Novi broj Maxa donosi priču o Hrvatu doprvaku u formuli! Zvuči kao vic. Smije se i Kristijan Habulin (24), Zagrepčanin, dečko iz Vrapča. Nešto više od godinu dana kasnije to više nije vic, a smješak je veći nego prije.
– Da me netko prošlo ljeto pitao hoću li voziti formulu, rekao bih mu: “Kaj si lud!” – priča nam Kristijan Habulin (Kreator Racing Team) samo nekoliko sati nakon što je u Mugellu zaključio sezonu talijanske serije formule renault 2.0. Dovezao se do drugog mjesta, stekao naslov najboljeg debitanta, briljirao u 12 utrka na prestižnim stazama poput Monze, Imole, Missana, Mugella, Vallelunge, Red Bull Ringa, šest se puta penjao na postolje, pobijedio u Imoli, redao druga i treća mjesta... Rezultat je nevjerojatan.
Sve je počelo iz šale
– Na ideju da se okušamo u formuli došli smo otac Viktor i ja iz šale, zezali smo se gledajući na tribini jednu utrku kartinga u Italiji. Pomislili smo, idemo vidjeti koliko to stoji, možemo li skupiti lovu... Zatim smo išli i probati. Stvari su se dalje odvijale brzo, kupili smo prije Nove godine rabljenu formulu iz 2000., šarafili po njoj do sredine ožujka kada smo vozili prvu utrku u Monzi, a evo danas u Zagrebu smo s peharom za doprvaka. I bez love.
U čemu je tajna uspjeha? U staroj formuli, bez iskustva, u debitantskoj sezoni plasirali ste se na sam vrh!
– Ni sam ne znam. Imao sam solidno iskustvo iz kartinga, vozio sam ga 10 godina, bio prvak Hrvatske sedam puta, osvojio zlatnu kacigu... A voziti formulu i karting nije tako različito. Utrka je također kružna, jednako ste živčani, a brinete se o tri stvari – volanu, gasu i kočnici. Tata mi je pomogao, uložio je puno truda u rad, napravio jedan od mehanički najbolje složenih bolida na prvenstvu. On je i prije slagao sve svoje aute. Radio bi godinu dana, pa bi ih brzo prodao. Dosadilo mu je to, pa je počeo slagati formulu. A ja sam vozio.
Do pretposljednje utrke u Vallelungi borili ste se za naslov s Talijanom Kevinom Gilardonijem, no pobjegao vam je. Je li ga se ikako moglo zaustaviti?
– Problem je bio što sam imao malo treninga. Da sam trenirao više, vjerojatno biste sada razgovarali s prvakom. Znate, samo sam u Imoli napravio pošteno posao, od treninga do utrke kako spada. Uspio sam prijeći 700 kilometara, odnosno napraviti više od 150 krugova treninga, da bih dva tjedna kasnije tamo i pobijedio. Za ostale staze nisam imao novca da se tako pripremim. Treba naučiti zavoje, a ne kao ja koji bih stazu prvi put vidio kad smo se već utrkivali. Ukupno sam bolid uz utrke vozio četiri puta, a to je jako malo. Međutim, i s time sam uspio. Presudila je konstantnost, uostalom, najlošije mi je bilo šesto mjesto. Borio sam se s dečkima iz Italije, Rusije i Brazila, svi oni imaju između 18 i 23 godine i svi ciljaju na formulu 1. A takve sam pobjeđivao.
Bolid je oldtimer
Radi se o seriji u kojoj su vozili i Felipe Massa, Kamui Kobayashi te Pastor Maldonado. Svi su talent brusili u istom bolidu kao i vi?
– Čak možda i doslovce u mojoj formuli! Naime, znam vlasnike svog bolida od 2007. do danas, a oni su vozili za momčad od koje sam ga ja kupio. Tako da je lako moguće da je i Massa pobjeđivao u istom bolidu. Uz moju seriju, s ovim bolidom vozi se još samo njemačka serija NEC, a s novijim bolidima vozi se Renault serija Alps i prvenstvo Europe.
U Kreator Racing Teamu imate i niz mladih kartingaša, je li tko od njih materijal za formulu 1?
– U jednom vrtiću ili osnovnoj školi sigurno možemo naći talenta za formulu 1. Ali nema novca. Znate kako to funkcionira, dođe bogati Rus, dade za svog sina prazan ček i kaže: “Upišite si koliko hoćete”. Talent bez novca malo znači, polutalent s novcem imat će pola sekunde bolji bolid i proći će. To je filozofija u motosportu.
Imali ste i motorhome, poput vozača formule 1 i Bernieja Ecclestonea.
– Momčad mi je kupila motorhome. Lijepo je imati kamion u kojem se možete presvući, odmoriti. Radi se o prikolici dugoj 12 metara, koja ima tri prostorije. Jednu za formulu, drugu malu kuhinjicu te jednu sa separeom. Iako sam unutra imao staru fotelju i tepih, barem sam se u tim trenucima osjećao kao Michael Schumacher. Mogao sam i prespavati na stazi.
Što će biti dogodine, hoćete li se nastaviti natjecati?
– Zasad nemamo velikog sponzora, nisam siguran hoće li na ovome sve stati, što bi zaista bilo šteta. Ne skupimo li novac, možda ću se vratiti u karting ili čekati još jednu godinu. Imam rezultat iza sebe, imam iskustvo, praktički idealnu situaciju. Ali, ne možete bez financija....
MAX! Habulin: Možda je i Massa vozio moj auto
Zakone su prekršili i kupci nelegalnih IPTV usluga. 'Onaj tko je kupio nelegalan paket solidarno je odgovoran za štetu'
Kristina Delfin Kanceljak: Sumnjam da će država ići protiv nekoliko tisuća ili desetaka tisuća krajnjih korisnika tih 'usluga'
Što sad čeka Dinamo? Slijedi ključna utakmica, ako misle proći u Ligi prvaka tu ne smiju kiksati
Granica za prolaz je na Realovih šest bodova, a ona će, pretpostavlja se, nakon preostalih 270 minuta nogometa biti na deset. Vidjet ćemo hoće li je plavi uspjeti uhvatiti
Oprez! Ovo su najrizičniji rabljeni auti koji se prodaju u Hrvatskoj
Drugi problem su štete koje je automobil pretrpio. Svaki auto prije ili kasnije doživi prometnu nesreću, no što je previše - previše je.
Vikendima čak 62,3% 13-godišnjaka više od tri sata dnevno radi aktivnosti koja može uzrokovati niz problema
Znate li koliko vas mogu koštati pretrage bez dopunskog osiguranja?