Tako se ovim povodom na plaži Mademoiselle Gray, koja se nalazi u neposrednoj blizini festivalske palače Palais des Festivals, u subotu navečer okupilo 300-tinjak uzvanika iz svijeta filma, medija, ali i turizma.
„Industrije turizma i filma usko su povezane, a jedan od najvećih i najvažnijih filmskih festivala na svijetu za nas je bio idealna prilika za dodatnom promocijom Hrvatske ususret glavnom ljetnom dijelu sezone. Brojnim smo uzvanicima, uz turističke atribute naše zemlje, dodatno istaknuli i potencijale Hrvatske kao filmske destinacije koja se može pohvaliti projektima koji su u svijetu filma ostvarili velike i zapažene uspjehe. Poznate filmske lokacije u našu su zemlju privukle veliki broj turista, a sve više privlačimo i druge produkcije koje Hrvatsku prepoznaju kao novu, atraktivnu i idealnu pozornicu“, zaključio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, nadodavši kako suradnja s HAVC-om za cilj ima promociju Hrvatske kroz filmsku industriju, ali i stvaranje preduvjeta za što bolji plasman hrvatskih filmova na međunarodnoj sceni.
Ovom su se posebnom događanju, u sklopu kojeg je ujedno obilježeno i 30. godina Hrvatske neovisnosti, odazvali brojni predstavnici filmske industrije, kao što su glumci Gary Dourdan (CSI) i Luka Peroš (Casa del Papel), direktor Europskog filmskog sajma (Berlin) Dennis Ruh, predsjednik Location Managers Guild John Rakich, producentice Anita Juka i Vanja Sremac, redatelji Arsen Anton Ostojić i Srđan Golubović… Među uzvanicima su bili i brojni turistički agenti te predstavnici turoperatora kao što su ClubMed i Promovacances, predstavnici i vlasnici luksuznog hotela Maslina na Hvaru, a sve su budno pratili i poznati influenceri, blogeri i predstavnici medija, kao što je primjerice popularni Vanity Fair.
„Suradnja s Hrvatskom turističkom zajednicom na festivalu u Cannnesu još je jedan dokaz dobrog spoja filmske industrije i turizma. Ostvaruje se višestruko, kako kroz predstavljanje naših filmova, autora i kreativnog potencijala, tako i kroz daljnje otvaranje vrata razvoju filmskog turizma. Hrvatska se na taj način promovira ne samo kao turistička već i kao poželjna filmska destinacija. Nadamo se da ćemo imati još puno prilika da hrvatske filmaše i našu zemlju predstavimo u ovako lijepom svjetlu i u budućnosti“, poručio je Christopher Peter Marcich, ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra.
Osim uživanja u prekrasnim kadrovima promotivnih turističkih filmova hrvatskih destinacija, uzvanici su imali priliku vidjeti i dosad realizirane filmske projekte snimljene u Hrvatskoj te se upoznati s formalnostima snimanja filmova u našoj zemlji. Za potpun ugođaj i doživljaj Hrvatske gosti su imali priliku degustacije vrhunskih eno-gastronomskih delicija, poput istarskog maslinovog ulja, dalmatinskog pršuta, paškog sira, Pelinkovca, itd.
„Neosporna je činjenica da nam filmski turizam svake godine donosi sve više gostiju zbog čega smo na tržištu Francuske, između ostalog, odlučili dodatno pojačati aktivnosti u ovom segmentu turističke promocije. Tako će u našoj zemlji uskoro biti realizirano posebno studijsko putovanje s najznačajnijim francuskim medijima u više hrvatskih regija kako bi promovirali i što bolje istaknuli mogućnosti koje inozemni gosti, ali i sami filmaši mogu ostvariti dolaskom u Hrvatsku“, zaključila je Danijela Mihalić Đurica, direktorica Predstavništva HTZ-a u Francuskoj, naglasivši kako su komentari uzvanika na atmosferu i predstavljanje Hrvatske bili sjajni.
Dodajmo kako su na festivalu u Cannesu, odnosno u sklopu natjecateljskog programa festivala svjetsku premijeru doživjela čak dva dugometražna igrana filma u koprodukciji hrvatske kuće 4Film. Riječ je o filmu „Vizija leptira“ ukrajinskog redatelja Maksyma Nakonechnyija te filmu „Dani suše“ turskog redatelja Emina Alpera.