Kolumna

Trebali smo naricati kada su nas Čačić i Sanader zaduživali

Foto: Filip Brala/PIXSELL
Trebali smo naricati kada su nas Čačić i Sanader zaduživali
13.10.2014.
u 14:00
Građani trebaju znati da su naše autoceste preskupe i uglavnom gospodarski neodržive.
Pogledaj originalni članak

Točno u ponoć u subotu počeli su građani stavljati potpise za referendum protiv prodaje autocesta. Javna televizija je u subotnjem Dnevniku očekivano dala primjeren prostor tom događaju, a novinarka Kristina Pešić Biondić pokušala je plivati protiv struje i izvući od sindikalca Mijata Stanića kakav je zapravo njegov plan kad već ne želi monetizaciju. I moram priznati da me Stanić i šefovi velikih sindikata nisu uvjerili da imaju čarobni plan kako zakrpati dubioze u Hrvatskim autocestama koje su dublje i od najdublje brazde u Tihom oceanu.

Građani trebaju znati da su naše autoceste preskupe i uglavnom gospodarski neodržive. Pogotovo autocesta od Zagreba do Ploča. To je otprilike kao da građanin koji zarađuje pet tisuća ima mjesečnu ratu kredita od 10 tisuća kuna. Potpuno neodrživo. Volio bih da su sindikati i građani ovako naricali kada su Radimir Čačić i Ivo Sanader uz asistenciju „najvećeg hrvatskog neimara“ Jure Radića godinama rasipali proračunske novce na autoceste za koje su znali da su ekonomski potpuno neodržive.

Političari su govorili o razvoju, a zapravo im je samo bilo bitno da kapne provizija. Zato je cijena kilometra svake godine išla u nebo. Na kraju je kilometar stajao toliko da više nismo znali stavljamo li na autocestu običan asfalt ili drago kamenje. Bilo bi lijepo da smo vidjeli pokret otpora kada je Hrvoje Šarinić prije dvadesetak godina nagovorio Franju Tuđmana da praktično pokloni tunel kroz Učku Francuzima. Zato danas moramo plaćati harač od 30-ak kuna da uđemo u Istru. Da ne bi bilo zabune, za razliku od današnjih autocesta tunel kroz Učku nije bio opterećen kreditima i dubiozama.

MINUS

Hrvatski mediji samo dodatno podgrijavaju paniku s ebolom koju šire američki mediji. Znam da to nije politički oportuno, ali što mogu kada se pitam krije li se još nešto iza svega ovoga

PLUS

Nedjeljom u dva. Malo je toga u čemu se slažem s glumcem Josipom Pejakovićem, ali sam uživao u njegovu nastupu. Velika osobnost, odličan glumac, iskren i hrabar čovjek

>>Čudo u Vukovaru: televizijske kamere svratile, a nije Dan sjećanja!

>>Milanoviću nije došla trećina ministara, valjda je i njima dosta

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

LO
locker
14:32 13.10.2014.

A Kalmeta je jako zgodno izostavljen u ovom komentaru o autocestama. Čačićev projekt je autocesta do Zadra i veza s Gaženicom (ovo što danas zovu Kalmetina je zapravo cesta rađena po Čačićevom projektu). Da je na tome ostalo Hrvatska bi mogla izfinancirati tu autocestu. Ali naknadni Kalmetini megalomanski projekti s autocestom iza Splita i ona pustoš od Slavonike i onih 80 slojeva boje u tunelima su omogućili da danas izgubimo sve.

LO
locker
14:42 13.10.2014.

I usput rečeno za tunel kroz Učku u Jugoslaviji su građani Istre godinama plaćali iz svog džepa da bi to poslije HDZ poklonio Francuzima i sad moraju za korištenje plaćati ono što su već sami financirali. Zato tu nije bilo kredita, ali je bilo velikih dubioza.

NI
nibunika
17:57 13.10.2014.

Apsolutno sam protiv monetizacije hrvatskih autocesta, ali isključivo radi otrežnjenja hrvatskih građana, ali i hrvatskih političara koji su vodili promašenu makroekonomsku politiku. Kod autocesta u pitanju je i kriminal i neracionalnost u fazi građenja, ali i u fazi financiranja izgradnje autocesta. Postavlja se pitanje tko je prezadužio HAC, ali i cijelu Hrvatsku i uz koje uvjete? Još 2009. godine HAC je uzimao kredite za izgradnju cesta uz kamatu od preko 9% (za jedan sam zapamtio točno uz kamatu od 9,37%), dok je iste te godine moj grad dobio kredit na javnom natječaju uz upola manju kamatnu stopu od 4,5%, a susjedni grad za nešto veći kredit uz stopu od 4,0