Serija “Vječna milost d.o.o.” obiluje zanimljivom postavom glumaca u kojoj se odmah ističe ono daleko najvrednije, a to je, dakako, Sir Ben Kingsley. Seriju možete besplatno gledati putem Pickboxa NOW, hrvatskog streaming servisa. Taj najnoviji Kingsleyev izlet na televizijski ekran prikazuje ga opet u neobičnoj ulozi pastora Byrona Browna zvanog Pa ili Tata. Ako se sjećate filma “Sexy Beast”, lako ćete zaključiti da je Kingsleyev. Pa negdje na liniji Dona Logana kojega Kingsley tumači u tom filmu. Samo je u “Vječnoj milosti d.o.o.” veliki glumac i još malo brutalniji te u okolišu koji će podsjetiti i na “Fargo”, osim što se serija odvija u vrućem Novom Meksiku. Ukratko, pratimo Jamesa kojega tumači Jimmi Simpson, a koji upoznaje mađioničara Paula, glumi ga Damon Herriman, sina pastora Byrona. Paul nije u dobrim odnosima s ocem, posebice zato što njegov otac, pastor, prezire magiju. Zato Paul skuje pakleni plan i nagovori Jamesa da ukradu novac njegovu ocu, koji ga skriva u svojoj kompaniji Lady of Perpetual Grace, d.o.o. No pastor je, zapravo, puno opasniji nego što James to očekuje. Seriju se isplati gledati i zbog svoje neobičnosti i zbog bizarne priče Stevea Conrada. Donosimo intervju sa Sir Benom Kingsleyem koji smo dobili posredstvom Pickboxa.
Zašto vam se isplatilo raditi tu seriju?
Mislim da temelj svake odluke ne leži u samo jednom kamenu, nego je kombinacija scenarija za koji sam zaključio da je odličan te kompatibilnosti glumačke postave i skladnosti u suradnji između glumaca. Osjetio sam čitajući scenarij da bi to mogao biti jedan lijepi ansambl glumaca pa sam pomislio gdje drugdje imam i biti. Mislim da je najveći mamac scenarij Stevea Conrada. Svakome liku dao je njegov vlastiti ritam. I kada smo se Steve i ja sreli nakon što sam pristao, ugledao sam iznad njegova stola sliku Williama Shakespearea i odmah znao da sam na pravome mjestu.
Što vam je dalo povjerenja u lik Tate, nešto u scenariju?
U scenariju postoji element neustrašivosti. Vrlo se malo popušta pristojnosti, što i jezik kojim se Tata koristi čini neustrašivim u srži i u čemu nema manipuliranja. Prezirem kada lik publici govori što da osjeća. Publika mora sama posvjedočiti ponašanju lika, pogotovo kada je riječ o filmu. Mislim da kazalište zahtijeva jako puno glume, zbog čega sam i otišao iz kazališta na film. Imao sam sjajnog visažista u filmu “Gandhi” koji se zvao Tom Smith. Sjećam se kako mi je govorio: “Bene, ja sam visažist jer mrzim šminku. Tako i ja vjerujem da je kamera alergična na glumu, a fascinirana ponašanjem. Kroz objektiv možete publiku pozvati da uoči vaše ponašanje kojim pričate priču. Što mislite o Tatinu odnosu sa suprugom? Tata ima i svoju ubojitu stranu, no ima i onu nevjerojatno lojalnu i plemenitu. U jednoj sceni spominje da nikada nije zastranio u braku s Mamom. Ali, Tatina je vjernost oblikovana i temperirana užasnim okolnostima. Gledam ga kao herojskog negativca na način kako biste opisali Iaga ili Macbetha. Najsretniji par u Shakespearovim djelima su Macbethovi, mislim da se Mamu i Tatu da s njima usporediti.
Zašto je uspješna serija ovisna o dobrom glumačkom ansamblu?
Svi glumci u “Vječnoj milosti d.o.o.” dali su najviše u seriji, a to se ne događa uvijek. Imam iskustva gdje sam zaista davao sve od sebe u nekom filmu, da bih se onda gledajući dovršen film osjetio izoliranim kao da svi ostali nisu u istom filmu sa mnom. Ali u ovoj seriji svi su dali sve od sebe te su viziju Stevea Conrada i Brucea Terrisa pretočili na ekran najbolje što su mogli, a što je onda znatno utjecalo na rezultat.
Kako ste na ekran prenijeli kompleksni Tatin lik i njegovu borbu?
Tata odmah snažno stupa na scenu. Njegova me pozadina zapravo nije zanimala sve dok je nisam vidio objašnjenu u scenariju. Nisam nikada pitao zašto je tako, nego sam jednostavno prihvatio da je to ono što on radi te da je on to tko jest. Mislim da donošenje suda o njemu zapravo miče glumca iz njegova portreta. A sebe smatram umjetnikom portreta pa se ponekad jako približim osobi koju portretiram iako se toj osobi ponekad dijametralno protivim. Nikada ne bih osuđivao vlastiti lik, a mislim da je i ostala ekipa dobro obavila svoj posao upravo zato što to nije činila sa svojim likovima.
Tata ima i veliku energiju.
Steve i Bruce stvorili su bogatu mitologiju koja je sputana arhetipima. Ništa nije isto, sve je originalno na šokantan način, a mene zanima Tata. On ne može odgovoriti odakle mu ta energija, ali možda mogu ja, Sir Ben Kingsley. Bez osuđivanja, Tata je mitološka uloga koja donosi razaranje i kaos. I dok donosi taj kaos, on preuređuje sve oko sebe po svojem ukusu.
Koliki je fizički napor bio za stvaranja uloge Tate?
Čini mi se da svoj danak pri pričanju priče uvijek uzima osjećaj hitnosti, važnosti. Ako glumac ili skupina glumaca nemaju taj osjećaj, tada se ne dobije osjećaj suživljavanja s ulogama pa se ni priča neće prenijeti na publiku. Ispričati priču najvažnija je stvar, bez toga bi se urušilo cijelo naše društvo. Mislim da je moja uloga u tom društvu upravo pričanje priče, a to smatram nevjerojatno energizirajućim. Ulogu smatram osnažujućom