ZVIJEZDE REKLAMA

Sportaši su zlatne koke za marketinške mahere

31.01.2009.
u 17:27
Pogledaj originalni članak

Javiii se, javiii se zazivali su navijači s tribina splitske i zagrebačke arene našeg “odbjeglog” rukometaša Mirzu Džombu, ali Mirza se nije oglasio.

No zato se s ostalim rukometnim kaubojima odazvao pozivima velikih kompanija da bude zvijezda njihovih reklama. Sa šarenih plakata diljem Hrvatske u posljednjih nas mjesec dana tako pozdravljaju Petar Metličić, Igor Vori i Domagoj Duvnjak sa sladoledom ili energetskim napitkom u ruci, gledamo ih na malim ekranima kako bez stajanja prolaze naplatne kućice ili hipnotizirano zure u automobil neke velike autokuće.

Za mjesec dana, kad se rukometna euforija slegne, likovi koji su nas za ovog prvenstva bombardirali gdje god smo se okrenuli, lagano će pasti u zaborav i do idućeg velikog natjecanja Ivano Balić, Igor Vori ili Domagoj Duvnjak zamrznut će svoju karijeru u marketinškim vodama. Zbog čega velike tvrtke u sportašima vide marketinšku zlatnu koku objasnio je Ante Bogdanić, direktor marketinške agencije Albatros.

– Ljudi se vole poistovjetiti sa sportašima zato što su pozitivne, vrijedne i tople osobe te ne lupetaju gluposti.

To ljudima ulijeva povjerenje da je ono što oni prezentiraju i reklamiraju dobro i provjereno. Svaka velika kompanija očekuje da će svoje proizvode prodavati bolje zahvaljujući dobru imidžu osobe koju izabere za to, pa zato odabir sportaša uglavnom jamči uspjeh – objašnjava Bogdanić.

Ta suradnja, kako kaže Bogdanić, uglavnom traje samo za velikih natjecanja kao što je trenutačno Svjetsko rukometno prvenstvo, a poslije toga guraju se sportske zvijezde koje su aktualne u tom trenutku i tako ta “vožnja” ide u krug.

Novac koji dobivaju za pojavljivanje u reklamama uglavnom je poslovna tajna, no kako objašnjavaju u Rukometnom savezu, sve reklame u kojima su naši reprezentativci bili u reprezentativnu dresu ne donose im ni kune jer je to obveza koju moraju obaviti prema sponzorima, a sve ono što rade u civilu njihov je privatni angažman.

Od hrvatskih sportaša koji su i nakon prekida karijere ostali marketinške zvijezde naša je Snježna kraljica Janica Kostelić, koja je i danas jedno od zaštitnih lica njemačkoga lanca kozmetičkih proizvoda.

Pogledajte na vecernji.hr