Svaku jesen televizije dobiju novu priliku osvojiti gledatelje novom shemom i vratiti ih na svoj kanal. No rijetko kada tu priliku i iskoriste. Isto se događa i ove jeseni. Tri glavne nacionalne televizije obogatile su svoj program novim emisijama, ali rezultat ostaje isti – Nova TV s lakoćom zadržava prednost.
Sa samo dva nova, doduše velika, projekta Nova TV raznijela je konkurenciju. Prvu epizodu showa “Tvoje lice zvuči poznato” gledalo je gotovo 800 tisuća gledatelja. Ovako veliku brojku zainteresiranih pred male ekrane obično privuče samo sport, ali očito zadatku je dorastao i jedan show. Doduše licencni, no i to treba dobro izvesti jer ni kupljena licencija nije garancija za uspjeh. Njihovu seriju, dramsko-humorističnu, kako je predstavljaju, “Kud puklo, da puklo” svakodnevno prati više od pola milijuna ljudi i s veseljem možemo reći da je s njom jedna domaća serija gledanija od turskih.
HTV je protutežu licencnom showu, zasad, pružio “Maestrom”, emisijom u kojoj poznati ne plešu, ne pjevaju, nego – dirigiraju. No, očekivano, našoj publici to nikako nije zanimljivo pa se ovaj projekt ne može pohvaliti nekom gledanošću i ne ulazi ni u top 10 emisija Prvog programa. Povratnička Piramida, stoji slično. Svađe naših javnih osoba također publici nisu interesantne pa ni Piramida ne ulazi u najgledaniju desetku. Jedino se nova humoristična serija “Glas naroda” probila u to probrano društvo. Ekipu iz Dalmatinske zagore i njihova mutna posla iz tjedna u tjedan prati oko sedam posto gledatelja. Nije uspjeh kao “Odmori se, zaslužio si” ili “Stipe u gostima”, ali barem skupe oko 200 tisuća obožavatelja pred malim ekranima. No ako jedan dan HTV može nazvati pobjedničkim, onda je to – nedjelja. I to ne zahvaljujući novim projektima, već najdugovječnijim emisijama koje se prikazuju na tom kanalu – Plodovima zemlje, Moru, Duhovnim izazovima i Stankovićevoj emisiji Nedjeljom u 2. I dok njegova prepucavanja s protivnicima, tj. sugovornicima, voli pogledati pola milijuna ljudi svaku nedjelju, novi putopis “Vjetar u kosi” nije prošao dobro.
Ipak, možda je najgora sudbina nekih RTL-ovih projekata. Pilot “Markov trg” glamurozno je najavljen, no o nastavku snimanja nema ni riječi. Kriminalistička serija “Mjesto zločina” maknuta je s programa nakon samo dvije epizode. Gledani Bingo show, koji je prešao s HTV-a na RTL i dobio novo ruho, voditelje, koncept i ime “Uhvati Bingo ritam”, drži se solidno sa svojih 250 tisuća gledatelja tjedno. Ali nije nikakav spektakl. Njihova serija “Vatre ivanjske” najuspješniji je RTL-ov projekt, po gledanosti je odmah iza njihove središnje informativne emisije RTL danas i ima svojih 300 tisuća sljedbenika dnevno. U 10 najgledanijih RTL-ovih emisija uspjela se ugurati i Jezikova juha iako su gledaniji od nje redovito filmovi.
Najveći promašaj sezone mi je bio kaj sam upalil TV...