BIG BROTHER

'Vraćamo se korijenima jer najgledanije su bile sezone showa koje se nisu temeljile na skandalima i lošim utjecajima'

Foto: Goran Jakus/PIXSELL
04.09.2015., Beograd, Srbija - Ulazak Big Brother kandidata u Big Brother kucu i live show Big Brothera. Antonija Blace. Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Jan Štedul
04.04.2016.
u 07:00
Ne mislim da je licemjerno gledati Big Brother i negativno ga komentirati, kao što to nije svakih nekoliko godina izaći na izbore pa se žaliti na političku situaciju
Pogledaj originalni članak

Nakon petogodišnje pauze i raznih regionalnih izdanja Big Brother se vraća u Hrvatsku.

U zagrebačkoj Dubravi užurbano se privode kraju radovi na novoj kući, a kako bi bili sigurni da će tom reality showu vratiti stari sjaj, na RTL-u su producentsku palicu dali Janu Štedulu koji je radio i na prvim izdanjima Big Brothera. Zašto su baš sada odabrali koncept “povratka korijenima” i vratili BB u Hrvatsku, objasnio nam je Štedul.

– RTL je trenutačno u apsolutnom uzletu gledanosti koji se u najvećoj mjeri pripisuje emitiranju kvalitetnog, lokalno produciranog programa. Na tragu tog uspjeha donesena je odluka o proizvodnji hrvatskog Big Brothera, pod vlastitom kontrolom – kaže.

• Kakve ste kandidate tražili?

Kandidati će biti mješavina različitih karaktera, raznih dobnih skupina, socijalnih pozadina. Tražimo one koji su zanimljivi i koji će različito reagirati u zajedničkoj situaciji koju im BB pripremi. Kroz godine TV produkcije i sve emisije koje sam proizveo glavno je pitanje uvijek bilo tko su kandidati. Svakog pojedinog kandidata gledatelji su spremni secirati do najsitnijeg detalja, ali za mene su oni jedna homogena cjelina i trudim se pronaći adekvatne ljude da dobijem idealnu mješavinu karaktera koja jamči zanimljiv sadržaj.

• U najavi spominjete vraćanje počecima, na što se to odnosi?

To znači prije svega da se projekt vraća natrag u Hrvatsku. Također, znači da će odabir kandidata, zadataka i pristup produkciji biti sličniji onim Big Brotherima koji su rađeni od 2004. do 2007. To ne znači da će ovogodišnji Big Brother biti kopija već viđenih sezona i da će kandidati u kući biti kandidati iz prošlih sezona Big Brothera. Najuspješnije BB sezone bile su one u kojima se sadržaj nije temeljio na skandalima i lošim uzorima. Ovaj Big Brother imat će, kao i te nekada uspješne sezone, svoju temu koje će se držati cijele sezone i vjerujem da će gledatelji biti izuzetno zadovoljni kad vide što smo im pripremili.

• Gradi se i u kuća u Dubravi, što će u njoj biti novog?

Za ovu sezonu izgradili smo potpuno novu kuću koja će biti privremeni dom našim pomno biranim kandidatima. Sami detalji kuće i njezini noviteti najstroža su tajna koju ćemo otkriti u prvoj, uvodnoj emisiji. Mogu vam reći da se na uređenju kuće pazilo do najsitnijih detalja i da ona svakako sprema puno iznenađenja. Uređenje će biti luksuzno, s mnoštvom izuzetno atraktivnih dizajnerskih predmeta, a usudio bih se reći da će biti i jedna od vizualno najzanimljivijih kuća dosad.

• Ako sam dobro izračunala, format postoji već 17 godina, što se promijenilo, a što se nikada neće promijeniti?

Točno, format službeno postoji od 1999. kada je u Nizozemskoj producirana prva sezona koja je postigla jako veliki uspjeh. Do danas, BB je kao franšiza obišao cijeli svijet i vrlo se razlikuje od države do države. Ono što je uvijek bila osnovica formata je promatranje vrlo različitih ljudi u stvarnim događajima i situacijama, svojevrsni socijalni eksperiment u kojem ljudi koji inače nikada ne bi živjeli skupa sada moraju funkcionirati kao zajednica. Stariji muškarci koji su odlazili u vojsku imali su priliku to doživjeti kada su u skučenom prostoru morali živjeti i surađivati s potpunim strancima iz svih kutova nekadašnje države, i te se priče do dana današnjeg prepričavaju s velikim entuzijazmom. To je suština Big Brothera, a hoće li u dvorištu kuće živjeti slonovi kao u Tajlandu ili će u goste doći bollywoodska zvijezda kao u Indiji, to je onaj šlag na torti koji je u svakoj državi različit.

• Zašto je s vremenom BB prestao zanimati naše gledatelje?

Osobno mislim da BB nikada nije prestao zanimati naše gledatelje ili našu naciju općenito. Svaku BB sezonu, koliko ona bila dobra ili loša, komentirali su baš svi pa i političari, pravobranitelji, novinari, kolumnisti... Svi su uvijek znali što se u kući događa bilo da su gledali emisiju ili ne. Ono što se dogodilo posljednjih sezona je činjenica da pri proizvodnji regionalnog formata producenti moraju zadovoljiti nekoliko televizija iz nekoliko država i mislim da su hrvatski gledatelji to osjetili. Sada ćemo to promijeniti i od Big Brothera napraviti najgledaniju emisiju ove godine.

• Iako je BB redovito izrazito gledan u cijelom svijetu, uvijek uz sebe povlači i negativne komentare, je li tu riječ o licemjerju, gledati ga, a opet imati negativan stav o njemu?

Na ovo pitanje mogu odgovoriti i drugim tvrdnjama koje su jednako točne – iako je demokratski politički sustav prevladavajući u svijetu, uvijek uz sebe povlači negativne komentare, iako je moderna medicina najčešće prisutna u razvijenom svijetu, uvijek uz sebe povlači negativne komentare... Ja prije svega mislim da uopće nije licemjerno gledati Big Brother i potom ga negativno komentirati, jednako kao što to nije svakih nekoliko godina izaći na izbore pa se žaliti na političku situaciju, otići doktoru pa negativno komentirati njegove upute ili biti u braku i stalno se žaliti kako je život udvoje težak. S druge strane mislim da je “hejterska” kultura na svom najvišem nivou od kada je čovječanstva i da je napredak tehnologije omogućio anonimno “hejtanje” i učinio ga dostupnim svakom nerealiziranom čovjeku na svijetu. Negativni komentari na svaku pojavu u društvu neizostavan su dio života, pitanje je samo jesmo li oni koji aktivno mrze ili oni koji u svemu vide nešto dobro.

>> Antonija Stupar Jurkin ima dva dana tolerancije

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

BR
brodludjaka
00:05 05.04.2016.

RTL pod hitno zabraniti u Hrvata i oduzeti im sva prava emitiranja bilo kakvog programa. Stvarno se u ničemu nisu snašli, nesposobni su do boli. Jedino im dobro idu reklame i neprekidne reprize, najgori filmovi koje nitko ne emitira u svijetu osim njih, najgore i najnepismenije voditeljice koje postoje.... tisuću razloga da ih ukinete i ponudite nekog drugom njihovu frekvenciju.