PROMO

Europljanima nedostaje praćenje sporta uživo, alternativu pronalaze u tjelovježbi, a trećina ih planira odlazak na skijanje

Mastercard
Mastercard
Mastercard
16.02.2022.
u 10:15
Raste potrošnja na biciklizam, tenis i golf – sportove koji su u skladu s pravilima društvenog distanciranja
Pogledaj originalni članak

Sportske spektakle će u 2022., usprkos mogućim restrikcijama vezanim uz pandemiju, uživo pratiti 60% više obožavatelja nego prošle godine, pokazuje istraživanje Mastercard Sport Economy Index.

Istraživanje u kojem je sudjelovalo preko 10.000 Europljana pokazalo je da više od dvije trećine (67%) u ovoj godini planira gledati sportski događaj uživo, za razliku od 42% koliko ih je to učinilo barem jednom u 2021. Pritom su nogomet, košarka i tenis najpopularniji izbori, no kako je čak polovica ispitanika istaknula da su pronašli novi sport koji će pratiti tijekom pandemije, otvorena su vrata novim favoritima poput esporta.

Europljani postaju fizički sve aktivniji

Ovakvi rezultati dolaze nakon brojnih restrikcija u svijetu sporta uslijed kojih je navijačima onemogućeno prisustvovanje sportskim događajima uživo. Upravo zato je fizička aktivnost postala popularna alternativa pa preko polovice Europljana (51%) sada više vremena provodi u tjelovježbi nego prije pandemije, a 60% njih radije to čini doma ili na otvorenom nego u teretani.

Mastercard

Prema analizi koju donosi Mastercard Economics Institute na temelju agregiranih i anonimnih prodajnih aktivnosti u mreži Mastercarda, potrošnja na opremu i usluge za biciklizam, tenis i golf – sportove koji su u skladu s pravilima društvenog distanciranja – premašila je razinu potrošnje prije pandemije. Kada se usporedi druga polovica 2021. s istim razdobljem prije pandemije (2019.), saznajemo da je potrošnja na biciklizam porasla više od jedne trećine, ona na tenis za gotovo jednu trećinu, dok je potrošnja za golf veća za otprilike jednu petinu.

Naime, potrošnja na sportsku opremu, usluge i iskustva narasla je za 2,5% u 2021. u usporedbi s pretpandemijskom 2019., dok je maloprodaja sportske opreme – kao što su palice za golf, teniske loptice ili bicikli – porasla za čak 14,6%.

Optimistični izgledi za sport uživo u 2022.

Za mnoge ispitanike se strast prema sportu ne može zadovoljiti gledanjem na TV-u. Četiri od njih deset gubi interes za sport kada ne mogu osobno prisustvovati utakmicama ili natjecanjima – s atmosferom i druženjem na vrhu popisa onoga što im nedostaje kada su stadioni zatvoreni.

Mastercard

Postoji nada potrošača da će sljedećih 12 mjeseci sa sobom donijeti i više prilika za putovanja, a trećina Europljana planira otići na sportski odmor u 2022., pokazalo je istraživanje.

Skijanje čini temelj europskog sektora sportskog turizma, s 34% ispitanika koji se ove godine spremaju posjetiti snježne vrhove kontinenta. Prošle godine, kako su se skijaške staze postupno ponovno otvarale u proljeće i jesen, Austrija, Francuska, Italija i Švicarska uživale su u potrošnji međunarodnih posjetitelja koja je premašila razine prije pandemije. Iako promjenjive restrikcije i dalje utječu na sektor, očigledna je želja Europljana da se vrate na skijaške staze.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr