Zagrebački INmusic festival prvi je put u svojih 12 godina postojanja rasprodao sva tri dana. Ništa čudno kada se zna da će ove godine na Jarun od 19. do 21. lipnja doći neka od najpoznatijih glazbenih imena današnjice poput Kings Of Leon, Kasabian, Alt-J i Michaela Kiwanuke. Najviše razloga za zadovoljstvo ima direktor festivala Zoran Marić.
Tjedan dana prije početka INmusica rasprodali ste festival. Vjerujem da sad možete odahnuti?
Odahnut ćemo tek kad završi festival i sve dobro prođe. Ovo je fantastičan uspjeh i presretni smo, no pripreme još uvijek traju i još je puno posla pred nama. I nakon festivala imamo još dobrih mjesec dana posla, a nakon toga slijedi zasluženi godišnji odmor.
Iskreno, mene ne čudi da je rasprodan festival kad samo pogledamo tko sve dolazi... Kings Of Leon, Alt-J, Kasabian, Arcade Fire, Michael Kiwanuka pa Darko Rundek, Repetitor. Sve su to imena kojih se ne bi posramio ni jedan svjetski festival. Moram pitati kako ste to uspjeli s mnogo manjim budžetom nego neki veći festivali?
Da, program je iznimno jak ove godine, a potvrda nastupa nekih od najvećih svjetskih bandova veliko je priznanje za dosadašnji rad INmusic festivala. Doista treba iznimno mnogo rada da najveći svjetski bandovi imaju povjerenja odvojiti datum na turneji za nastup na festivalu. INmusic u svojoj biografiji ima sjajna imena i očito jako dobru reputaciju kod najvećih svjetskih agencija, što je nužno da bi se u golemoj međunarodnoj konkurenciji dobila tako velika I tražena glazbena imena. Budžetska limitiranost INmusica znači da smo morali preuzeti veliki rizik da pokrijemo troškove rasprodanim festivalom. Bilo je to, kako se kaže, na dugom štapu, ali uspjeli smo!
Koliko ljudi očekujete ove godine? Možemo li se nadati i brojem većem od 100 tisuća?
Svakako se očekuje rekordna posjećenost, no konačan broj bit će objavljen nakon završetka festivala. Vjerujemo da će ukupan broj u tri dana festivala i sedam dana kampa biti u tim okvirima.
Nesumnjivo će porasti i broj noćenja u Zagrebu. Imate li podatke o tome?
Tako je. Broj turista u Zagrebu za vrijeme održavanja INmusica uvjerljivo raste. Prema podacima najrelevantnije stranice za rezervaciju smještaja Booking.com, u Zagrebu je u vrijeme održavanja festivala rezervirano 78% smještajnih jedinica, a booking ne obuhvaća festivalski kamp. Prema tome, opravdano se može procijeniti da će u Zagrebu biti ostvareno više od 90 000 noćenja uz prosječnu dnevnu potrošnju od 100 eura po osobi, a to je ukupno oko 9 milijuna eura (67,5 milijuna kuna) generiranog turističkog prihoda koji će se sliti u grad Zagreb. Nedvojbeno je da ove impresivne brojke potvrđuju INmusic kao jednu od najvažnijih kulturno-turističkih manifestacija u Hrvatskoj.
Kako ste slagali ovogodišnji program? Koliko osluškujete bilo publike, a koliko je tu vaših favorita?
Želje publike iznimno su bitne pri kreiranju programa s obzirom ma to da je publika i razlog zbog kojeg organiziramo festival. Svake godine na službenoj festivalskoj web-stranici otvara se lista želja na koju publika može upisati do pet imena izvođača koje bi htjeli vidjeti na INmusicu. No, iako su nam želje publike jako bitne, sam proces “bookiranja” ide malo drukčijim tokom. Već sada, prije početka INmusica #12, u pregovorima smo s nekim izvođačima za nadolazeći INmusic #13. Također, važan faktor su i cijene nastupa izvođača i njihova dostupnost (jesu Ii na turneji, ako jesu, uklapa li im se Zagreb u raspored i sl.).
