Kalifornija, to je bio njen san! Kalifornija, coca-cola i sjaj! Kalifornija, lude noći iza nas...” stihovi su koje i nakon gotovo 30 godina, otkako su se prvi put zavrtjeli na radiopostajama, često čujemo na tulumima te nas glasovi Jimmyja i Šomija vrate u eru jeans generacije 80-ih, kada su bili dugo i čvrsto na vrhu top lista najslušanijih izvođača.
– Jedno večer bili smo u Saloonu, gdje su muziku puštali DJ Ivica Fistrić i Stevo Cvikić, naš poznati tekstopisac, i u jednom trenu pustili su naš singl “Kalifornija”. Pjesma se svima svidjela i u DJ kabinu došao je tadašnji vlasnik Saloona Albert Papo i iznenađen onim što je čuo odmah pitao tko to pjeva. Fistrić mu je na to odgovorio: “Pa to su ti naši dečki Šomi i Jimmy”. Papo je tražio da mu pjesmu opet puste, hodao je u krug i pušio svoju cigaru dok je slušao “Kaliforniju”. Opet se vratio u kabinu i ponovno pitao kako se zovemo, na što smo odgovorili – Šomi i Jimmy. On je odlučno uzvratio: “Zvat ćete se Neki to vole vruće”, i tako je i bilo – anegdotu oko nastanka imena benda nadopunjujući jedan drugoga prepričali su nam Silvestar Dragoje - Šomi i Miroslav Stanić - Jimmy.
Povijest benda seže u rane osamdesete, ali poznanstvo dvojice glazbenika traje još od vrtića, koji su zajedno pohađali u centru grada kod časnih sestara.
Dečki su se intenzivnije počeli družiti početkom 80-ih, kada su otkrili da obojica imaju nekoliko napisanih skladbi koje su uz pomoć producenta Duška Mandića uskoro snimili i objavili na prvom albumu “Neki to vole vruće”. – Pjesma “Jeans generacija” bila je veliki hit u bivšoj državi i svi su se pitali hoćemo li znati ponoviti uspjeh prve ploče. Mi se nismo tim opterećivali i izdali smo vinil “Jeans generacija”.
Pjesma “Teška vremena” bila je hit s te ploče i opet smo punili dvorane i opet su svi pitali – a što sad. Onda smo napravili album “Kakva noć” i dokazali da možemo napraviti dobro produciranu pjesmu – prisjetio se Šomi zlatnih vremena grupe kada su od obožavateljica dobivali 200 do 300 pisama dnevno. Na neka od pisama odgovarala je voditeljica njihova kluba obožavatelja. Nekoliko stotina Jimmy čuva kod sebe u jednoj velikoj drvenoj škrinji, a Šomi je sačuvao šestotinjak još neotvorenih pisama koje je odlučio pokloniti svojoj 13-godišnjoj kćeri.
Prvih ratnih godina dvojac se posvetio humanitarnom radu kroz Glazbenu bojnu i Humane zvijezde Hrvatske, koje su osnovali Tomislav Ivčić, Piko Stančić, Mustafa Ismailovski Muc i Šomi. Sredinom 1995. dečki se razilaze, ali bez teških riječi i svađe, jer se ni u 30-ak godina nikada nisu porječkali. – Došlo je do malog zasićenja i objektivne okolnosti bile su takve. Jednostavno nije bilo ni posla, a izgubili smo i volju uz to. Jimmy je k tome osjetio potrebu za solo karijerom, što je sasvim normalno, iako mi je tada bilo malo krivo zbog toga. Nisam htio da propadne to ime “Neki to vole vruće” i onda sam se odlučio na drukčiju formu. Pisao sam glazbu za ženske vokale i pozvao tri djevojke u bend te smo snimili nekoliko albuma – kaže Šomi. Jimmy na to nadodaje kako se ni tada u biti nisu rastali jer su zapravo sudbinski predodređeni jedan drugome. I zaista se čini kako su dobitna kombinacija – jer najbolji uspjeh postižu u tandemu.
Ponovno su se okupili 2005. godine koncertom u Tvornici, kada su obilježili 20 godina karijere i snimili CD uživo. U travnju ove godine iznenadio ih je poziv iz Močvare da nastupe u njihovom klubu. – Močvara je bila neočekivan uspjeh, jer je to alternativniji klub. Kad su nas zvali, malo smo se začudili. No, imaju program u kojem se pušta glazba 80-ih i često su puštali naše pjesme te su primijetili da publika dobro reagira na njih. Očekivali smo kako će nas dočekati dvjesto do tristo ljudi, ali ugodno smo se iznenadili kad je pred nama stajalo više od tisuću i pol obožavatelja. Bio je to pokazatelj da trebamo nastaviti – rekao je Jimmy.
Ovih dana promoviraju novi singl “Prođi ispod mojih prozora”, za koji snimaju i spot kojim će barem djelomice ostvariti jednu neispunjenu želju s početka karijere. – Davnih dana naš prijatelj, novinar Romano Bolković napisao je scenarij za jedan naš spot kojim je htio parafrazirati film “Neki to vole vruće” s Marilyn Monroe u glavnoj ulozi. Nas dvojica tada smo bili okupirani nastupima i nikad nismo stigli snimiti taj spot. Zato ćemo sad ispraviti to te ćemo snimiti spot u kojem imamo pravu Marilynku koju je oduševljeno pristala utjeloviti glumica Petra Dugandžić – veli Silvestar. Veseli ih što nove generacije, koje su se rodile dok su njihovi hitovi bili na vrhovima glazbenih ljestvica, prepoznaju njihovu glazbu, što najbolje potvrđuje broj klikova njihovih pjesama na YouTubeu.