Jedna od najvećih zvijezda ovogodišnjeg izdanja CMC festivala bio je Mladen Grdović. Osim što je promovirao duet s Ivanom Kovač, Mladen je napao vodstvo HGU-a zbog, po njemu, nepravedne raspodjele novca. O tome, ali i o obitelji, govorio nam je u intervjuu.
Predstavili ste zanimljiv duet s Ivanom Kovač, kako je došlo do te suradnje?
Ivanu znam još otkad je bila dijete, dok mi je sjedila na koljenima. Uvijek sam birao pjevače s kojima ću pjevati. Imam duete s Matom Bulićem, s rođakom Bepom i drugima. "Dva goluba" je tipična mediteranska pjesma, koju je napisala moja supruga Brankica, a ja je uglazbio. Mislim da takav zabavni tip neće nikad dosaditi. Ovih dana već pripremam i spot za pjesmu s ovogodišnjeg Splitskog festivala – "Nek' se čuje pjesma s Jadrana". Idemo u napad!
Prošle godine izdali ste novi album na kojem se držite mediteranskog izričaja, no uvijek ubacite i neku šalu. - Da, i takve pjesme se najviše sviđaju maloj djeci. Njima je "Crveni Ferrari" jedna od najdražih pjesama, ponajviše zbog crtanog spota.
Kći tvrdoglava na njega
Napravili ste i duet s kćeri Sarom. Čini se da i u vašem slučaju jabuka ne pada daleko od stabla...
Ne bih volio da Sara bude u mojim vodama, no ona ima veliki talent. Za tu je pjesmu napisala glazbu i tekst. Iznenadio sam se kad sam je čuo. Ovaj posao je jako težak i rekao sam joj da ne bih volio da bude glazbenica. Za to treba biti psiho-fizički jak. No, ona ne želi čuti nizašto drugo osim glazbe i pjevanja. Tvrdoglava je na mene.
Na press-konferenciji u Vodicama žestoko ste napali vodstvo HUZIP-a i ZAMP-a zbog, po vašem mišljenju, loše raspodjele novca?
Mislim da sam jako dugo zakinut. Na sceni sam 37 godina. Tantijemi su prije išli u Beograd i to nikad nećemo vidjeti. Ne može se uzeti u obzir. Apsurdno je da se od 177 radijskih postaja u Hrvatskoj uzima prosjek samo njih 10 na kojima se najmanje vrtim. Dokumentirano ću prikazati gdje su se sve moje pjesme vrtjele, a dobio sam samo 40 tisuća kuna na ime autorskih prava. Kad sam prije sedam godina tražio status umjetnika, nisu mi ga dali, a dali su ga nekim mladim pjevačima koji nisu ni kantautori. Kad sam pitao Paola Sfeccija, rekao mi je "Briga tebe, Grdoviću, ti imaš love, dobro radiš." Pitam ja njega gdje je bio kad sam bez novca išao pjevati u Njemačku, samo sa sendvičem koji mi je spremila mama. Vani svaki profesionalac dobiva tantijeme. Kažem vam, izaći ću u javnost sa svim podacima, a onda će mi na sudu morati platiti tantijeme za sve pjesme koje su se vrtjele. Ne mogu više šutjeti.
Podvalili svastiku
Zna se tko je sve pristao na dogovoreni iznos. Ako ja imam svojih 400 pjesama, zaslužio sam da budem u rangu onih koji su dobro plaćeni. A kad su mene spomenuli Sfecciju, on je rekao – 'ko jebe Mladena. Poznato je da se nekima pogoduje. Huljići jeftino kupuju tekstove u Srbiji, pa ih onda potpisuju kao svoje....
Uskoro ćete na dvadesetu veliku turneju. Željno vas očekuju u Americi i Kanadi. Kako komentirate to što ste traženiji tamo, a u Hrvatskoj vladaju folk zvijezde iz Srbije?
Oni pokušavaju našu djecu potkupiti s tim cajkama, a to ne ide tako. Meni je stalo do moje publike bilo gdje u svijetu, zato se uvijek rado i odazovem pozivima iz inozemstva. Sa mnom ide i Antonija Šola, koja će pjevati poznate hrvatske hitove.
Veliki ste ljubitelj nogometa. Kako gledate na ovo što se dogodilo na Poljudu?
Silno sam razočaran igrom. A što se tiče svastike, ne vjerujem da je takvo što napravio itko iz Splita. To su ubačeni ljudi koji su i prije pokušavali napraviti kaos kako bi se ocrnilo Hrvatsku i Hrvate. Mi Hrvati smo ljudi koji znamo praštati i volimo druge. Ipak, ja osobno neću nikad ići pjevati u Srbiju zato što mi je u Domovinskom ratu poginulo pet prijatelja i dva rođaka. Imam puno prijatelja tamo, ali ne želim pjevati kod njih. Iskren sam, i mislim da me ljudi zbog toga cijene. Nekad sam se uspješno bavio sportom, a danas glazbom. Sad ću izbaciti bevandu i bit ću još bolji.
>>Mladen Grdović prozvao Huljiće, Tonči odgovorio: Meni je njega žao. Siroče
Mlađo i Oliver su ljudi od riječi, kad kažu da neće pjevati u Srbiji onda je to amen.