Poznati nogometaš

Nogometaš i kolekcionar: Blago Davora Vugrinca

Foto: 'Zeljko Lukunic/PIXSELL'
'04.12.2010.MSU , Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb - Svecano otvorena izlozba slikara Ede Murtica. Ognjen Vukojevic i Davor Vugrinec Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL'
Foto: 'Fotodesk /Vecernji list'
'no'
Foto: 'Fotodesk /Vecernji list'
'no'
Foto: 'Fotodesk /Vecernji list'
'no'
Foto: 'Fotodesk /Vecernji list'
'no'
Foto: 'Fotodesk /Vecernji list'
'no'
Foto: 'Fotodesk /Vecernji list'
'no'
14.12.2011.
u 12:00
Zbirku slika čine Kovačević, Kraljević, Stančić, Režek, Becić, Knifer, Picelj... Strast u kolekcionarstvu u nekim situacijama može prerasti čak i u bolest.
Pogledaj originalni članak

Prve asocijacije na spomen imena Davora Vugrinca (36) uglavnom su sportske, točnije nogometne. Impresivnu igračku karijeru počeo je u varaždinskom Varteksu.

Počelo je slučajno

Nastavak je slijedio u turskom Trabzonsporu, talijanskom Lecceu, Atalanti i Cataniji, nakon čega se vratio u Hrvatsku. Ovog bivšeg reprezentativca samo tri gola dijele od titule najboljeg strijelca Hrvatske nogometne lige svih vremena. No, široj javnosti manje je poznata Vugrinčeva kolekcionarska strast.

– U više od deset godina skupio sam stotinjak pomno odabranih djela, najviše slika, nešto manje skulptura. Riječ je o kapitalnim djelima hrvatskih umjetnika – rekao nam je na početku razgovora ovaj samozatajni kolekcionar.

Zanimanje za kolekcionarstvo pojavilo se slučajno.

– U taj me svijet uveo Anđelko Herjavec, predsjednik mog NK Varteksa, koji nas je, na žalost, prerano napustio – otkriva Vugrinec.

Polako otkrivajući tajne slikarstva, Vugrinec je stigao i do svoje prve slike.

– Načuo sam da se u Zagrebu prodaje slika Miljenka Stančića "Kartaši". Kad sam je vidio, ostao sam bez riječi i morao sam je imati. Ta je slika odredila sva moja buduća djelovanja u svijetu kolekcionarstva – govori Vugrinec i objašnjava:

– Svi kolekcionari žele u vlasništvu imati kapitalna djela najvećih slikara. Tako i ja ciljam isključivo na remek-djela. U kolekciji imam jedno ili dva najveća djela najcjenjenijih i najboljih hrvatskih umjetnika. Uglavnom je riječ o hrvatskim modernistima, iako kolekciju širim i na suvremenije autore. Uspio sam doći do "Tri gracije" Miroslava Kraljevića, zatim "Magdalene" Milivoja Uzelca, ali i pejzaža Ferde Kovačevića za koji mnogi poznavatelji umjetnosti govore da je antologijsko djelo hrvatskoga pejzaža. Mnogo čitam, pratim stručnu literaturu, educiram se, krećem se u krugu ljudi koji se bave umjetnošću i kolekcionarstvom... – otkriva Vugrinec.

Ima i Džamonjin reljef

U zbirci su još "Proljeće" Mate Celestina Medovića, "Akt" Vladimira Becića te onaj Jurja Plančića, ali i djela Ignjata Joba, Vlahe Bukovca, Ive Režeka, Emanuela Vidovića, Mencija Clementa Crnčića, Ljube Babića, Ivana Picelja, Julija Knifera, Miljenka Stančića...

– Dakle, imam sve – naj! – ističe ponosni vlasnik.

Uz slike skuplja i skulpture velikih dimenzija u kamenu, bronci i drvu, a ponosan je na Džamonjin reljef. Priznaje da kolekcionarstvu pristupa s mnogo strasti.

– Ona u nekim situacijama čak preraste u bolest. Jednom prigodom pobjegla mi je slika koju sam žarko želio. Došlo mi je da se rasplačem od razočaranja. No bio sam uporan i nakon dugotrajnog pregovaranja ipak je završila u mojoj kolekciji. Morate znati na koji način pristupiti ljudima jer te su slike najčešće desetljećima u vlasništvu obitelji te su im prirasle srcima.

Zagrebačkoj publici večeras od 19 sati u galeriji Futura predstavit će dvije Stančićeve i šest Režekovih slika.

– Želja mi je u Varaždinu otvoriti galeriju. Tada će javnost prvi put moći vidjeti neka remek-djela hrvatskih slikara.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

OB
-obrisani-
13:19 14.12.2011.

haj prodat cemo om sliku za 3 milijuna € hasj hasj

DO
doktorica
13:43 14.12.2011.

bolje da skuplja slike nego sponzoruše,ali mudrije mu je da štedi kako im je krenulo......

TT
Turin Turambar
14:10 14.12.2011.

Znam za ovu strast Davora Vugrinca već dugo i svaka čast...potpuno van nogometnog klišeja. S druge strane ulaganje u umjetnine u današnjim vremenima nestabilnih valuta je možda najpametnija odluka moguća. Umjetninama vrijednost samo raste što su starije i osobito kad autor premine.