Uvijek je zanimljivo čuti kakve rider liste imaju velike zvijezde poput Arcade Fire ili Kings Of Leon. Ima li nekih neobičnih prohtjeva za ovogodišnji festival?
Morat ću vas razočarati. Znam da svi očekuju grandiozne i ekscentrične zahtjeve izvođača, ali oni su veliki profesionalci i zahtjevi se uglavnom svode na specifičnu hranu ili piće. Naravno da se potkrade i neki malo neobičniji zahtjev, ali zbog povjerljivosti podataka to vam ne smijem otkriti.
Koliko ste zadovoljni ovogodišnjom podrškom Grada Zagreba i Ministarstva kulture? Je li se što poboljšalo nakon inicijative "Rock je kultura"?
Suradnja s Gradom Zagrebom napreduje i upravo smo zahvaljujući pokroviteljstvu gradonačelnika Bandića uspjeli proširiti festivalski kamp na dva otoka, što se pokazalo punim pogotkom, a ove godine kamp je i rasprodan. Svakako bi potpora Grada Zagreba trebala biti adekvatnija zbog rezultata koje INmusic već godinama ostvaruje. Ohrabruje nas obećanje Turističke zajednice grada Zagreba i Ministarstva turizma da će INmusic festival upravo zbog svojih rezultata od sljedeće godine dobivati znatno veću potporu.
Međunarodna konkurencija je golema, svi festivali s kojima se natječemo uživaju veliku potporu koja je u iznosu od 25 do 50 posto troškova. Usporedbe radi, potpora INmusicu je oko 5 posto troškova. Iz toga je jasno da je za opstanak i daljnji razvoj festivala neophodna znatno veća podrška festivalu. Ministarstvo kulture u svih 12 godina INmusica do sada je izdvojilo ukupno 0 kuna. Vjerujemo da će se ta nepravda ispraviti i da će se konačno veliko zadovoljavanje potrebe u kulturi publike koja prati suvremenu rock glazbu konačno priznati Inmusic festivalu.
INmusic je zanimljiv jer, uz glazbene, posjetiteljima nudi i druge edukativne sadržaje. Što je posebnost ovogodišnjeg izdanja?
INmusic i ove godine svojim posjetiteljima, osim vrhunskog glazbenog programa, nudi i brojne druge aktivnosti i sadržaje. Osnovni cilj je obogatiti festivalsko iskustvo, pružajući publici sadržaje i izvan glazbenog programa. Najimpresivniji dodatak INmusicu je zasigurno replika Teslina tornja podignuta kao posveta humanističkom stvaralaštvu. Svakog festivalskog dana u INteatru može se pogledati neka od sjajnih kazališnih predstava, također posjetitelji mogu okušati svoje pjevačke sposobnosti na karaokama, zaplesati na Silent partyju… Za naše kampere organizirane su brojne radionice, sportske aktivnosti te uzbudljivi obilasci Zagreba, Plitvičkih jezera, kajaking na Mrežnici, a svakako jedna od primamljivijih opcija je i kupanje na Jarunu.
Ovogodišnjim izdanjem nesumnjivo ste podigli ljestvicu. Jesu li već počela razmišljanja za iduću godinu? Koga biste željeli dovesti, pogotovo kad biste imali veći budžet nego ove godine?
Već smo i u pregovorima s potencijalnim izvođačima za sljedeće izdanje INmusica. Uvijek se razmišlja o budućnosti, takav je posao, jedan festival ne završi, pripreme za novi već počinju. Nastavljamo dalje kao I do sada trudeći se pružiti što kvalitetniji glazbeni program koji nas je i pozicionirao među najbolje svjetske i europske festivale. Kako bi u tome bili još uspješniji, nadamo se da će lokalne i državne institucije još jače podržati festival i iskoristiti njegov puni turistički i kulturni potencijal. Bilo bi sjajno kada bismo na INmusicu uskoro mogli gledati još neka od najtraženijih glazbenih imena.
jedino što je sigurno da će se sliti devet milijuna kubika kiše na koncert, kao i svaki put do sada.