Online marketing

Je li djeci mjesto u komercijalnim objavama influencera? Pitali smo stručnjake

Foto: Instagram
Foto: Instagram
Foto: Instagram
Foto: Instagram
Foto: Instagram
Foto: Instagram
Foto: Instagram
Foto: Instagram
17.05.2021.
u 07:00
Kako je s postovima na društvenim mrežama katkada teško odrediti granicu privatnog i javnog, influenceri često u posao uvode i svoje obitelji. Neke mame čak se odlučuju, u dogovoru s klijentima ili agencijama, u neke objave uključiti i svoju djecu. I dok neki u tome ne vide ništa sporno jer roditelji ipak kontroliraju sadržaj i objave, drugi smatraju kako djeca ne bi trebala biti dio komercijalnih objava. Stoga smo istražili tko su naše influencerice i što o tome misle stručnjaci
Pogledaj originalni članak

Biti influencer zadnjih godina ne samo da je postalo službeno zanimanje nego je postalo i jedno od unosnijih. Osim novih influencera, ovim poslom nastavili su se baviti i oni koji su i prije imali utjecaj na mišljenja ljudi poput glumaca, pjevača i drugih javnih ličnosti.
Kako je s postovima na društvenim mrežama katkada teško odrediti granicu privatnog i javnog, influenceri često u posao uvode i svoje obitelji. Neke mame čak se odlučuju, u dogovoru s klijentima ili agencijama, u neke objave uključiti i svoju djecu. I dok neki u tome ne vide ništa sporno jer roditelji ipak kontroliraju sadržaj i objave, drugi smatraju kako djeca ne bi trebala biti dio komercijalnih objava. Stoga smo istražili tko su naše influencerice i što o tome misle stručnjaci.
Svjetski poznate zvijezde svoje društvene mreže koriste kao obiteljske albume. Jedna od njih je i reality zvijezda Kim Kardashian koja na svom Instagramu često objavljuje fotografije na kojima se druži sa svoje četvero djece. Kardashian se profilom na Instagramu koristi i za promociju svojih proizvoda, ali u tim se objavama ne nalaze njena djeca.
U Hrvatskoj su mnogo češći primjeri u kojima djeca slavnih postaju zvijezde društvenih mreža. Stoga slavne osobe kod nas često u svoje objave na Instagramu, u kojima spominju dječju opremu, prehrambene proizvode i kućanske uređaje, često uključuju i svoje mališane. Tako su pjevačica Maja Šuput Tatarinov i njezin sinčić Bloom pokazali kako se maleni vozi u kolicima iz jedne trgovine. Maleni Bloom već je postao pravi influencer, pa je održao i nagradnu igru u kojoj će netko od pratitelja njegove mame osvojiti njemu omiljenu ležaljku koju je moguće kupiti u istoj toj trgovini.

Foto: Instagram
Maja Šuput i Bloom

Poduzetnica i voditeljica Nevena Rendeli Vejzović često svoje tri kćeri uključuje u svoje objave. Na njezinu profilu na Instagramu mogu se vidjeti blizanke Lea i Mare te malena Vita kako nose odjeću iz određene trgovine, a u jednom opisu ova mama napisala je kako je zahladilo dok su bili na moru, pa im je zatrebala toplija odjeća. Usput je naglasila da je u tu trgovinu došla nova kolekcija za koju je imala samo riječi hvale. Ova je poznata mama svoje kćeri fotografirala i u nekoliko prilika u kojima se koriste raznim proizvodima za njegu i higijenu određenog brenda. Rendeli Vejzović prikazala je i njihovo zajedničko druženje na madracima poznatog brenda, kao i igranje s plišancima istog brenda na Međunarodni dan djevojčica.
Influencerica i voditeljica Marijana Batinić prikazala je kako sa svojom kćeri Enom radi sendviče. Na kriške kruha posložile su razno povrće s pomoću kojeg su tvorile lica. U pripremi ovih sendviča koristile su točno određeni brend majoneze o kojem je voditeljica sve detalje napisala u opisu objave. Batinić je, također, uz objavu u kojoj pokazuje kako njezina mlađa kći Roza sluša priču koju joj baka čita preko videopoziva označila telekomunikacijsku tvrtku i napisala sve o ponuđenim uslugama.

Voditeljica Mirna Maras Batinić na svom Instagramu pokazala je kako ona i kćerkica Meri pripremaju rublje za pranje, a prikazala je određeni brend perilice za koju ova voditeljica sve specifikacije navodi u opisu fotografije te dodaje da voli svojoj djeci kućne poslove objašnjavati kroz igru. Maras Batinić otkrila je i način na koji nagovori svoju kćer da pojede. U opisu posta navela je kako je sve u tome da dijete hranjenje vidi kao igru, a navela je i o kojoj se marki žitarica radi te kakve sve žitarice oni još proizvode.
Među drugim sličnim sadržajem, influencerica i voditeljica Doris Pinčić na svom Instagram profilu pokazuje kako njezina djeca, sin Donat i kćerkica Gita, isprobavaju obuću u jednoj trgovini obućom te kako ona i sin nose isti model tenisica. Također je istaknula kako uživaju u slušanju priča koje im mama čita. U opisu je Pinčić napisala i o kojim je pričama točno riječ te gdje se mogu kupiti.
Poznata mama influencerica Ella Dvornik-Pearce pokazala je u jednoj od objava na društvenim mrežama kako se za obje svoje kćerkice Balie Dee i Lumi Wren koristila opremom određenog brenda, a igračke kojima su se djevojčice igrale na prikazanim fotografijama mogu se kupiti samo u određenim trgovinama koje je i označila te istaknula popuste koje mogu ostvariti njezini pratitelji.

Foto: Instagram

Za mišljenje o ovoj temi pitali smo i psihologinju Miju Roje Đapić iz Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba te pravobraniteljicu za djecu Helencu Pirnat Dragičević.
Ona je istaknula da o pristupu ovisi kako će dijete doživjeti takvo fotografiranje. Rekla je da djetetu može biti zabavno ako je fotografiranje spontano te ako su uključeni njemu bliski predmeti, a u slučaju da nije tako dijete se može osjećati prisiljeno da u tome sudjeluje.
Dodala je da oba ova pristupa imaju svoje posljedice. „Prije svega važno je usmjeriti se na to kakve vrijednosti želimo izgraditi kod djeteta, kako želimo da dijete jednog dana slaže prioritete, što će ga ispunjavati, hoćemo li potaknuti nezdravi perfekcionizam, hoće li se dijete jednog dana sramiti zbog ranije stvorenih sadržaja, želimo li (i mi, i dijete) da ga ti sadržaji prate ostatak života“, objasnila je Roje Đapić te dodala da djeca uče oponašajući odrasle, a ne slušajući ih.
Pravobraniteljica za djecu Helena Pirnat Dragičević pojasnila je da je ovo područje pravno izrazito neregulirano i neistraženo, da često sudionici postupaju prema svojim procjenama te da nema zakona koji bi štitio dječja prava i interese. „U svojim komercijalnim objavama, u koje uključuju vlastitu djecu, neki roditelji paze na to da djecu ne izlažu pretjerano i neprimjereno, ali nisu svi roditelji osviješteni o svim rizicima bavljenja takvim aktivnostima“, pojasnila je Pirnat Dragičević te preporučila da se roditelji detaljno informiraju o rizicima i težini posljedica za dijete prije objava. Istaknula je da ovakve objave nisu zabranjene te da još uvijek roditelji odlučuju o tome.

Albina Grčić u podcastu Večernjeg lista

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.