PRIČA IZ MADRIDA

MAX! “Dres Modrić traženiji od Essiena, ali da nam je Šuker...”

Foto: Reuters/Pixsell, Miho Dobrašin
Madrid Modrić (1)
Foto: Reuters/Pixsell, Miho Dobrašin
Madrid Modrić (1)
Foto: Novi Max od subote na kioscima!
novi MAX
Foto: Reuters/Pixsell, Miho Dobrašin
Madrid Modrić (1)
Foto: Reuters/Pixsell, Miho Dobrašin
Madrid Modrić (1)
Foto: Reuters/Pixsell, Miho Dobrašin
Madrid Modrić (1)
Foto: Reuters/Pixsell, Miho Dobrašin
Madrid Modrić (1)
12.12.2012.
u 11:08
Dva tjedna prije Božića trgovine Madrida su ukrašene, svi na razne načine žele privući kupce. Mnogi najmilije žele iznenaditi prigodnim darom i pod božićno drvce staviti dres omiljenog kluba ili igrača, recimo Luke Modrića
Pogledaj originalni članak

U centru Madrida, duboko u velikoj robnoj kući El Corte Inglés, jedan čovjek radi duže nego obično. Stoji pred strojem, povlači ručku, a onda ukucava slova - M-O-D-R-I-Ć. Na bijeli dres zatim utiskuje broj 19. “To bi mogao biti krasan božićni dar”, govori prodavač Diego.

“Zadovoljni smo prodajom Modrićevih dresova”, napominje taj mladić koji pomalo i sam fizički podsjeća na hrvatskog reprezentativca.

Luka popularniji od Pepea


Luka Modrić sve je prisutniji u Madridu. Nedavno se prvi put put pojavio na Realovoj novinskoj konferenciji, a prošli je tjedan nakon utakmice Lige prvaka izašao u svim vodećim novinama. Distribucija njegovih dresova također puno govori. Trgovci u Madridu najsretniji su kada u klub dođe novi igrač. Na dan potpisivanja ugovora i predstavljanja prodaja ide sama od sebe. “Taj dan bilo je itekako dobro. Sada tjedno prodam 5 ili 6 Modrićevih dresova”, govori Diego. Pa ipak, nisu svi igrači baš popularni. Sportsku opremu igrača iz Gane Michaela Essiena gotovo nitko ne traži. “Hm, rekao bih da je omjer 10:1 za Modrića”, naglašava prodavač.

Najbolje mu, pak, ide prodaja Cristiana Ronalda. Svaki tjedan otprilike 80 ljudi kupi njegov dres. Istovremeno ode 50-ak dresova Sergia Ramosa i Xavija Alonsa. Modrić se nalazi negdje u sredini, popularniji je od Pepea, Arbeloe, Varana...

Malo dalje, na glavnom trgu Puerta del Sol, s trgovine vrišti ime: “Futbol mania”. Nekoliko ljudi razgledava nogometne suvenire. Jedan Južnoamerikanac pita za dres s posebnim crtama na rukavu.

“Ma to su fanatici. Promijeni li se samo znak, reklama, sitnica, oni moraju kupiti novi dres”, objašnjava prodavač Eduardo Gonzales, porijeklom iz Venezuele. Od kada je prije šest mjeseci počeo raditi u trgovini, nagledao se svega. Oko njega oprema brojnih europskih klubova. Jedna žena srednjih godina raspituje se o cijenama.

Originalni dres Real Madrida košta 600 kuna (80 eura), a za utiskivanje imena i broja igrača potrebno je izdvojiti još 142,5 kuna (19 eura). Dakle, za Modrićev dres potrebno je platiti 742,5 kuna.

“Kad je tek potpisao, ljudi su kupovali, sada doduše nešto slabije, no i dalje smo zadovoljni”, govori Gonzales. “Njegov dres uglavnom kupuju Španjolci, nogometni fanatici”, dodaje. U prolazu njegov kolega kaže da su se dobro prodavali i hrvatski dresovi za vrijeme Europskog prvenstva, kada Luka još nije bio u Madridu.

Na sjeveru grada, oko stadiona Santiago Bernabéu, prilična je gužva. Neposredno pred početak utakmice s nizozemskim Ajaxom brojni gledatelji guraju se prema ulazima. Kasniti je ovdje sasvim normalno. “Ja sam osobno ovog popodneva prodao četiri Modrićeva dresa”, govori mladi prodavač u Realovoj trgovini u sklopu stadiona. Unutra i nema velike gužve.

Kriza je, ali cijene ostaju iste


“Naravno, kriza se osjeća, ne prodaje se kao nekad, no cijene nismo spuštali”, napominje.

I ondje je Ronaldo glavna uzdanica. Prodavač je to popodne prodao 30-ak njegovih dresova.

Izvan stadiona vika. S desetak štandova u krugu Bernabéua prodavači pozivaju na kupnju. Na jednome od njih Luka Modrić gleda sa svilenog šala. Cijena 90 kuna (12 eura). “Imamo i njegov dres, košta samo 338 kuna (45 eura)”, viče trgovac. Dodaje da općenito prodaja ide slabo, no zadovoljan je prodajom suvenira hrvatskog igrača.

“Ma ne ide ništa! Možda bi išlo da imamo Šukera, ha?”, odgovara njegov konkurent udaljen 20-ak metara. Vremena kada je ondje zabijao Davor Šuker bila su nešto posve drugo. Ovdje, pak, Modrićev šal vrijedi 75 kuna (10 eura). “Ajde, kupi jedan!”, moli prodavač dok jednom rukom poziva potencijalne kupce.

S druge strane stadiona, gdje se također prodaju neoriginalni dresovi, slična priča. „Ma ništa, nažalost, ne mogu prodati, čini se da je kriza izbila ljudima novac iz džepova”, nezadovoljno će vlasnik tog štanda. Spreman je spustiti cijenu Modrićeva šala sa 90 na 75 kuna.

Na dva mjesta, odmah uz cestu, nemaju nikakva obilježja s hrvatskim veznim igračem. Čini se da idu samo na sigurno. Ronaldo, Casillas, Xavi Alonso i Özil.

Prošli je mjesec dodatnih 74.296 radnika ostalo bez posla u Španjolskoj čime je stopa nezaposlenosti premašila 26 posto. Kriza je tako, među ostalima, udarila mnoge Realove navijače kojih je puno i izvan Madrida.

“Vidio sam neke ljude u Modrićevim dresovima. Doduše, ne mnogo. Pretpostavljam da je razlog tome kriza, a dres je izuzetno skup“, kaže 27-godišnji navijač Reala Javier Garcia-Ochoa. On pak ima prošlogodišnji Benzemin dres s brojem 9. Ove je godine kupio novi bez broja i imena.

“Vitamini za Modrića”


“Nisu to oni dani kao nekada, no sada u vrijeme božićnih blagdana očekujemo dobru prodaju. Dakako, nadamo se prodaji Modrićevih dresova, on je vrlo dobar i vješt igrač, zar ne?”, govori 45-godišnja prodavačica na petom katu robne kuće El Corte Inglés.

Dolje u prizemlju, na novinskim naslovnicama Hrvat. U srijedu je u Ligi prvaka protiv Ajaxa odigrao svoju najbolju utakmicu u Realu. “Vitamini za Modrića”, naslov je dnevnika El Mundo koji napominje da će se zahvaljujući dvjema asistencijama dodatno uklopiti u momčad. U konkurentskom El Paísu uz fotografiju hrvatskog igrača piše: „Najbolje verzije Modrića i Callejona“. A u tekstu: “Ajax je bio lutka, stisnuta na terenu. Njegov pad je bio pitanje vremena, a Luka Modrić otkrio je svoj prirodni dar za davanje lopte“.

Uz takve napise u prizemlju na petom katu očekuju dodatne kupce.

Za to vrijeme neumorni Diego na dresove ukucava nove brojeve i imena. Sada, u vrijeme blagdana, svaki dan radi sat vremena duže.

“Dobro je odigrao posljednju utakmicu. Eto, sada bi mogla porasti potražnja,”, kaže. On, baš poput većine zaposlenika, trgovaca, kluba i velikih robnih kuća sa zanimanjem gleda utakmice. Jer o svakom potezu igrača, tih popularnih ljudi, ovise i njihovi uspjesi. Nogometni dresovi davno su prerasli nogomet. Oni su u Španjolskoj veliki biznis.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

OB
-obrisani-
13:07 12.12.2012.

ck55 sigurno bolji od bre vasih igraca iz 1991-1995 hehehehehehehe-sve ste "utakmice izgubili" u to vrijeme hehehehehehe

LA
lacković
19:41 12.12.2012.

12.12.2012. u 12:17h Učitelj je napisao/la: bernabeu u sjevernoj dijelu grada? jel ovaj novinar uopće bio tamo? :-D ------------------------------------------------- jest. na maturalcu

OB
-obrisani-
12:07 12.12.2012.

Modric je super igrac!