OTKUD DOLAZE PRIHODI

Dinamo ima transfere i Europu, Hajduk najjači marketing u ligi!

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Dinamo ima transfere i Europu, Hajduk najjači marketing u ligi!
26.06.2015.
u 17:35
'Struktura naših prihoda u potpunoj je suprotnosti s onima u ligama petice.'
Pogledaj originalni članak

Revizorsko-konzultantska tvrtka Deloitte objavila je spektakularne financijske rezultate klubova liga tzv. petice iz sezone 2013./2014., u kojima dominiraju prihodi od prodaje TV prava od čak 5,4 milijarde eura, čineći čak 48 posto ukupnih prihoda najvećih pet europskih liga.

Od ulaznica – simbolično

Dalje, prihodi od sponzorstava i drugih komercijalnih izvora dosegnuli su u tim ligama četiri milijarde eura, što je druga po veličini komponenta ukupnih prihoda (35%), dok su prihodi od prodanih ulaznica porasli za 4 posto u sezoni 2013./2014. i iznose 1,9 milijardi eura.

Tragom tih podataka obratili smo se vodećim hrvatskim klubovima i pitali za strukturu prihoda. Prihodi od TV prava naziru se samo u tragovima.

– Struktura naših prihoda u potpunoj je suprotnosti s onima u ligama petice. Ako one 50-60 posto svojih prihoda ostvaruju TV pravima, kod nas su ti prihodi simbolični. Slično je i s prihodima od prodaje ulaznica, kao i sa sponzorima, i to zbog dugogodišnje recesije i lošega gospodarskog okruženja. Naših 70-75 posto prihoda ostvaruje se transferima, a ostalo ulaskom u europske kupove. Dakle, Liga prvaka u našem slučaju nije samo sportski prestiž i povlastica nego i važna materijalna stavka. Samo ulazak u to natjecanje donio bi nam ove godine čak 12 milijuna eura, to bi bio dar Božji! Ali, ne bih podcijenio ni prihod od igranja u Europskoj ligi – naglasio je Dinamov predsjednik Mirko Barišić.

Hajduk je, pak, na hrvatskom nogometnom tržištu broj jedan što se tiče marketinga, odnosno zarade od prodaje proizvoda sa svojim obilježjima. Direktor marketinga Aljoša Bašić u Poljudu ima status zvijezde, radom posljednjih godina doveo je do situacije da u klub od rada njegove službe ulazi između 15 i 20 milijuna kuna, što je više od 30 posto godišnjeg proračuna bijelih.

Kada je Bašić došao, Hajdukov marketing temeljio se na političkim sponzorstvima. Ta je priča vrlo jednostavna: politički vrh naredi nekoj tvrtki da postane sponzor i stvar je riješena. No, s vremenom se to promijenilo pa se Bašić odlučio na projekt kobrendiranja.

Premiership najgledaniji

Hajdukovi partneri proizvode mliječne proizvode, japanke, tenisice, rakiju, donje rublje, keramičke pločice, boje, vino, pivo, set za kupanje, sve s Hajdukovim obilježjima.

– Teško mi je izdvojiti bilo koji proizvod. Možda je dobar primjer Pipi, koji proizvodi Dalmacijavino, tvrtka u stečaju, i za njegovu promociju nije bilo nikakvih sredstava. Pipi je bio ostavljen sam sebi, a opstao je na tržištu i donio nam znatna sredstva – kaže Bašić.

Kad je u pitanju gledanost utakmica u ligama petice, prema izvješću Deloittea, Bundesliga održava najveću prosječnu razinu posjećenosti među europskim ligama, s više od 42.600 gledatelja po utakmici, odnosno 90 posto popunjenosti kapaciteta stadiona.

Međutim, to je još uvijek manje nego u engleskoj Premijernoj ligi, u kojoj je čak 96 posto kapaciteta stadiona ispunjeno i gdje je prosječna gledanost bila 36.691 gledatelj po utakmici.

Francuska liga povećala je broj posjetitelja drugu godinu zaredom na više od 21.000, u Italiji je broj gledatelja neznatno porastao, na 23.011, a u Primeri je ostao na 25.320.

U hrvatskoj nogometnoj ligi u prvoj je sezoni natjecanja s 10 klubova (2013./2014.) prosječan broj gledatelja porastao sa 2511 na 3202 po utakmici, ali već u sljedećoj sezoni taj je prosjek pao na 2733 gledatelja po utakmici.

>>Dinamo odbio ponudu od 3,5 milijuna eura za Soudanija, potpisao stoper Benković

>>Hajduk odustao od juniorske lige, nisu prijavili momčad!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 18

DH
dalibor.hren
20:56 26.06.2015.

Hajduk ima marketing???

Avatar bijelizagrebgrad
bijelizagrebgrad
18:15 26.06.2015.

Nego što nego odlično, imamo i hajdučki acidofil, zamisli, acidofil, pa još i hajdučki! Dobar je za probavu ovakvog tvog glupog komentara!

PH
Pravi-Hrvat
20:59 26.06.2015.

Hrvatski klub koji je do prije manje od godine dana bio pred totalnim krahom ostvaruje 15-20 milijuna kuna od marketinga. I to pored očajne igre i nesposobne struke, a plaćenici se i dalje rugaju japankama, pivama, sokovima... Zaključak donesite sami!