Prvenstvo Hrvatske u supercrossu ove je godine otvoreno u Slavoniji. Bila je to povijesna prva utrka u Malinu kod Slavonskog Broda, koja je okupila većinu najboljih predstavnika ovog sporta u Hrvatskoj, pa i šire. Posjetitelji su uživali u atraktivnim izvedbama odlično pripremljenih natjecatelja, a organizatori iz Extreme kluba Malino-Oriovac potrudili su se osigurati prave supercross ispite.
Prema strogim pravilima
Vozači kojima su motori na četiri kotača u srcu, a adrenalin u krvi bili su prezadovoljni.
– Organizacija je bila vrlo dobra, a staza lijepa i odlično pripremljena. Ima tehničkih dijelova, super skokova, sve u svemu, sjajno. Zbog kiše je u drugoj vožnji bilo malo blata, pao sam u prvom krugu, ali sam se digao i uspio prvi proći kroz cilj. Prvi sam put u Malinu, ali sigurno ne i posljednji – rekao je mladi Patrik Ujčić iz Motocross kluba Kvarner, pobjednik u klasi SX85.
Staza dužine 1300 metara s 15 skakaonica napravljena je u potpunosti u skladu sa strogim pravilnikom Hrvatskoga motociklističkog saveza. Iz Malina napominju kako drukčije i nije moglo biti, jer se i najmanji propust kažnjava.
Primjerice, dovoljno je da na stazi bude malo više prašine zbog koje vozači ne bi mogli na vrijeme uočiti jedan drugoga, pa da delegat prekine utrku.
– Ako nemate u rezervi vode za polijevanje staze, osobito u ljetnim mjesecima, može se dogoditi da vam prekinu utrku. Znači, tu ne smije biti kiksa. Da ne spominjem liječničku ekipu s vozilom,
koja mora biti uvijek na stazi. Ne smije se dogoditi da netko padne, iščaši ruku, a nema hitne medicinske službe – kaže Zoran Nožinić, predsjednik Extreme kluba
Malino-Oriovac i sportski direktor za četverocikle pri HMS-u.
U Hrvatskoj je registrirano osam klubova i 25 vozača. Ne voze svi sve utrke, ponekad se ispriječi ozljeda, kvar na motoru ili, kao u ovom slučaju, finale Svjetskog
nogometnog prvenstva u Rusiji, koje je održano isti dan kad i utrka. Unatoč izostanku nekolicine vozača, većina se ipak pojavila na startu. Klupsku pobjedu kod juniora slavio je Moto klub Bedekovčina, a kod seniora Motocross klub 97. Osim supercrossa, staza Malino ugostila je i quadcross, koji se na velika vrata vratio u Slavoniju. Na rampi se pojavilo osam vozača, među kojima i nekoliko Mađara kojima je to bio prvi nastup. Na pobjedničko postolje zasjeo je Ivan Brdarić (Jaska), drugi je bio Damijan Brinovšek (Malino), a treći Mađar Zoltan Ferencz. Unatoč poteškoćama i padovima, domaći Extreme klub Malino uspio je skupiti dovoljan broj bodova za prvo mjesto u ukupnom klupskom poretku. Momčad u čijim redovima uz domaće snage Svena i Tina Nožinića nastupa i sedam Slovenaca u dosadašnje četiri utrke skupila je maksimalan broj bodova i pokazala da im u hrvatskom quadcrossu nema premca.
– Možemo se pohvaliti da smo krenuli bolje nego što smo očekivali, ali s obzirom na ozbiljnost s kojom smo ušli u posao, nije ni moglo biti drukčije. Zadovoljni smo i zalaganjem vozača i njihovim vožnjama. Voda nam je išla na mlin i za sada je to rezultiralo prvim mjestom, nadam se da će tako i ostati – dodaje Nožinić. Puno pozitivnih dojmova s utrke ostalo je i domaćinima i vozačima. Bilo je tu skokova, doskoka, naskoka, svega onoga što ovaj sport čini lijepim i atraktivnim. Organizatori su prvi ispit položili s čistom peticom, no svejedno su obećali kako će, ustreba li, napraviti dodatne preinake kako bi staza bila još bolja. Zahvalili su općini Oriovac i ostalim sponzorima, prijateljima i mještanima bez čije pomoći ne bi bilo moguće organizirati priredbu. Za iduću utrku, koja je na rasporedu u listopadu, bit će još spremniji.
Pohvale mađarskih vozača
– Tko odvozi 20 minuta na ovoj stazi, može voziti bilo gdje bez grča. Staza je, po općem mišljenju, bila toliko dobra i zahtjevna da su natjecatelji iz drugih klubova već poslije prve utrke pitali mogu li doći trenirati ovdje. Kada ti to kažu gosti iz Mađarske, onda znaš da si napravio dobar posao – ističe Nožinić. U Hrvatskom motociklističkom sportu sada je vrijeme za ljetnu stanku, a natjecanja se nastavljaju krajem kolovoza i u rujnu. U međuvremenu, pobjednici mogu zadovoljno uživati, a ostali će morati dodatno trenirati kako bi ih sustigli. •
I ovo je jedan novi doprinos očuvanju okoliša.