Traže se fotografije

Vjeruju da znaju uzrok Bryantove pogibije: Stručnjaci suglasni što je te ljude odvelo u smrt

Foto: Reuters/Pixsell
Mjesto tragedije
Foto: Reuters/Pixsell
Kobe Bryant
Foto: Reuters/Pixsell
Kobe Bryant
Foto: Reuters/Pixsell
Kobe Bryant
Foto: Reuters/Pixsell
Kobe Bryant
28.01.2020.
u 11:33
U svojoj posljednjoj korespondenciji s kontrolom leta Zobayan je kazao da se penje kako bi izbjegao sloj oblaka
Pogledaj originalni članak

Američke vlasti još uvijek utvrđuju okolnosti pod kojima je došlo do tragedije u kojoj je poginuo Kobe Bryant, a posljednje informacije potvrđuju teoriju da se pilot Ara Zobayan izgubio u gustoj magli zbog koje su bili prizemljeni čak i policijski helikopteri.

Zobayan je bio prvi pilot vlasnika luksuznog helikoptera Sikorsky S-76B, instruktor letenja i čovjek s više od osam tisuća sati iskustva u zraku.

– Brzina letjelice otkriva da je pilot potpuno izgubio kontrolu i da se nalazio u poniranju. Naime, jednom kada dođe do dezorijentacije, osjetila vam počnu govoriti potpuno pogrešne stvari.

Više ne znate što je gore, a što dolje – pojasnio je instruktor letenja u helikopterima Randy Waldman na temelju dobivenih podataka s radara.

S njim se složilo i nekoliko drugih eksperata koji vjeruju da je Zobayana uhvatila panika uslijed okolnosti, a neki su od njih postavili pitanje je li helikopter uopće trebao biti u zraku.

U svojoj posljednjoj korespondenciji s kontrolom leta Zobayan je kazao da se penje kako bi izbjegao sloj oblaka.

Kada su ga iz kontrole leta ponovo upitali što planira, odgovora više nije bilo. Podaci s radara ukazuju na to da se popeo na 701 metar i da je zatim uslijedilo silazno skretanje ulijevo.

Neslužbeni podaci kažu da se koji trenutak uoči udara nalazio na samo 305 metara pri brzini od 296 kilometara na sat.

– Mogao se okrenuti i vratiti u područje bolje vidljivosti. Nažalost, kada je let ono od čega živite, mnogi osjete pritisak od strane klijenta i preuzimaju rizik koji ne bi trebali – dodao je Waldman.

Zobayanu je rečeno da u takvim vremenskim okolnostima slijedi cestu i da leti ispod 762 metra. Nije djelovao zabrinuto premda je u jednom trenutku od kontrole zatražio pomoć koja mu nije mogla biti pružena jer se nalazio prenisko da bi ga radar navodio.

Samo četiri minute kanije je kazao da se uspinje zbog sloja oblaka, a to je ujedno bila i njegova posljednja poruka. 

– Nažalost, ta situacija s naglim uspinjanjem i poniranjem nam govori da je pilot bio dezorijentiran – složio se s teorijom i Jerry Kidrick, umirovljeni vojni pukovnik koji je letio u Iraku i dodao: – Dezorijentirani piloti koji su izgubili vizualni kontakt odmah se moraju početi oslanjati na uređaje i tako upravljati helikopterom bez obzira na to što ih tijelo vara i govori im nešto drugo –  naglasio je Kidrick. 

Državni odbor za cestovnu sigurnost Sjedinjenih Američkih Država u međuvremenu je pozvao sve građane da šalju fotografije vremenskih uvjeta u tim trenucima u kraju ako takvo što posjeduju.

Podsjetimo, helikopter se srušio u nedjelju oko 10 sati ujutro iznad brdovitoga terena u Calabasasu u Kaliforniji, oko 65 km sjeverozapadno od Los Angelesa.

Uz Bryanta je poginula njegova 13-godišnja kći Gianna te još sedmero ljudi.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

LI
liliZG
12:02 28.01.2020.

sve govori o tome da obzirom na vremenske uvijete nisu niti trebali biti uz zraku, ... ali tu vidimo i onu dr stranu , što iskusniji pilot to misli da sve može savladati i na kraju ga prizemlji vlastita taština.

Avatar morski
morski
16:30 28.01.2020.

Zar je moguće da hrvate više zanima pad helikoptera u SAD nego u Hrvatskoj. Po broju članaka, reklo bi se da je.

CR
crotsunami
16:58 28.01.2020.

Dobar helikopter, odličan pilot, loše vrijeme i grozan rezultat ...na svu žalost!!