"Blues po kišnim plažama"

Uz izvrsne vokale i ambijentalna sola sve je na svome mjestu na novom EP-u Natali Dizdar

Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo
29.01.2024.
u 10:45
Dizdar je nedvojbeno jedna od najboljih domaćih pjevačica sada već više ne tako mlade generacije, ali svakako iz generacije onih koje nisu željele raditi i snimati bilo što. Na albumu "Iluzije", te na projektu BETI glavni suradnik postao je gitarist, koautor i producent Vlado Mirčeta, sjajan instrumentalist, inače član Mayalesa
Pogledaj originalni članak

Odavno je poznato da je na našem tržištu praktičnije objavljivati seriju singlova prije albuma, što je Gibo odlično sažeo naslovom mini-LP-ja "U po' ure". Jer pozornost masovne publike najčešće ne može provariti teže albumske zadatke i više pjesama odjednom. Novi EP "Blues po kišnim plažama" Natali Dizdar s pet pjesama primjer je takve radne strategije, a promociju će imati u Petom kupeu 13. veljače. Da je objavljen na vinilu, sa svojih 19 minuta trajanja bio bi to pravi mini LP.

Dizdar je nedvojbeno jedna od najboljih domaćih pjevačica sada već više ne tako mlade generacije, ali svakako iz generacije onih koje nisu željele raditi i snimati bilo što. Na albumu "Iluzije", te na projektu BETI glavni suradnik postao je gitarist, koautor i producent Vlado Mirčeta, sjajan instrumentalist, inače član Mayalesa. Ta suradnja zalog je da su pjesme poput "Padamo" neusporedive s drugim domaćim hitovima.

Po svojoj finoći, melodijskoj invenciji i sjajnom refrenu koji bi poželjele i britanske ili američke pjevačice, zvuče sasvim drukčije nego kad to kod nas rade mnogi koji ne znaju što su to zapravo R'n'B ili soul. I novi singl "Krug" još je jedan naklon melankoliji šezdesetih koja se nameće kao glavna nit vodilja ovog materijala poput onoga kako su to znale raditi Alicia Keys ili Norah Jones.

Već otprije poznata "Kad mislim na to" svojom popističnom strukturom ima neke veze s plažom, tj. ljetom (iako se naslov albuma krije u tekstu pjesme "Padamo"), ponajviše ugođajem u kojem se blaga soul ritmika i odlična melodija sljubljuju kako valja. Uz izvrsne vokale, Mirčetine gitare te ekonomična, ambijentalna sola sve je na svome mjestu, kao i na "Toliko toga", dobrom primjeru zvukovnice šezdesetih koji prati melankolija nadopunjena zvukom lelujavih sintesajzera i usne harmonike.

Sličan postupak možda se najbolje osjeti u završnoj baladi "Znam da me voliš" koja kao da je izašla iz nekog filma Davida Lyncha, a nad podlogom ambijentalnih gitara i klavijatura plove vokali Natali Dizdar s bogatim naslagama eha, čime se postiže prostornost i posebna atmosfera koja krasi svih pet pjesama.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.