DONOSI MAX!

Panika u F1: Tko će nam voziti, momčadi 'padaju s konja' – u stečaj!

Foto: REUTERS/Toru Hanai
Panika u F1: Tko će nam voziti, momčadi 'padaju s konja' – u stečaj!
02.11.2014.
u 10:50
- U Formuli 1 novac bi se morao dijeliti na jednak način svima koji sudjeluju, a ostaviti im zatim mogućnost da preko sponzora povećaju budžete - kaže Max Mosley.
Pogledaj originalni članak

Kaubojske čizme zaštitni su znak publike u Austinu, na VN SAD-a, a upravo će se na utrci ovog vikenda neki i naći – pod čizmom. Naime, momčadi polako odustaju od natjecanja u kraljevskoj disciplini jer su premale! I prije teksaškog rodea, dvije su momčadi "pale s konja".

Odustajanja će biti još

Naime, nakon što su zbog financijskih problema, konkretno stečaja, od Formule 1 ruke digle dvije momčadi – Marussia i Caterham, na startu će biti tek 18 bolida, najmanje od 2005. kada je BAR Honda u Monaku suspendirana jer je u Imoli tada "muljala" s dodatnim spremnikom goriva. Konkretno, to znači da su sve tri momčadi (u to društvo se ubraja i HRT), koje su ušle u svijet Formule 1 od 2010. i – propale. Tko je kriv? Vodstvo...

– Bit će još momčadi koje će odustajati! Natjecanje više nije fer, a gorući je problem što velike momčadi imaju mnogo više novca od malih. Na kraju, one su morale odustati, nisu više mogle pratiti taj tempo – kaže Max Mosley, koji je FIA-om predsjedao punih 17 godina. Bivši gazda daje i rješenje nasljedniku Jeanu Todtu i vodećem društvu:

– U Formuli 1 novac bi se morao dijeliti na jednak način svima koji sudjeluju, a ostaviti im zatim mogućnost da preko sponzora povećaju budžete. Jasno je da će momčad poput Ferrarija imati više sponzora nego Marussia, ali krenut će s istim iznosom. Ne bi bilo loše i da se uvede ograničenje koliko tko može potrošiti – dodaje Mosley. U tom je sportu, logično, najbolji onaj tko najviše ulaže. Ove godine bio je to Mercedes. Njihov Lewis Hamilton vozi najbolju sezonu svih vremena, Britanac je pobijedio u devet utrka! Usporedbe radi, rekord drži Michael Schumacher (Ferrari, 2004.) sa 13 pobjeda u jednoj sezoni, a nedavno smo svjedočili dominaciji Sebastiana Vettela (Red Bull, lani) koji je nanizao 11 pobjeda u sezoni. A, iako je spomenutim rekorderima to bilo sasvim dovoljno da se dovezu do titula svjetskih prvaka, Hamiltonu naslov još "visi". I to kako! A to je, u ovom sportu, nevjerojatno... Nakon Sočija Britanac ima 17 bodova prednosti, što znači da će, ako dvojac opet bude na prva dva mjesta u sljedeće dvije utrke, Hamiltonu za naslov na završetku sezonu u Abu Dhabiju trebati – najmanje drugo mjesto! Podsjetimo, u zadnjoj utrci sezone osvajaju se dvostruki bodovi. Odemo li dalje u analizu, nevjerojatno je da pobjedniku devet utrka za vrat puše vozač koji ima – devet drugih mjesta (i tri pobjede). Ovdje se možemo vratiti na spomenute Schumachera i Vettela, koji u svoje doba dominacije nisu imali tako raspoloženog momčadske kolege, konkretno Rubensa Barrichella i Marka Webbera. Koliko su stvari drukčije nego nekad, može posvjedočiti i primjer Nicova oca, Kekea Rosberga koji je do titule došao samo sa – jednom pobjedom te sezone, onom iz Švicarske! Naime, 1982. po dvije pobjede imali su i Niki Lauda, i Alain Prost, Didier Pironi, René Arnoux i John Watson, ali je spomenuti Finac Keke uspio sakupiti bodove nanizavši još pet postolja. Sličnu strategiju tri desetljeća poslije ima i njegov sin Nico.

Sad sam na štihu

– Proslavili smo nakon Sočija prvu titulu za Mercedes-Benz, a sad se mogu okrenuti vlastitim ciljevima. U igri sam i dalje, neću se predati do zadnjeg zavoja u Abu Dhabiju. U Austinu nisam nešto ludo vozio dosad, ali to kanim promijeniti – kaže Nico, kojeg će na utrci bodriti i otac, prvak iz 1982. Bila je to jedina sezona u kojoj su se čak tri puta vozile utrke u istoj zemlji, u SAD-u (Las Vegas, Detroit, Long Beach). U Austinu nas čeka okršaj Britanca i Nijemca. Za titulu se bore – u Americi... Omjeri su isti, samo jedan kiks izbacuje konkurenta iz utrke. Kako god završilo, opet dobiva onaj koji ima love...

>> Lewis Hamilton najbrži na prvom slobodnom treningu u SAD-u

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.