MAJA TOKIĆ

Urednica Dore: 'Uspjeh Baby Lasagne dao je "dobar vjetar u leđa" ovogodišnjim kandidatima'

Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Maja Tokić i Nataša Kraljević Kolbas autorice serije Planine
Foto: Božidar Prezelj/HRT
Maja Tokić
Foto: Božidar Prezelj/HRT
Maja Tokić
Foto: Krasnodar Peršun/HRT
Maja Tokić
Foto: Krasnodar Peršun/HRT
Maja Tokić
10.01.2025.
u 07:00
Pjesma mora funkcionirati, biti na svjetskom nivou, od produkcije, aranžmana, scenskog nastupa, vokalnih sposobnosti i osobnosti izvođača. Prošle smo godine svjedočili "lasagnomaniji", svi su obožavali našeg Marka Purišića, cijela je dvorana pjevala refren i plesala prepoznatljiv plesni pokret Rim Tim Tagi Dim, kazala je Tokić
Pogledaj originalni članak

Jučer smo imali priliku prvi put čuti 24 pjesme koje će se natjecati u dvije polufinalne večeri ovogodišnje Dore. Nakon što su lani prvi put održane dvije polufinalne večeri, ondje su taj recept odlučili zadržati i ove godine, ali i vratiti se u Opatiju. Dugogodišnja HRT-ova urednica Maja Tokić preuzela je mjesto glavne urednice Dore, dok Tomislav Štengl ostaje šef naše delegacije i voditelj projekta.

Lani ste imenovani na mjesto glavne urednice Dore. Dosad smo navikli da je Tomislav Štengl alfa i omega projekta, a sada dijelite odgovornost. Kako je došlo do vašeg imenovanja na ovu funkciju i za što ste sad sve zaduženi vi, a za što Štengl?Prijašnjih sam godina radila na nekoliko segmenata tog najvažnijeg glazbenog natjecanja koordinirajući domaći i međunarodni žiri tijekom natjecanja na Dori i na Eurosongu te polufinalne i finalne prijenose Eurosonga, a uređivala sam i emisije koje smo uoči Eurosonga radili o našim predstavnicima. Ove godine s kolegom Štenglom, voditeljem projekta, prolazim baš svaki pojedinačni korak. Uključena sam u projekt od otvaranja natječaja, selekcije pjesama, pripreme i realizacije izvođačkih koncepata, organizacije i uređivanja natjecanja te show programa. Dora se priprema po nekoliko mjeseci. Velik je to profesionalni izazov.

Za ovogodišnju Doru bilo je najviše prijava dosad. Pjesme je birao potpuno novi žiri u odnosu na prošlu godinu. Kako ste zadovoljni izborom pjesama i je li do promjene žirija došlo zbog slučaja Baby Lasagne koji je lani upao tek kao rezerva?Dobili smo rekordan broj prijava – 221, a pjesme je preslušavao novi sedmeročlani žiri koji su činili Željen Klašterka, Tihomir Preradović, Ivan Pešut, Jelena Balent, Monika Lelas, Davor Medaković i Luka Grgić. Članovi žirija su prije svega stručnjaci u svom poslu, različitog su godišta, spola, glazbenog ukusa i svi prate Euroviziju. Pjesme koje su odabrali su žanrovski različite. Važno je odabrati najboljih 24, ali i rezerve su, kako se pokazalo, itekako važne.

GALERIJA: Brojne hollywoodske zvijezde ostale su bez milijuna dolara i domova zbog požara: Vrata je progutala njihove uspomene

Foto: Pixsell kolaž
Foto: Pixsell kolaž
Foto: Al Drago - Pool via CNP
Biden Women’s History Month Event
Foto: Joseph Martinez/PictureLux/PICTU
Red Carpet Retro - Take Me Home Tonight Premiere 3-2-2011
Foto: MARIO ANZUONI/REUTERS
iHeartRadio Jingle Ball in Inglewood
Foto: MARIO ANZUONI/REUTERS
iHeartRadio Jingle Ball in Inglewood
Foto: MARIO ANZUONI/REUTERS
iHeartRadio Jingle Ball in Inglewood
Foto: MARIO ANZUONI/REUTERS
iHeartRadio Jingle Ball in Inglewood
Foto: Hubert Boesl/DPA
Cannes: 65. Cannes Film Festival, predstavljanje filma Madagaskar 3
Foto: MARIO ANZUONI/REUTERS
The 76th Primetime Emmy Awards in Los Angeles
Foto: MARIO ANZUONI/REUTERS
The 76th Primetime Emmy Awards in Los Angeles
Foto: / ipa-agency.net
LMKMEDIA_ONE_LIFE-FILM-LMK110-26
Foto: / ipa-agency.net
LMKMEDIA_ONE_LIFE-FILM-LMK110-26

Koliko je uspjeh Baby Lasagne bio poticajan ovogodišnjim izvođačima, koliko će to biti "uteg" ovogodišnjem pobjedniku, jer će zasigurno cijela Europa uspoređivati Baby Lasagnu i ovogodišnju pjesmu? Prema broju ovogodišnjih prijava čini se da je uspjeh Baby Lasagne dao "dobar vjetar u leđa" ovogodišnjim kandidatima. Hoće li netko od njih ujediniti naciju i stvoriti masovnu euforiju kao Marko Purišić to ćemo tek vidjeti. Neka nam svima prošlogodišnji uspjeh bude poticaj, a ne uteg. Naš je skori cilj da odaberemo najbolju moguću pjesmu koja će ući u finalnu večer Eurosonga.

