DOPRVAK ITALIJE

MAX! Habulin: Možda je i Massa vozio moj auto

Foto: Kreator racing
Davorin Štetner Kristijan Habulin
Foto: Kreator racing
Habulin
Foto: Kreator Racing Team
Kristijan Habulin (1)
Foto: Kreator Racing Team
Kristijan Habulin (1)
15.10.2012.
u 15:28
- Minimum dvije tisuće eura stoji me jedan trening, to je samo da mi kažu “dobar dan”. Zato sam samo četiri puta sjedio u formuli, a da nisam vozio prvenstvenu utrku - kaže Habulin
Pogledaj originalni članak

Novi broj Maxa donosi priču o Hrvatu doprvaku u formuli! Zvuči kao vic. Smije se i Kristijan Habulin (24), Zagrepčanin, dečko iz Vrapča. Nešto više od godinu dana kasnije to više nije vic, a smješak je veći nego prije.

– Da me netko prošlo ljeto pitao hoću li voziti formulu, rekao bih mu: “Kaj si lud!” – priča nam Kristijan Habulin (Kreator Racing Team) samo nekoliko sati nakon što je u Mugellu zaključio sezonu talijanske serije formule renault 2.0. Dovezao se do drugog mjesta, stekao naslov najboljeg debitanta, briljirao u 12 utrka na prestižnim stazama poput Monze, Imole, Missana, Mugella, Vallelunge, Red Bull Ringa, šest se puta penjao na postolje, pobijedio u Imoli, redao druga i treća mjesta... Rezultat je nevjerojatan.

Sve je počelo iz šale

– Na ideju da se okušamo u formuli došli smo otac Viktor i ja iz šale, zezali smo se gledajući na tribini jednu utrku kartinga u Italiji. Pomislili smo, idemo vidjeti koliko to stoji, možemo li skupiti lovu... Zatim smo išli i probati. Stvari su se dalje odvijale brzo, kupili smo prije Nove godine rabljenu formulu iz 2000., šarafili po njoj do sredine ožujka kada smo vozili prvu utrku u Monzi, a evo danas u Zagrebu smo s peharom za doprvaka. I bez love.

U čemu je tajna uspjeha? U staroj formuli, bez iskustva, u debitantskoj sezoni plasirali ste se na sam vrh!

– Ni sam ne znam. Imao sam solidno iskustvo iz kartinga, vozio sam ga 10 godina, bio prvak Hrvatske sedam puta, osvojio zlatnu kacigu... A voziti formulu i karting nije tako različito. Utrka je također kružna, jednako ste živčani, a brinete se o tri stvari – volanu, gasu i kočnici. Tata mi je pomogao, uložio je puno truda u rad, napravio jedan od mehanički najbolje složenih bolida na prvenstvu. On je i prije slagao sve svoje aute. Radio bi godinu dana, pa bi ih brzo prodao. Dosadilo mu je to, pa je počeo slagati formulu. A ja sam vozio.

Do pretposljednje utrke u Vallelungi borili ste se za naslov s Talijanom Kevinom Gilardonijem, no pobjegao vam je. Je li ga se ikako moglo zaustaviti?

– Problem je bio što sam imao malo treninga. Da sam trenirao više, vjerojatno biste sada razgovarali s prvakom. Znate, samo sam u Imoli napravio pošteno posao, od treninga do utrke kako spada. Uspio sam prijeći 700 kilometara, odnosno napraviti više od 150 krugova treninga, da bih dva tjedna kasnije tamo i pobijedio. Za ostale staze nisam imao novca da se tako pripremim. Treba naučiti zavoje, a ne kao ja koji bih stazu prvi put vidio kad smo se već utrkivali. Ukupno sam bolid uz utrke vozio četiri puta, a to je jako malo. Međutim, i s time sam uspio. Presudila je konstantnost, uostalom, najlošije mi je bilo šesto mjesto. Borio sam se s dečkima iz Italije, Rusije i Brazila, svi oni imaju između 18 i 23 godine i svi ciljaju na formulu 1. A takve sam pobjeđivao.

Bolid je oldtimer

Radi se o seriji u kojoj su vozili i Felipe Massa, Kamui Kobayashi te Pastor Maldonado. Svi su talent brusili u istom bolidu kao i vi?

– Čak možda i doslovce u mojoj formuli! Naime, znam vlasnike svog bolida od 2007. do danas, a oni su vozili za momčad od koje sam ga ja kupio. Tako da je lako moguće da je i Massa pobjeđivao u istom bolidu. Uz moju seriju, s ovim bolidom vozi se još samo njemačka serija NEC, a s novijim bolidima vozi se Renault serija Alps i prvenstvo Europe.

U Kreator Racing Teamu imate i niz mladih kartingaša, je li tko od njih materijal za formulu 1?

– U jednom vrtiću ili osnovnoj školi sigurno možemo naći talenta za formulu 1. Ali nema novca. Znate kako to funkcionira, dođe bogati Rus, dade za svog sina prazan ček i kaže: “Upišite si koliko hoćete”. Talent bez novca malo znači, polutalent s novcem imat će pola sekunde bolji bolid i proći će. To je filozofija u motosportu.

Imali ste i motorhome, poput vozača formule 1 i Bernieja Ecclestonea.

– Momčad mi je kupila motorhome. Lijepo je imati kamion u kojem se možete presvući, odmoriti. Radi se o prikolici dugoj 12 metara, koja ima tri prostorije. Jednu za formulu, drugu malu kuhinjicu te jednu sa separeom. Iako sam unutra imao staru fotelju i tepih, barem sam se u tim trenucima osjećao kao Michael Schumacher. Mogao sam i prespavati na stazi.

Što će biti dogodine, hoćete li se nastaviti natjecati?

– Zasad nemamo velikog sponzora, nisam siguran hoće li na ovome sve stati, što bi zaista bilo šteta. Ne skupimo li novac, možda ću se vratiti u karting ili čekati još jednu godinu. Imam rezultat iza sebe, imam iskustvo, praktički idealnu situaciju. Ali, ne možete bez financija....

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.