Spektakl

Sade glasom i stasom zavela publiku u Areni Zagreb

Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
sade (1)
23.11.2011.
u 08:06
Za mnoge iz publike njezin je nastup bio prigoda za vlastiti nostalgični "trip" u vlastitu mladost
Pogledaj originalni članak

Vojnički ritam, koreografija uvježbana do zadnjeg detalja, savršeno izvedena „Soldier Of Love“ i „dobra večer...konačno! Dvadeset pet godina smo vježbali za vas, da bismo bili dovoljno dobri...“

Tako je izgledao i zvučao sam početak nastupa koji je Sade Adu priredila u zagrebačkoj Areni pred desetak tisuća oduševljenih poklonika. Iako je osmočlani prateći bend, za čiju je tehnički besprijekornu zvučnu sliku najzaslužniji saksofonist i gitarist Stuart Matthewman, doista bezgrešno uvježban, predstava niti sekunde ne izmiče iz ruku slavne britanske pjevačice koja je do danas zadržala dobru formu – u "pojavnom" i glazbenom smislu.

Naravno, za mnoge iz publike njen je nastup bio prigoda za vlastiti nostalgični "trip" u vlastitu mladost, pa će najtoplije biti primljene upravo skladbe iz prvih godina karijere. Hit-singlovi poput „Is It The Crime“, „Smooth Operator“, „Your Love Is King“ „Sweetest Taboo“ i posebno „Jezebel“, koju je otpjevala sjedeći na rubu pozornice, predstavljali su emocionalne vrhunce večeri.

Iako je iznikla na pop-sceni sredine osamdesetih, Sade i njen srazmjerno organski zvuk (koji pred publikom dobiva nužno potrebnu dozu "života") nikada se nisu posve uklapali u tadašnju sintetiku i možda se u toj "otpornosti" na diktat trenutka krije dio tajne njezine dugovječnosti. S druge strane, njena kombinacija egzotike, sofisticiranosti i osobne karizme i te kako asocira na eru u kojoj je stil barem jednako važan kao i glazba. Zato njen nastup ne ostavlja prostora za mnogo improvizacije; vrhunski vizualni dizajn donekle je pao u drugi plan samo u naglašeno ritmičnoj „Nothing Can Come Between Us“ koja je koncert iz područja pop-mekoće barem na koji trenutak pretvorila u gotovo tvrdi, ulični crossover funka i soula. Većinom je, dakako bila riječ o profinjenom, jazziranom popu zbog kojega svjetska kritika nikada nije bila prenježna prema njoj.

No zato je Sade, i nakon svih ovih godina, nježna prema svima ostalima. Ono što je zajedljivim recenzentima "glazba za modne piste" njezinim obožavateljima predstavlja nenadmašno, najdubljim emocijama natopljeno blaženstvo i takvu bezuvjetnu ljubav uvijek valja respektirati. Tijekom večeri rasplesana kantautorica se – u skladu s prirodom glazbe – ukazivala u različitim kombinacijama (stilizirano crno, potom bijela košulja i prsluk prije „Smooth Operator“, kasnije elegantna bijela haljina, pa crveno...).

Svaka od tih kombinacija odgovarala je dinamici koncerta koji je poklonicima osigurao točno ono što im je trebalo – pažljivo iscrtan presjek nimalo plodne, ali sadržajne karijere te (konačno!) "živi" susret s osobnom heroinom koja personificira neka bolja, romantičnija vremena.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

SE
serđo
08:26 23.11.2011.

bilo je fantastično od glasa do zvuka i pozornice i ne znam tko to može ponovit, nitko. od thompsona u domu sportova ovo mi je najbolji koncert.

LI
liliZG
08:39 23.11.2011.

....najbolje uloženih 300 kn u životu, živa svirka i pjevanje, nevjerojatni scenski momenti uz korištenje nevjerojatno jednostavnih rekvizita, i što je najvažvnije dva i pol sata čiste svirke i pjesme. Koliko se izvođača a i nas obožavatelja može pohvaliti tako nečim...... ...zato Spearsica sakri se sa svojim playbackom i pirotehnikom pod stol i uči od najvećih......

MI
Mikeš09
08:53 23.11.2011.

jučer je na HTV teletekstu neki ,,pametnjaković\'\' napisao da se radi o grupi SADE ADU ali sada znamo da je ispao prava budala ...sinoć je nastupila pjevačica najljepšeg mogućeg baršunastog glasa i sa svojim pratećim bandom pokazala božanstvene domete vrhunske glazbe i pjevanja...