Sad, nakon što je Hrvatska televizija vratila u život festivalsku tradiciju iz šezdesetih i sedamdesetih da se mora svirati uživo, pa da vidimo tko zna pjevati, došlo je vrijeme da se nekih manje svijetlih navika što prije riješimo!
Već desetljećima kod nas postoji jedan jedini prototip načina vođenja glazbenih priredaba: pojave se fino uštirkani muškarac i žena, sve se tope od miline, drže u rukama nekakve papire i čitaju: "Skladatelj je...", "Tekst je napisao...", "Aranžman potpisuje..." itd.
Svijet je u tom pogledu otišao, kao u mnogim drugim pogledima, svjetlosne milje naprijed. Posljednji je primjer izvrstan dobrotvorni koncert za New York, održan prije nekoliko dana, koji je imao puno voditelja i gostiju, ali baš nijedan nije najavio sljedećega glazbenoga izvođača onako kako se to radi kod nas. Čak su i newyorški vatrogasci, koji su se također svako malo penjali na pozornicu, bili uvjerljiviji od naših voditelja kad su samo trebali reći: "A sad nastupa..."
Od niza komičara koji su zabavljali publiku teško je odlučiti tko je bio najbolji, ali blagu prevagu odnosi Billy Crystal koji je valjao štos za štosom: "Kad su me vidjeli, svi su pomislili da će se dodjeljivati neke nagrade, ali neće jer nismo mogli naći nikoga tko bi otvarao omotnice", "Dosta sam vremena provodio iza pozornica na koncertima i, vjerujte mi, rockeri ne bježe od bijelog praha."
Takav opušten i duhovit način vođenja glazbenih priredaba, zahvaljujući kojem najave nisu ništa manje zabavan dio programa od pjesama, kod nas je počeo prepoznavati samo Porin. Realizacija je još dvojbena, ali u sredini u kojoj HTV može sklepati sve osim dobroga zabavnog programa, možda se i ne treba čuditi zašto je tako teško pronaći ljude koji će vođenje festivala oteti standardu ljetnih terasa.
Dotad ćemo morati dopuštati da nam uši paraju nezgrapne i nebulozne stilske figure kakve je u Zadru izgovarala Jelena Buljan: "Pjesma je nastala u radionici Ivane Husar." Nakon toga već vidimo šeficu divasica kako s naočalama nalik na Grunfove stoji u garaži svoga oca i ruku do laktova masnih od ulja cijedi novu pjesmu iz škripca. Ili kada kaže da je taj i taj "za aranžman angažirao Miru Buljana", već čujemo konverzaciju između pjevača i skladatelja: "Hm, koga ćemo angažirati za aranžman?"
Ne treba u tim slučajevima kriviti toliko voditelje koliko scenariste, ali kad nakon takvih bljezgarija čujemo (uglavnom iz usta organizatora) da su voditelji bili dobri, što to znači? Samo to da znaju bolje čitati i govoriti od Nine Morić.
Arsen Oremović