AUTOMOBILIZAM

Buzet će biti velika utrka

24.11.2002.
u 00:00
Formula 1 u posljednje je vrijeme postala prilično predvidiva, pa je to razlog promjenama koje smo uveli - kazao je Mosley
Pogledaj originalni članak

ZAGREB - Predsjednik Svjetske automobilističke organizacije (FIA) Max Mosley nije osoba koja će rado doći na nekakav prijam, odlaziti na svečanosti. Prepun posla, zaobići će i posjete zemljama. No, u Hrvatsku je došao. Zbog dva razloga: dodjele nagrada vozačima srednjoeuropske zone te otvorenja nove zgrade HAK-a.

- Zadovoljstvo mi je što sam pozvan na otvaranje ovakve zgrade. Želim reći i neke stvari koje držim važnima za hrvatski automobilistički sport. Velika je stvar što je brdska utrka u Buzetu uvrštena u kalendar FIA-e, lokacija je blizu Italiji, Sloveniji i Austriji te očekujem veliki broj vozača i gledatelja. INA Croatia reli je u svojoj kategoriji (koeficijent deset) jedan od najboljih i uskoro će se razmatrati zahtjev Hrvatske da dobije najveći koeficijent (dvadeset, nap. a.) - govorio je Max Mosley tijekom svog boravka u Zagrebu, u kojem se dobro osjeća.

A i sigurno, jer vozač po gradu bio mu je najbolji hrvatski automobilist, Niko Pulić.

Sezona formule 1 je na kraju, za novu su dosene neke promjene kako bi to natjecanje dobilo na zanimljivosti.

- Formula 1 u posljednje je vrijeme postala prilično predvidiva, to je razlog promjenama koje smo uveli.Dosad je bio slučaj da najbrži bolid na treningu starta s prve pozcije i jasno je da ga se više nije moglo stići ili prestići, postalo je dosadno i gledatelji su negodovali. Uz to, treninzi koje je prenosila televizija bili su dosadni jer po 20 ili 30 minuta nikoga nije bilo na stazi. A sad je točno određeno kad će tko na stazu, vozi se samo jedan krug. A u jednom krugu moguće su pogreške, nagla kiša, problemi, pa to znači da inače najbrži bolid neće uvijek startati s prve pozicije.

- No, iz formule 1 počeli su odlaziti sponzori, nedavno su je napustili DeutschePost i Veltins, bojite li se nastavka tog trenda?

- Formula 1 postala je izuzetno skupa, a ekonomija je u krizi. Postaje nezaobilazno da momčadi smanje troškove. Ne učine li to, prvo će sa scene nestati male momčadi, a onda i velike; tako će nestati i taj sport, a to nitko ne želi.

- Može li FIA tehničkim ograničenjima smanjiti troškove?

- Može, ali moramo naći zajednički jezik s momčadima.

- A ograničiti proračun svakoj momčadi?

- Najbolje bi bilo da nama dolazi sav novac pa da ga mi iz FIA-e raspoređujemo - rekao je uz osmijeh Mosley i nastavio:

- Ograničenje proračuna nije jednostavno jer bi novac u momčadi dolazio na stražnja vrata. No, uvođenje jednog motora za vikend, možda čak za dva ili tri vikenda, smanjit će troškove. Moglo bi se to produžiti i na dva ili tri tjedna. No, momčadi je teško na to prisliti - među ostalim je rekao Mosley.

R. Junaci

Pogledajte na vecernji.hr