Adrian Newey:

Dvostruki difuzor je bio FIA-ina lekcija Ferrariju i McLarenu

Foto: Reuters (Ilustracija)
Dvostruki difuzor je bio FIA-ina lekcija Ferrariju i McLarenu
03.01.2016.
u 10:45
Takve inovacije danas nisu moguće zbog strogo ograničenog tehničkog pravilnika, pa renomirani stručnjak ostaje bez motivacije za rad u današnjem okruženju Formule 1.
Pogledaj originalni članak

Pobjednički bolid iz 2009. godine, Brawn BGP001, bio je meta protesta svojih najvećih rivala zbog implementiranog radikalnog dvostrukog difuzora. Momčadi koje su ga imale bile su u velikom ratu s onima čiji bolidi nisu imali njegovu pomoć, a Adrian Newey tvrdi da je u pozadini priče bio tadašnji FIA-in predsjednik Max Mosley. On je dvostruki difuzor proglasio legalnim tijekom zime, a tom odlukom nije išao na ruku FOTA-inim silama Ferrariju i McLarenu, koje nisu imale dvostruke difuzore, piše GP1.

“Bolid za 2009. je bio zahvaćen velikim promjenama pravila. Postojala je debata oko dvostrukog difuzora jer pitanje njegove legalnosti zapravo uopće nije bilo tehničke prirode. Radilo se o činjenici da je Max Mosley u to vrijeme Ferrari i McLaren želio naučiti lekciju. S obzirom na to da oni nisu imali dvostruki difuzor, on je rekao da je to legalno jer je želio ih izgurati”, kaže Newey.

Tvrdi da je Red Bull tada također morao ponovno razmisliti o svom pristupu.

“Nažalost, nismo ga imali te smo nastavili razmišljati je li legalan ili ne. FIA-i smo dozvolili da donese odluku preko zime, a oni su ga proglasili legalnim. Međutim, to je Red Bullu omogućilo pomak prema naprijed. Na osnovi RB5 smo konstruirali naše pobjedničke bolide.”

Takve inovacije danas nisu moguće zbog strogo ograničenog tehničkog pravilnika, pa renomirani stručnjak ostaje bez motivacije za rad u današnjem okruženju Formule 1.

Cijeli članak pročitajte na GP1.

>>Odvjetnik otkrio zašto obitelj ne iznosi informacije o Schumacherovu oporavku

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

TO
Tonny96
12:41 03.01.2016.

Autor nije vecernji list nego samo Gp1... Kaj nemozete nista drugo napisat..Kaj morate kopirat neciji drugi rad i trud..

RK
Realovac.koji.mrzi.hdz.lopine
04:48 04.01.2016.

Dobro kaj ovaj kmeči cijelu sezonu, čim nisu prvaci, počelo je plakanje. Šta nema motivacije, koliko para dobija da bi napravio bolid boljim? Kokiko bi vrhunskih inžinjera htjelo biti na njegovom mjestu? Mnogo! E pa neka čkomi i radi!

KE
kentie
13:24 19.01.2016.

Samo isti taj Newey zaboravlja da u jeku dominacije Red bulla sa dvostrukim difuzorom je prijetio raskol u F1. Pa je tako ferrari planirao izići iz F1 i formirati novo natjecanje bez dvostrukih difuzora i slični tehnikalija, pa je g. Jean Todt, predsjednik FIA-e upotrijebio sav svoj stečni ugled di autoritet (btw. bio je šef Scuderiae Ferrari u vrijeme Schumachera) da to spriječi i udobrovolji ferrari i njegove sljedbenike da ostanu u F1 na dramatičnom sastanku u Hockenheimu 1.08.2012. di je dogovoreno da dvostruki difuzori ostanu do kraja sezone i praktički se "pusti" Red bull da dominantno osvoji prvenstvo kako vozački tako i momčadski. Slijedeće sezone ti difuzori su "maknuti" sa bolida F1. I sad genijalca Neweyja smeta dominacija mercedesa, pa on gubi motivaciju i volju za radom u F1.