s interneta na ekrane

Nova emisija osvojila ljubitelje kulture, ali i televizije, a sve je krenulo s YouTubeom

Foto: Dina Zebec/Privatna arhiva
Foto: Dina Zebec
Foto: Dina Zebec
Foto: Privatna arhiva
Foto: Dina Zebec
Foto: Privatna arhiva
Foto: Dina Zebec
Foto: Dina Zebec
Foto: Dina Zebec
Foto: Dina Zebec
Foto: Privatna arhiva
Foto: Privatna arhiva
31.10.2020.
u 23:00
"Važno je napomenuti kako smo mi isključivo medijatori, nemamo nikakve ugovore sklopljene s umjetnicima, nikome ne uzimamo proviziju niti imamo bilo kakve financijske interese u svemu ovome", zaključuje Sonja.
Pogledaj originalni članak

Sredinom lipnja ove godine ljubitelji kulture i umjetnosti s veseljem su dočekali vijest o pokretanju nove emisije KolibriS. Emisija je osmišljena kao razgovor unutar kojeg se predstavlja samostalno umjetničko djelovanje gosta, ali ujedno i obrađuju neke od ključnih tema poput nezavisnog djelovanja, likovne kulture unutar sistema obrazovanja, izlagačke djelatnosti itd.

"Na ideju je došao Igor Vuk koji danas djeluje u funkciji producenta i realizatora emisije. Javio mi se s idejom da bi htio pokrenuti emisiju posvećenu umjetnosti i kulturi i pitao me jesam li zainteresirana za suradnju, a kako mi je dao potpunu slobodu u kreiranju formata emisije i odabira gostiju - odmah sam pristala", priča nam urednica i voditeljica emisije Sonja Švec Španjol koja u Hrvatskoj djeluje kao nezavisna kustosica. Zanimanje kustosa u Hrvatskoj je i dalje dosta nepoznato, a Sonja smatra kako bi trebalo poraditi na tome da muzeji i galerije u Hrvatskoj ne budu toliko hladne, distancirane i namijenjene samo 'odabranima'. U kreiranju same emisije uvelike im je pomogla i akademska umjetnica Mateja Rusak koja je osmislila i realizirala vizualni identitet emisije.

Foto: Dina Zebec

Ključni problemi u kulturi

KolibriS je jedinstven po tome što u fokus stavlja samog umjetnika te za cilj ima predstaviti autore koji stoje iza djela koja obično možemo razgledati u muzejima i galerijama. Kaže, nije ih bilo strah pokrenuti projekt usred pandemije koronavirusa jer nisu imali velikih financijskih izdataka.

"Sve je bilo bazirano na našoj dobroj volji, znanju, trudu, radu i uloženom vremenu, a na to smo oboje bili spremni. Osim toga, kako je prostor za prezentaciju i promociju likovne umjetnosti u medijima znatno sužen, ovo sam smatrala idealnom prilikom da vlastitim djelovanjem doprinesemo da se ta situacija promijeni", kaže.

Emisija je pokrenuta s ciljem predstavljanja kvalitetnih umjetnika i projekata, ali i obrade ključnih problema s kojima se susreću svi koji djeluju u području kulture i umjetnosti.

"Umjetnici imaju problema s dobivanjem adekvatnih radnih prostora – ateljea, što osobno smatram paradoksom jer većina gradskih prostora u samom centru Zagreba zjapi prazna te propada. To samo govori koliko gradske vlasti nemaju senzibiliteta prema sektoru koji čini identitet našeg naroda. Drugi problem je taj što ne postoje nikakve porezne olakšice na kupnju umjetnina, što bi samim umjetnicima znatno olakšalo prodaju vlastitih djela. Jedan od ključnih problema je svakako to što prilikom izlaganja u galerijama i muzejima u pravilu svi budu plaćeni osim samog umjetnika na temelju kojeg je ustanova dobila financije za svoj godišnji program", kaže Sonja i pita se, ako budu plaćeni grafički dizajner, tiskara, fotograf, čistačica, tehničar, kustos, ali ne i sami umjetnici - od čega bi onda oni trebali živjeti?

Foto: Privatna arhiva

Povodom toga, Sonja misli kako je primarno potreban senzibilitet javnosti, a na tome bi, kaže, aktivno trebale raditi ustanove zadužene za sektor kulture – Ministarstvo kulture, gradski uredi za kulturu itd. "Kada bi oni sami valorizirali umjetnike kao nezamjenjivu vrijednost vlastite države mislim da bi se i percepcija šire javnosti znatno promijenila", dodaje.

Uspjeh na tri televizije

Do sada su u emisiji ugostili razne umjetnike, a samo neki od njih su akademska umjetnica Dominique Jurić koja je jedna od rijetkih koja djeluje u tehnici vitraja, poznatu zagrebačku akademsku umjetnicu Tatjanu Politeo, jednog od naših najpoznatijih karikaturista Nika Titanika, keramičarku Snježanu Pokos-Vujec iz Varaždina, akademsku slikaricu i tattoo majstoricu Katarinu Vojković, i još mnoge druge. U planu su im još i renomirani zagrebački fotograf Željko Koprolčec, nekoliko profesora sa zagrebačke, riječke i osječke likovne akademije, kolege i kolegice kustose iz susjednih gradova i poznatog street art umjetnika Lonca.

Iako su krenuli samo s YouTube kanalom, vjerujući u svoj projekt kontaktirali su i televizije, koje su rado prihvatili zahtjev za suradnjom ovakvog tipa te se sada, osim srijedom u 20h na njihovom YT kanalu, mogu pratiti i na Kanalu Ri, Varaždinskoj TV te na Trend TV-u.

Foto: Dina Zebec

"Krenuli smo s YouTube kanalom jer nam je on bio najdostupniji, a i danas je dosta praktičan, jer svatko može pogledati emisiju kada uhvati vremena. Bili smo oduševljeni kada su tri televizije prepoznale našu kvalitetu te smo sklopili suradnju", kaže nam Sonja i dodaje da je HRT, kao nacionalna televizija koja ima povijest programa o kulturi, jedan veliki san. "Ali mi smo vrlo realni i prizemni u našim nastojanjima i željama, znamo da smo tek počeli i da nas čeka još dugi put", kaže Sonja.

Ističe da je jedan od osnovnih ciljeva kvalitetno prezentirati umjetnike i njihove projekte, ali ih i spojiti sa zainteresiranom stranom tj. krajnjim korisnicima.

"Važno je napomenuti kako smo mi isključivo medijatori, nemamo nikakve ugovore sklopljene s umjetnicima, nikome ne uzimamo proviziju niti imamo bilo kakve financijske interese u svemu ovome", zaključuje Sonja.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.