televizijskog Dnevnika, a trebalo je dati izjavu. Nakon tog skandala 50 Cent ogorčeno je rekao da se više nikad ne vraća u Zagreb. No, porekao je tu izjavu i vratio se, a tada nadolazeća rap zvijezda danas ima još jači i definitivno osiguran status, kao i još više publike.
VEZANI ČLANCI
Nakon pedesetak nastupa na domaćem terenu SAD-a, pa Kanade, od srpnja, 50 Cent ove godine ima još pedesetak koncerata po EU, Velikoj Britaniji, sve do Bahraina, Indije, Kazahstana, Australije i Abu Dhabija gdje turneja završava krajem prosinca.
Ako to nije dokaz da je hio hop postao svačije vlasništvo, onda je to bio nastup u Areni Zagreb. Nisam stigao na uvodni dio Jeremiha - kasnije se sa dvije pjesme pridružio 50 Centu - ali je Busta Rhymes bio predivan u rekapitulaciji 30-godišnje karijere. U društvu DJ-a i MC-a (Spliff Star) prekidao je, kratio i „montirao“ repertoar i spontano razgovorljiv opalio pravi talk-show s publikom. Umetnuti dijelovi White Stripesa, Daft Punka, pa čak i refren „We Are The Champions“ od Queen samo su pomogli u unisonom pjevanju publike koja je Bustu ispratila stajaćim ovacijama i rasvijetljenim mobitelima.
Ako je Busta Rhymes bio ulični heroj sa hrpom nagrada za životno djelo iza sebe, 50 Cent bio je prava, minuciozno realizirana hip hop opereta. Sam Busta rekao je „ne trebaju nam specijalni efekti, jer mi smo specijalni efekti“, da bi 50 Cent malo kasnije napunio pozornicu upravo specijalnim efektima. Na vrhunskoj, luksuzno dizajniranoj pozornici u predstavi poput neke u Las Vegasu, skupa s odlično dizajniranim 3D-projekcijama, laserima, ispaljenim konfetima, vatrama i dvadesetak plesačica u pažljivo koreografiranim pjesmama.
Bio je to pravi mainstream spektakl, možda najveći ove godine kod nas, ali sjajan „govornik“ pokazao je zavidnu vokalnu formu i scensku koncentraciju, s malo obraćanja publici, ali sa svim hitovima na broju, od „What Up Gangsta“. „P.I.M.P“, „Ayo Technology“, „Candy Shop“, „Window Shopper“, „Many Men (Wish Death)“, do „In da Club“ i drugih, a govorimo o klasicima žanra, izvedenim od početka do kraja. Iza njega bio je i „živi“ bend, koji je dodao snage potmulom hip hop-funku čiji su basevi drmali Arenu Zagreb, kao i ekstatične reakcije oduševljene publike. Jest da je sve bilo koreografirano do u najsitnijih detalja, uključujući i česta presvlačenja 50 Centa u razne kreacije, ali vidjeli smo srednjostrujaški reperski spektakl koji proizvodi ovacije poput vaših omiljenih inozemnih rock zvijezda i širi priču o hip hopu među masovnom publikom.
Bez inflacije, nastup 50 Centa vrijedi daleko više od 50 centa, koje i mi danas koristimo, što samo pokazuje koliko su se stvari promijenile u zadnjih 20 godina. Često ste s pozornice mogli čuti i uzvike „Croatia, make a faking noise!“. I bilo je buke, vrištanja i ekstaze u Areni Zagreb kakve, čini mi se, ne može biti niti na koncertima „narodnjaka“ koji ipak nisu osvojili čitav prostor. Koncert u utorak pokazao je da i hip hop ima svoje masovno prihvaćene zvijezde koje pune najveće prostore publikom sasvim drugačijeg usmjerenja i ukusa, a to je bila možda i najjača poruka ove večeri, barem kod nas.
VIDEO Anđa Marić otkrila da je imala 19 godina mlađeg ljubavnika: 'Za njih je zrela žena sveti gral'
Odlično je vidjeti da Arenu Zagreb mogu bez problema napuniti i drugi, bitno kvalitetniji izvođači! Osobno nisam nikada bio ljubitelj ovog žanra al mi je upak drago gledati toliko ljudi ns bilo čeku osim na cirkular tzv. muzici na koju danas masovno otkida klinčurija!