Okretanje vjeri

U krizi i poznati Hrvati žude za duhovnom utjehom

Foto: Grgur Žućko/PIXSELL
Jasmin Stavros (1)
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
maja blagdan
Foto: Pixsell
sanja (1)
Foto: pixsell
marija husar
josip radošević portal
Foto: inter.it
Mateo Kovačić (1)
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Štimac Ćorluka Jelavić (1)
Foto: Zoran Grizelj
Štimac i Bokšić (1)
16.05.2013.
u 18:22
Medijske priče o duhovnim obnovama poznatih obične su predstave, kaže Mirjana Krizmanić
Pogledaj originalni članak

Duhovnost je sastavni dio života mnogih ljudi. Neki je žive i nadograđuju stalno, neki joj se okreću kada stisnu nevolje, a neki radi trenda i promocije. Neki za duhovnost trebaju mir, tišinu, blisko okruženje, neki pak razvikana mjesta, poznate duhovnjake i – medije.

A je li u vrijeme kriza potreba za duhovnim veća te što podrazumijeva pravu, iskrenu duhovnost, a što je tek isprazna trendovska poza koja često uključuje i medijske "ispovijedi"?

Fenomen obraćenja

– Razumljivo je da ljudi u krizi osjećaju potrebu za duhovnom utjehom i nadom. U teškim situacijama ljudi žude za brzim odgovorima koji će im pružiti osjećaj sigurnosti, olakšati svakodnevicu i prilagođavanje teškoćama te pružiti nadu – odgovara sociologinja religije Ankica Marinović. Dodaje da je seminarima duhovne obnove, odlascima na mjesta ukazanja... zajedničko jedno: – Temelje se na osobnom iskustvu pojedinca koje je intenzivno i koje rađa osjećaj i stanje koje potiče promjene u životu. Ono je slično ili se podudara s fenomenom obraćenja. Riječ je o stanju koje često i radikalno mijenja pogled na život i način života pojedinca. Takvi se fenomeni događaju većinom u grupama koje kroz osjećaj zajedništva i uzajamnog svjedočenja pojačavaju osobno iskustvo promjene.

Iskreno i neiskreno

Sociologinja napominje da osobe koje posjećuju slična događanja imaju naglašenu potrebu govoriti o svojim iskustvima jer su snažna i osjećaju da su im promijenila život. Stoga govore i za medije. A kada to čine poznate osobe, onda ta svjedočenja imaju veću snagu i mogu služiti kao reklama zajednici, a pridonose i medijskoj promociji osobe koja svjedoči iskustvo.

No, to što neki od poznatih o svojim duhovnim obnovama govore u medijima, psihologinja Mirjana Krizmanić naziva – predstavama.

– Ići na razvikana mjesta i razvikanim duhovnjacima pa sve dati u novine, to nije iskreno okretanje duhovnom. Čovjek koji želi poraditi na duhovnosti to ne radi na sva zvona. On to čini u tišini, sam sa sobom, u krugu obitelji – kaže M. Krizmanić.

>>Službeno: Štimac vodi vatrene na pripreme u Međugorje


VIŠE OD 20% TERITORIJA POD OKUPACIJOM

Kakav je danas život u Ukrajini: Kafići oko Majdana su puni, ovdje nikad ne bi pomislili da se nalazite u zemlji u ratu

Današnja obična kijevska trgovina prehrambenim proizvodima izgleda ponegdje čak i impresivnije nego u bilo kojoj susjednoj zemlji. Istovremeno, industrija i energetika su uništeni, deseci gradova i stotine sela su potpuno uništeni ili teško oštećeni, a ekonomija opstaje zahvaljujući zapadnoj financijskoj pomoći. Ipak, prema posljednjim anketama, 88% građana vjeruje i dalje u pobjedu i ne želi nikakve kompromise

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.