MONACO

Najuspješniji na kultnoj utrci između kasina Senna i Schumacher prošli su tragično

Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
Foto: Reuters (Ilustracija)
Velika nagrada Monaka
24.05.2014.
u 21:29
Baš sve rekordere iz Monaka zadesila je zla sudbina. Ayrton Senna poginuo je u Imoli, Graham Hill stradao je u avionskoj nesreći, a Michael Schumacher bori se za život nakon nesreće na skijalištu... Priču donosi sportski tjednik Max!
Pogledaj originalni članak

Princ Albert II. na papiru je prvi čovjek Monaka, no na ulicama toga grada taj nasljednik vladarske dinastije Grimaldi titulu ipak mora predati – kralju. Ayrtonu Senni. Za njega je Monako bio – katedrala. Posebna utrka na posebnom mjestu za posebnog vozača, priču donosi sportski tjednik Max!

Od 1984. do 1993. Brazilac je tamo pobijedio šest puta, dva puta se penjao na postolje te dva puta odustao... Šest rekordnih pobjeda na kultnoj stazi u Monaku imao je Ayrton Senna. Bio je favorit i za sedmu, ali je dva tjedna prije dolaska 1994. u Monte Carlo tragično stradao u San Marinu s 34 godine... I to u trenutku kada je vodio.

I najmanja pogreška dovoljna

Na utrci koja je apsolutni, najteži, test za svakog vozača, na uskim ulicama i “lakat zavojima”, upravo je taj slavni Brazilac demonstrirao što je tehnika vožnje, kako izvući maksimum iz automobila, a dominirao je i u Lotusu i McLarenu, stišćući gas motora Renaulta, Honde, Forda... Uostalom, tamo se prvi put i popeo na podij, na kišnoj utrci 1984. godine kada je s 13. mjesta prešao Laudu te sustigao Prosta, no da utrka nije prekinuta, skinuo bi i njega...

– Pobjeđivati u kišnim utrkama, kao što je to činio Ayrton Senna, najteži je dio. Dokazao je da je najbolji tako što je doslovce uništavao konkurenciju. A činiti to u Monaku najteže je. Ta je staza rezervirana za slavlje najboljih... – kaže Lewis Hamilton, prvi favorit ovogodišnje utrke.

Foto: Reuters (Ilustracija)

Dokazao je to Senna i u najvećem momčadskom rivalstvu, onom s Francuzom Alainom Prostom, kojeg je u identičnom automobilu McLarenovom nadvisio za dvije sekunde u kvalifikacijama, a na utrci nabio 55 sekundi prednosti!

– U Monaku i najmanja pogreška postaje golem, nepopravljiv kiks – kaže Nigel Mansell i dodaje:

– Sa mnom, Piquetom, Prostom i Sennom potkraj 80-ih i početkom 90-ih bilo je zaista teško pobijediti.

Međutim, Brazilac koji je imao posebnu tehniku dodavanja, odnosno “pikanja” gasa, kakvu nijedan kompjutorski softver ne bi mogao skinuti, imao je prednost pred ostalima. A to se najbolje vidjelo na kultnoj stazi između mediteranskih kasina i skupocjenih jahti... Završio je s tri naslova prvaka i 41 pobjedom.

Vratimo li se na stazu, prije Senne nadimak “Mr. Monaco” imao je Graham Hill s pet pobjeda između 1963. i 1969. A nakon Senne taj je nadimak pripao čovjeku koji je ostavio najveći pečat na stazi na kojoj je prva utrka održana 1929. godine, kada je tamošnji duhanski tajkun Antony Noghès sa svojim prijateljima odlučio napraviti šou. Bio je to Michael Schumacher s pet pobjeda.

Jedna će crtica vrlo dobro objasniti što znači biti majstor u Monaku. Sjećamo se, Nijemac se nije proslavio nakon povratka iz vozačke mirovine od 2010. do 2012., u Mercedesu je slavni vozač i apsolutni rekorder osvojio tek jedno (!) postolje od ukupno 155 u karijeri. Ali, u Monaku je 2012. bio u kvalifikacijama najbrži! Znalac, čovjek koji je proveo rekordnih 435 krugova kao vodeći u Kneževini. Ima i rekord kruga – 1:14.439. Inače, sa 3,34 kilometra Monako je najkraća utrka na kalendaru, a ima i najsporiji zavoj (br. 6) koji se prolazi sa 50 km/h. U prosjeku vozači mijenjaju brzine čak 62 puta po krugu! A pun gas drže samo u tunelu, i to na svega 7,5 sekundi.

Foto: Reuters (Ilustracija)

Zanimljivo je da se svake godine tamo postavlja 33 kilometra sigurnosnih ograda, 20 tisuća kvadratnih metara žice, 3600 guma kao barijere, tisuću tona teške tribine, a čak 650 policajaca brine se za sigurnost oko trase.

Šest pobjednika na stazi

Od današnjih vozača šest ih je pobjeđivalo, Sebastian Vettel, Jenson Button, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen i Nico Rosberg, a Fernando Alonso dvaput. Malo je vjerojatno da će itko od njih uspjeti pobijediti pet puta, zapravo posve nemoguće. Gledamo li kroz prizmu staze u Kneževini, pravog vozača poput Senne, Hilla ili Schumija, danas u svijetu formule 1 – nema. No, baš sve rekordere iz Monaka zadesila je zla sudbina. Ayrton Senna poginuo je u Imoli, Graham Hill stradao je u avionskoj nesreći, a Michael Schumacher bori se za život nakon nesreće na skijalištu... Možda i bolje za ove današnje da nitko nije tako dobar.

>> Nastavljena dominacija Mercedesa: Uzeli prvi startni red u Monaku

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

WA
waltercronk
08:45 31.05.2014.

Dobar tekst za razliku gluposti o sinu Michaela Schumachera. Kako bi naš Habulin mogao biti ''viceprvak svijeta'' ako je bio drugi u talijanskoj Formuli Renault !? Pa svaka zapadna zemlja ima svoje prvenstvo u Formuli Renault..To je isto kao da je Dinamo prvak svijeta jer je prvak Hrvatske...