Sve bajke i likovi koje su Disneyevi čarobnjaci animacije oživili na velikom platnu privlačili su u kina milijune malih i velikih gledatelja. Zato nije bilo nimalo čudno kada je animirani film "Snježno kraljevstvo" u prvom tjednu prikazivanja 2013. potukao sve ostale filmove koje su izašli u isto vrijeme i ostvario zaradu od 651 milijun kuna.
Bankrot za roditelje
Mračnu bajku o snježnoj kraljici Hansa Christiana Andersena studio Walt Disney uz male preinake pretvorio je u toplu obiteljsku priču o snježnom kraljevstvu u kojem vladaju sestre Elsa i Anna, koje su okružene nizom neobičnih i duhovitih likova. S princezama Elsom i Annom odmah su se saživjele tisuće i tisuće djevojčica koje su po izlasku iz kina mame gnjavile da im nabave opravice i ukrase kakve nose princeze.
Princeze su kao likovi oduvijek bili privlačni djevojčicama, ali da će se toliko identificirati s Elsom i Annom, nitko nije očekivao. Psihologinja Maryam Kia Keating objašnjava da su djevojčice osnovnoškolske dobi emocionalno jednako jake i impulzivne u donošenju odluka baš kao što je to i Elsa te vole zamišljati da žive u sličnim čarobnim uvjetima. Keating kaže kako su likovi ove priče jednako dragi i starijima jer se mogu saživjeti s borbom dobra i zla. Shvativši kakvu je euforiju kod djevojčica izazvalo "Snježno kraljevstvo", Disney je brzo reagirao i osmislio cijeli darovni program na temu animirane glazbene priče.
Šalice, ukosnice, bilježnice, šamponi, haljine, posteljina, naljepnice, satovi s motivima iz "Snježnog kraljevstva" uskoro su osvanuli u izlozima trgovina i pokrenuli pravu maniju.
Podaci kažu da su u samo jednom mjesecu prodali tri milijuna haljina napravljenih po uzoru na Elsinu i Anninu, a zahvaljujući samo prodaji dodatnih sadržaja Disneyev profit povećao se za dvije milijarde dolara, i to samo u jednom tromjesečju, a raste i dalje jer pomama za filmom i svime što ide uz njega i dalje traje. Dovoljno je reći da je DVD filma, koji se kod nas prodaje za 99 kn, najtraženiji božićni dar. I dok su se novčanici roditelja praznili, u Disneyu su trljali rukama, a pogotovo kada su saznali da je ukupna zarada filma na kinoblagajnama dosegla 1,3 mlrd.dolara, čime je postao najuspješniji animirani film u povijesti.
Svrgnuli pop-zvijezdu
Čak je i album s glazbom iz filma srušio rekorde i osvojio glazbene ljestvice te krajem 2013. po broju prodanih primjeraka svrgnuo Beyonce s trona Billboardove ljestvice najboljih albuma, a Elsa i Anna tako su postale popularnije i od pop-princeze Beyonce. Pjesma "Let it go" postala je zarazna, djeca su je pjevušila mjesecima ispirući uši roditeljima, a samo na YouTubeu pregledana je 499 milijuna puta!
Na sveučilištu Goldsmiths objašnjavaju kako je zarazna zahvaljujući tome što ima pravilnu izmjenu refrena i strofe koju prati jednostavan ritam. Kritika i stručnjaci s najmlađim obožavateljima dijelili su oduševljenje pa je film osvojio Oscare za najbolji animirani film i najbolju originalnu pjesmu.
Ako se već niste uvjerili da je sve nagrade osvojio zasluženo, možete to procijeniti ove nedjelje kada RTL ima televizijsku premijeru "Snježnog kraljevstva", a dio čarolije oživit će uskoro i "Disney na ledu" u Areni Zagreb.