NESRETNI FRANCUZ

FIA otkrila da je Jules pretrpio udarac silom od čak 254 G!

Foto: Reuters/Pixsell
FIA otkrila da je Jules pretrpio udarac silom od čak 254 G!
26.07.2015.
u 11:49
– Problem je što je bolid dijelom uronio ispod dizalice, koja ga je dodatno pritisnula, poput kočnice. To je uzrokovalo veliku deceleraciju. Tada je došlo do kontakta između Julesove kacige i dizalice. To je kao da ste bacili automobil s visine od 48 metara na zemlju – opisao je Andy Mellor
Pogledaj originalni članak

Petnaest minuta prije početka utrke formule 1 za VN Mađarske na gridu će se minutom šutnje odati počast nedavno preminulom 25-godišnjem francuskom vozaču Julesu Bianchiju. Svi bolidi imat će poruku "CiaoJules". Ovih je dana završila istraga Bianchijeve lanjske nesreće na VN Japana. FIA je otkrila podatke koji otkrivaju koliko je strašan bio udarac kojim se Marussijin bolid zabio pod dizalicu. Bianchi je pri brzini od 213 km/h izgubio kontrolu nad bolidom i zabio se pod dizalicu 2.61 sekundi kasnije. Udario je pod kutem od 55 stupnjeva i pri brzini od 126 km/h. Prednji dio Marussijina bolida zašao je pod stražnji kraj dizalice, a sila udarca je iznosila 58.8 G. Da je pod istim uvjetima Bianchi udario u ogradu, nesreća vjerojatno ne bi završila tragično.

Bolid uronio ispod dizalice

Na početku FIA-ine istrage nalazi su pokazali da je francuski vozač pretrpio udarac silom od 92 G u trenutku kada se nesreća dogodila. Ali kasnija analiza pokazala je da je riječ bila o puno većoj sili. Procjenjuje se da je Jules zapravo pretrpio udarac od čak 254 G! Piloti, recimo, u zrakoplovima moraju izdržati silu iznad 9 G. Strašno!

– Problem je što je bolid dijelom uronio ispod dizalice, koja ga je dodatno pritisnula, poput kočnice. To je uzrokovalo veliku deceleraciju. Tada je došlo do kontakta između Julesove kacige i dizalice. To je kao da ste bacili automobil s visine od 48 metara na zemlju – opisao je Andy Mellor, FIA-in dopredsjednik Komisije za sigurnost. Nakon Bianchijeve nesreće FIA je zahtijevala unapređenje zaštite glave vozača u kokpitu, kao i uvođenje sustava virtualnog sigurnosnog automobila koji će usporiti bolide.

>>Ecclestone o tragičnoj nesreći: Traktor nije smio biti na stazi

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.