otpisani

Donosimo potresne priče stvarnih junaka iz spota Hladnog piva

Foto: Andrej Korovljev
pivo
Foto: Pixsell
hladno pivo
Foto: Andrej Korovljev
h pivo
Foto: Andrej Korovljev
h pivo
Foto: Andrej Korovljev
pivo
Foto: Andrej Korovljev
h pivo
Foto: Andrej Korovljev
h pivo
15.07.2015.
u 17:15
U novom spotu za angažiranu pjesmu "Firma" Hladnog piva radnici tvornica propalih zbog krimena privatizacije svjedoče sudbinu tisuća otpisanih duša Piše: Ivana Carević
Pogledaj originalni članak

Bog, domovina, nacija, svi na pod, ovo je privatizacija, napravite mjesta za obitelji dvjesta! Upečatljivi su ovo i snažni stihovi pjesme "Firma" benda Hladno pivo koji je opisao sudbinu tisuća radnika koji su zbog tuđe pohlepe i želje za brzim bogaćenjem ostali bez svojih radnih mjesta.

Trajna bilješka povijesti

Kako bi ova priča i u videospotu poslala jasnu poruku krivcima za ovakvu situaciju, ali i kako bi se mlade naučilo nešto o posljedicama privatizacije, redatelj spota Andrej Korovljev bivše radnike Gredelja, Diokija i Kamenskog zamolio je da sudjeluju u snimanju videa za "Firmu" koje se odvijalo na autentičnim lokacijama – pogonima koji su nekada bili njihova radna mjesta.

– Susprezala sam suze dok sam izgovarala svoj tekst na snimanju i dok sam stajala pred vratima tvornice u kojoj sam zarađivala za kruh – s puno emocija nam Danica Radošević opisuje povratak na radno mjesto u Kamenskom na kojem je provela 19 godina. Teško joj je, kaže, bilo snimati i u pogonu Gredelja, tvorničkom divu u kojem joj je radio pokojni suprug. Prisjetila se i kako je veliki dio radnog vijeka provela strepeći hoće li je sutra čekati njeno radno mjesto.

– Tijekom 90-ih, kada je počela pljačka i privatizacija, tvrtke su nestajale preko noći i svi smo nekako slutili da i nas jednog dana to čeka. Znali smo da je pitanje trenutka kada ćemo doći na portu i nećemo moći ući unutra. Tog dana kada smo odlazile iz poduzeća imali smo posla, imali smo velike kupce i nove klijente, ali politika privatizacije i pohlepa za nekretninom Kamenskog uništili su proizvodnju – s tugom govori Danica. Ne skriva da ju je poziv redatelja Korovljeva i dečki iz Hladnog piva dirnuo.

– Ovim tekstom i spotom ponovno su potaknuli priču o privatizaciji i njenim posljedicama, trajno su zabilježili krhotine tvornica koje su bila važne ne samo za cijelu regiju nego i za svijet i to je dobar podsjetnik mladim generacijama na stanje kroz koje je sigurno prošao netko od njihovih članova obitelji – veli Danica Radošević.

S njom se slaže i Željko Starčević čiji je radni vijek u Gredelju potrajao 36 godina.

Mile Kekin i redatelj Andrej dali su nam priliku da sudjelovanjem u spotu pokažemo svoje nezadovoljstvo i to nam je pružilo satisfakciju, mislim da su napravili spot kakav nitko dosad nije napravio. Bili smo u objektima Gredelja, Kamenskog i Diokija koji su napušteni i strašno ih je vidjeti jer, kad uđete u te prostorije, imate dojam kao da ste ušli u prostor u kojem se snima neki triler – opisuje nam Željko Starčević. Na burzi je od 1. studenog 2012. godine, ima dovoljno staža, ali ne i godina da bi otišao u mirovinu.

– Ne žalim se, srećom imam suprugu koja radi i uspijevamo nekako – kaže Starčević. U razgovoru s Kekinom na snimanju se prisjetio i zlatnog vremena Gredelja.

– Razgovarajući s Milom, ispričao sam mu da smo mi u Gredelju već 1963. godine radili aluminijske vlakove, a to je sada apsolutni hit u svijetu – kaže Starčević i nastavlja:

– Mili Kekinu kapa do poda zbog ove pjesme. Iako glazba Hladnog piva nije moja glazba, odgovara mi što Mile uvijek proziva krivce za ovakve situacije u našem društvu – objašnjava Željko i ne skriva da, između ostaloga, odgovornima za ovakvu situaciju u svojoj bivšoj tvrtki smatra i sadašnju vladu i premijera Milanovića.

Sve prodali i uništili

– Prodali su nas i uništili hrvatsku privredu i naše ljude odveli na burzu – ogorčeno kaže.

Da je tekst "Firme" idealno opisao situaciju u državi potvrđuje nam i Zdravko Rumenović.

– Pjesma je pogodila u srž jer u 25 godina postojanja naše države radnici, umirovljenici i seljaci očekivali su da će imati bolje uvjete, a nažalost dočekali su to što su dočekali – govori Rumenović koji je 31 godinu proveo radeći u Diokiju gdje je bio i zadnji predsjednik Nadzornog odbora prije otvaranja stečajnog postupka. Drago mu je što su i kroz ovaj spot imali priliku izraziti svoje nezadovoljstvo jer su, kaže, radnici njegova Diokija pomalo pali u zaborav u zadnje vrijeme. Ne skriva i kome sve zamjera što je ovakva sudbina našla diokijevce.

– Ministar Ivan Vrdoljak obećao je da će glasovati za plan predstečajne nagodbe i nije to učinio, znači da je nas srušilo Ministarstvo gospodarstva. Kada nismo uspjeli s predstečajnom nagodbom, morali smo u stečaj, a stečajni zakon je takav da se moramo boriti sa stečajnom sutkinjom i stečajnom upraviteljicom kako bismo dobili i namirili svoja prava – iskreno govori Rumenović. Pjesma "Firma" pogodila je u sridu i u samo četiri dana imala je više pregleda nego bilo koji drugi spot Hladnog piva objavljen posljednjih šest mjeseci – 56 tisuća pregleda.

– Mislim da ljude treba tu i tamo podsjetiti na sve te silne domoljube koje su u formativnim godinama Lijepe Naše bili najbliži sisi, a čija će djeca uživati u tome a da nikad neće morati prstom mrdnuti. Mi o takvim stvarima samo pjevamo, što je očito puno lakše nego pisati o tome u novinama i ostajati zbog toga bez posla. Nama barem nitko ne može dati otkaz – poručuje Kekin.

>>Novi spot Hladnog piva: Tri minute edukacije o žrtvama privatizacije

>>Radnici upropaštenih firmi u novom spotu Hladnog piva

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Dr Evil
Dr Evil
14:12 16.07.2015.

pjesma govori nekim našim susjedima koji su "Hrvati" - ali po zanimanju.

Avatar @promatrač
@promatrač
21:26 15.07.2015.

Pa što će radnicima lova kad ne znaju s njom baratati ?! - radnici su tu da rade. Svašta. Ne znam otkud vam taj neki tupavi osjećaj za pravdu? - jeli to neki genski poremećaj ili nekakvim čudnim naukama zadobiveni virus. Zašto bi nešto dijelio kad mogu to sam zadržati, kad je cjelina moćnija od njenih samih dijelova ? - to je moderni svijet - globalizacija. Nego vi ružni ćelavci sklepajte kakvu bolju, narodniju pjesmu prikladnu novom dobu i novim osjećajima.