Što po vama treba imati prava eurovizijska pjesma? Eurosong je najvažniji europski glazbeni show koji, uz popratne sadržaje s polufinalnom i finalnom večeri traje cijeli tjedan, a u gradu u kojem se održava natjecanje eurovizijska "ludnica" počinje puno prije. Sve pjesme koje su ušle u natjecanje masovno se mjesecima prije preslušavaju, komentiraju, ocjenjuju, predviđa se njihov ishod na natjecanju. Sluša ih i procjenjuje cijeli svijet. Zato pjesma mora funkcionirati, biti na svjetskom nivou, od produkcije, aranžmana, scenskog nastupa, vokalnih sposobnosti i osobnosti izvođača. Prošle smo godine svjedočili "lasagnomaniji", svi su obožavali našeg Marka Purišića, cijela je dvorana pjevala refren i plesala prepoznatljiv plesni pokret Rim Tim Tagi Dim.

Kako gledate na ovogodišnje pjesme? Zanimljivo je da se kao autor vratio Tonči Huljić, ove godine nemamo neke autore koji su bili redoviti prijašnjih godina poput Borisa Đurđevića ili Branimira Mihaljevića, a mlada Ananda Đuranović ima čak tri pjesme? Drago nam je vidjeti povratnike, ali i nove mlade autore. To potvrđuje da Dora živi i dalje te da je interesantna platforma jednima i drugima. Potvrđuje nam da je to sjajan izlog u kojem autori, producenti, skladatelji, tekstopisci, pjevači i pjevačice te bendovi mogu predstaviti svoja djela, recentnu hrvatsku glazbu i razne žanrove, a mladim pjevačima otvaraju se vrata glazbene industrije.

I ove godine već je bilo nekih, nazovimo ih, kontroverzi. Nakon što je Lara odustala i umjesto nje su ušli Swingers, vi ste diskvalificirali Natalie Balmix. Što se zapravo dogodilo s njezinom pjesmom i kako komentirate njezinu najavu žalbe? Natalie Balmix, koja je trebala nastupiti na Dori 2025. s pjesmom "Život ide dalje", diskvalificirana je s natjecanja zbog znatnih izmjena u finalnoj verziji pjesme. Pjesmu je na natječaju odabrao sedmeročlani žiri, a njezina konačna verzija glazbeno je i tekstualno znatno izmijenjena. S obzirom na to da su promjene napravljene u produkcijskom, aranžerskom, tekstualnom i dinamičkom segmentu, finalna pjesma, koju smo zaprimili 5. siječnja, novo je glazbeno djelo. Podržavamo demokraciju pa i mogućnost žalbe, ali i poštovanje Pravila koja vrijede za sve natjecatelje jednako.

Vraćate se u Opatiju, gdje će se održati dvije polufinalne i finalna večer. Kako će to sve izgledati, što sve pripremate za te dane u Opatiji? Hoće li biti i popratnih događanja? Pripremamo tjedan dana zabave, a uz dvije polufinalne i finalnu večer priredit ćemo i popratne sadržaje.

Hoće li biti promjena u glasanju? Imamo li i ove godine iste međunarodne žirije, dakle iz istih zemalja kao i lani? Prošle smo godine unaprijedili način glasanja na Dori. Uz dosadašnji televoting (putem telefonskih poziva i slanjem SMS poruka) u kojem gledatelji u polufinalima odabiru svoje favorite, uz domaći ocjenjivački sud, uveli smo i međunarodni. Tako da će i ove godine uz četiri domaća ocjenjivačka suda (Osijek, Split, Rijeka, Zagreb) svoje ocjene dati i nova četiri međunarodna ocjenjivačka suda iz zemalja sudionica Izbora za pjesmu Eurovizije. Uvest ćemo i glasanje putem online sustava za Doru 2025. Publika će i dalje u finalu odlučivati u omjeru 50:50.

Razmišljate li možda o još nekim promjenama za iduću godinu? Je li po vama ovaj format od dvije polufinalne večeri i s međunarodnim žirijem idealan? Ako i sljedeće godine pristigne dovoljan broj dobrih i kvalitetnih pjesama na natječaju, držat ćemo se ovog formata. Odabir međunarodnog žirija pokazao se dosta uspješnim jer nam daju korisne smjernice kako međunarodna glazbena publika reagira na izvođače Dore.

VIDEO: Pukla ljubav između Valentine i Tonija iz 'Ljubav je na selu'? Ona pokrenula šuškanja, a on plakao

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar kozorog
kozorog
08:32 10.01.2025.

jedva čekamo novi planetarni uspjeh naših izvođača. eto, baby je poznat od perua do kambodže, juri na koncerte od murmanska do port elizabetha. već godinama ovo nema veze za umjetnošću, glazbom, već je visoko ispolitizirana, pa ajmo nešto političkog.