Formula 1

Mercedes: Motor treba imati važnu ulogu u Formuli 1

Foto: Reuters/PIXSELL
Mercedes: Motor treba imati važnu ulogu u Formuli 1
27.04.2016.
u 12:47
Lowe smatra da prednost koja dolazi iz same pogonske jedinice nije ni po čemu drugačija od prednosti koju nosi bilo koji drugi dio bolida.
Pogledaj originalni članak

Posljednjih dana se vode rasprave oko finaliziranja dijela tehničkog pravilnika vezanog za motore, koji bi od sljedeće godine trebao utjecati na nekoliko stavki od kojih je najvažnija ‘izjednačavanje snage motora’, odnosno umanjivanje utjecaja koji pogonska jedinica ima na ukupnu brzinu bolida Formule 1. Razlike bi među proizvođačima tako trebale biti unutar 2%, što bi trebalo smanjiti razmak među momčadima. S tim se nikako ne slaže Mercedesov tehnički direktor Paddy Lowe, čija momčad od uvođenja novih pogonskih sustava u Formulu 1 uživa veliku prednost. Ferrari je napravio dosta dobar posao sa svojim motorom, dok se od Renaulta i Honde još uvijek čeka pravi odgovor, piše Gp1.hr.

Lowe smatra da prednost koja dolazi iz same pogonske jedinice nije ni po čemu drugačija od prednosti koju nosi bilo koji drugi dio bolida.

“Zanimljiva stvar koja je proizašla iz trenutnog pravilnika je ta da pogonska jedinica ili motor ne bi trebali činiti razliku. Imali smo to kratko razdoblje u Formuli 1 kada su motori bili zamrznuti, ali za mene to nije normalno. Razlog leži u imenu, ovaj sport se s razlogom naziva motorsport!”

“Prema tome, ne mogu shvatiti zašto bismo trebali misliti da motor ne bi trebao igrati ulogu u performansama. Vratili smo se nešto što je uvijek imalo svoju ulogu i mislim da je to potpuno ispravno. Ako Formula treba biti natjecanje sportaša i tehnologije, onda se treba raditi o cijeloj tehnologiji, a ne samo dijelu koji se nekima sviđa.”

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

KE
kentie
10:35 28.04.2016.

Inače momčad mercedesa je ikona i znak formule 1 pored ferrarija i mclarena. Dok je ferrari jedina momčad na svijetu koja in continuo sudjeluje u svim sezonama F1 od početka pa sve do danas, momčad mercedesa se povukla iz F1 na neodređeno nakon najstrašnije nesreće svih vremena u F1 u utrci u Dijonu, di su mislim dva bolida mercedesa ko projektili uletili u gledatelje i na licu mjesta usmrtili 80 osoba. Utrka je odmah prekinuta, a mercedes se šokiran tom nesrećom povukao iz utrka F1 na neodređeno vrijeme. Nakon toga, ne da nije sa tvorničkom momčadi sudjelovao u utrkama F1, nego nije čak ni proizvodio, a ni isporučivao motore drugim ekipama F1, toliko mu se zamjerila formula 1. Dugo mu je trebalo da se vrati natrag u staro društvo i to se dogodilo u sezoni 2010. Koliko je to dugo, pa izračunajte sami. No. prije toga bilo je razmišljanja i planova u mercedesu da to već učine 1992., sa mladim njemačkim vozačima na čelu sa Schumacherom, ali su u zadnji čas iz neobjašnjivih razloga odustali. Na taj način su zaje...li Schumachera koji je onda morao navrat-nanos pronaaći ekipu u kojoj bu nastupao u F1. Za taj gaf se mercedes na neki način "ispričao" Schumiju, pozvavši ga da bude prvi vozač ekipe u njihovoj povratničkoj misiji u F1 u sezoni 2010. godine.

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
21:34 27.04.2016.

v12 i nek bljuje vatru!

KE
kentie
10:16 28.04.2016.

Svakako da motor ima vrlo važnu, ali ne i presuđujuću ulogu u utrkama bolida F1. Napokon, motor cijelo vrijeme trke tjera bolid prema naprijed do konačnog cilja. Ako je motor toliko važan i presudan, čemu onda toliki aerodinamični tuneli di se linija šasije bolida toliko ispituje kao da su, u najmanju ruku u pitanju performanse vrhunskih borbenih zrakoplova. Onomad, u vrijeme dvoboja Schumachera i Raikonena ili u vrijeme dvoboja Senne i Prosta, Adrian Newey je bio designer bolida mclaren-honda i zahvaljujući aerodinamici genijalnog Neweyja potonji bolidi mclaren-honde bili su nepobjedivi. Pa se elem dakle dogodilo da u sezoni 1988. od 17 trka, na 15 trka pobijede mclaren-honda bolidi, što mi se čini po mjesečini, da to postignuće i dostignuće nije u F1 do dana današnjeg u najmanju ruku dostignuto, a kamoli premašeno. I to ponajviše zahvaljujući aerodinamici ondašnjeg bolida mclaren-honda. Prema tome, optimalni sklad motora vrhunskih performansi i aerodinamike bolida, te vještine vozača su garancija nepobjedivosti vrhunskih ekipa F1. Dakle, i tu vrijedi pravilo trojno: aerodinamika-motor-vozač, i podosta sreće za momčad, a pegula i smola za direktne protivnike u borbi za pobjede tijekom duge i naporne sezone do konačnog i završnog cilja osvajanja titule svjetskih prvaka i to kao vozača i kao momčadi.